• Dogwatch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02 09:16
Hallo,

Ik heb een Canon LV-5220 beamer alleen heb ik daar een probleempje mee als ik hem aanzet dan krijg ik gewoon het opstart scherm en dan telt die af zoals normaal, maar dan als die klaar is met aftellen dan gaat die uit.

Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
Lamp is aan vervanging toe :)

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Als het een tweedehandsje is en je weet niet hoeveel lampuren hij heeft gedraaid dan zou wat ThinkPad zegt best kunnen. Weet je iets over de geschiedenis van de projector?

Het grote probleem hierbij zijn de kosten. Een video projector is net een inktjet; economisch snel afgeschreven omdat de lamp echt ontzettend duur is vergeleken met de kosten van een nieuwe....

offtopic:
Kleine voetnoot: Zo'n ding heet eigenlijk een video projector, alleen gemiddelde Nederlanders vernoemen hem naar een BMW om onbekende redenen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
Wilf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:00:
offtopic:
Kleine voetnoot: Zo'n ding heet eigenlijk een video projector, alleen gemiddelde Nederlanders vernoemen hem naar een BMW om onbekende redenen.
Wikipedia: Videoprojector
Het woord "beamer" is geen bestaand Engels woord, maar een pseudo-anglicisme, afgeleid van het Engelse "beam" (straal, lichtbundel). Ook in het Duits is "beamer" ingeburgerd maar de juiste Engelse benaming is "multimedia projector". In Nederland sprak men aanvankelijk ook van videokanon of videoprojector, maar "beamer" staat momenteel op gelijke voet.
In Engeland wordt het woord "beamer" gebruikt als populaire benaming voor een BMW.
:P

• Dogwatch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02 09:16
Hartstikke bedankt, ik zal het vervangen van de lamp eens proberen :)