Detectie verschillende regiocodes DVD's

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 17:43

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Omdat ik een DVD naar Australië wil sturen (regio 4) wil ik de regio bekijken van de film die ik op mijn HD heb staan. Ik heb hem daarom gebrand op dvd-r en als ik de schijf uitlees met DVDDecrypter geeft deze bij "region" aan "1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8".

Prima, zal dus wel geschikt zijn voor alle regio's, oftewel regiovrij. AnyDVD geeft inderdaad aan `Media is region free.`

Maar als ik als test een gekochte dvd probeer, geeft DVDDecrypter weer bij "region" aan "1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8" terwijl AnyDVD aangeeft "Media is locked to region(s): 2 4!" Dit gebeurt ook met andere gekochte dvd's.

Iemand een idee vanwaar dit verschil in uitlezen van de regiocode?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vermoed dat DVDDecrypter zegt welke regio's die heeft als je de gekochte DVD door het programma heen haalt. Dat ie dus alle regio's heeft (regio-vrij dus) na het omzetten.

Ey!! Macarena \o/

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ik denk dat het komt door het simpele feit dat je AnyDVD hebt draaien en die je media unlockt voor je? DVDDecrypter ziet dan de regiocode *na* de transparante processing door AnyDVD.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Als ik de (via Google beperkt vindbare) handleidingen er op nasla, is dit gewoon de status van de dvd die wordt uitgelezen. Schijf in de laptop, programma leest de schijf uit en geeft de basisinfo van de dvd, zoals naam en regio.

Hetzelfde wat AnyDVD doet overigens.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:25:
Ik denk dat het komt door het simpele feit dat je AnyDVD hebt draaien en die je media unlockt voor je? DVDDecrypter ziet dan de regiocode *na* de transparante processing door AnyDVD.
Aha, heel scherp. Dat is het inderdaad. Als ik AnyDVD uitzet leest DVDDecrypter ook enkel regio 2 en 4 uit.

Bedankt!