Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Security Starter

Pagina: 1
Acties:

• WAY
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02-2023
People!

Ik ben een student Informatica, Management & Security van Fontys Hogescholen. In Juli studeer ik af en over wat ik dan ga doen twijfel ik. De opleiding heeft security maar in zijn algemeenheid behandeld en dit heeft ervoor gezorgd dat ik er geïnteresseerd ben geraakt. Schrijf op dit moment mijn afstudeerscriptie over webapplicatie beveiliging bij Accenture en heb een mogelijkheid om hier te blijven en hopelijk kan ik in dit 'genré' mijn werkzaamheden vervolgen. :)

Nu vraag ik mezelf steeds af, zou ik nog een vervolg studie doen ( universitair ) waarin ik in misschien wat meer informatie op doe over het onderwerp, maar misschien ook veel te horen krijg wat mij geen kont interesseert. Of dus gaan voor de werkervaring en kennis die hierbij komt kijken.

Heb amper werk ervaring op dit gebied en wil dit eerst opdoen. Voor cursussen heb je immers relevante werkervaring nodig. Ook heb ik geen interesse in programmeren ( lees 0,0 ), dus het schrijven van exploits zit er absoluut niet in. Wel ben ik erg bekend met het gebruik van tooling zoals wireshark, nessus, webinspect, ect,etc. en in tegenstelling tot programmeren vindt ik dit dan weer wel erg interessant.

In de toekomst diverse certificaten op dit gebied behalen is misschien ook wel een optie. ( CEH en heel wat verderop CISSP :9 )

Maar nu toch de vraag aan jullie, Waar zou ik beginnen? Ervaringen met het starten van je professionele carrière?

Alvast bedankt voor de input, ik hoor het graag!

Cheers!

Verwijderd

hoi WAY,

ik zou jou niet aanbevelen op universitair een verdere opleiding te gaan doen. Je hebt je belangrijke basis gelegd bij de HBO studie en de meer diepgaande zul je toch in de traineeships of cursussen e.d. moeten gaan doen. Op universitair niveau behandelen ze alles nog verder van weg van de praktijk, nog algemener. Wel jammer van dat programmeren want, meer dan de helft van je studie is daarop gebaseerd. Ik vind het daarentegen wel leuk, maar ik kan het gewoon ontzettend slecht.

Als security jouw ding is, zou ik zeggen, welk onderdeel is dat dan. Is dat netwerkbeveiliging, of misschien informatiebeveiliging. Of applicatiebeveiliging.

Hopelijk heb je er wat aan.