• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Op dit moment ben ik begonnen met mijn eerste HTPC. Zoals weleens voor zal komen maakt met de eerste keer fouten die hadden verkomen. Bij mij is dit niet anders, ik heb een HTPC kast gekocht zonder IR ontvanger. Wat de keuze voor een afstandbediening aardig beperkt. Nu ben ik gestart met het zoeken naar een afstandbediening voor het geheel te gaan aansturen maar loop ik tegen enkele problemen. Met mijn simpele vraag hoop ik van jullie een antwoord te krijgen.

Zoals ik al aangaf, zoek ik een afstandbediening, bij voorkeur All-in-1 ala harmony met een IR ontvanger. Nu beschikt Logitech over deze, echter is de reciever (RF) tegen de 100 euro. Als tussen oplossing leek mij dus een MCE afstandbediening perfect. De keuze hierin is echter enorm beperkt, met aardig wat onzekerheid als gevolg. Zijn er dus niet ook all-in-1 met betaalbare IR ontvanger met vergelijkbare support als Logitech?

Zo zoek ik dus een MCE afstandbediening die onder XP SP3 werkt, maar ook eventueel XBMC op linux.

Kort:
  • XP support
  • IR ontvanger (USB)
  • Niet duurder als € 40,-
Aan een vergelijkbaar product als dit zou ik eerste instantie te denken:
pricewatch: Hauppauge Media Center Remote Control Kit

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zou een goedkope Harmony (ze zijn er al vanaf drie tientjes O-) ) kunnen kopen en een los infrarood-oog voor op USB.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Daar dacht ikzelf dus ook aan, echter zijn losse infrarood poorten nauwelijks vindbaar, corrigeer me maar als ik het fout heb? Tevens vraag ik me af of het geheel wel aanstuurbaar is met een losse ontvanger van een ander merk?

Verwijderd

je kunt toch ook dezelfde functionaliteit toevoegen in een 5,25" bay met deze producten?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Let er wel op dat XP MCE heel erg picky is met afstandbedieningen is, of in ieder geval MCE afstandsbedieningen. Vista only afstandsbedieningen die los verkocht worden zijn ook behoorlijk vista/w7 only.

LinkedIn
BlackIntel