[V&A] Winnaar van veiling laat niets horen. En nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greedseed
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-08-2021
(jarig!)
ik heb een ppaar dagen geleden dit op tweakers hier gezet

V&A aangeboden: Asus Crosshair III Formula

de winnaar laat niets van zich horen na aantal mails ?
mag ik zeggen dat hij em niet krijgt en de andere bieder verkopen dan ? of is tegen de regels ?

vind well dat ie effe iets kan laten weten maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:23
De laatste bieding was van gisteren? Beetje geduld zou ik zeggen;) wacht een week, en anders blaas je het af als er geen geldige reden is en ga je naar de ander. Zijn geen specifieke regelingen voor afaik, maar dit is wel erg snel je geld willen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hij niet reageerd heeft hij in mijn menig pech.
Als ik op iets bied dan blijf ik het volgen kijk anders even wanneer hij voor het laatst gereageerd heeft.Heeft hij na het winnen nog gereageerd dan weet je dat hij hem niet wil.
Stuur voor zekerheid een mail met je 06 met de melding mocht hij niet binnen 24 uur zig melden dat je dan verdergaat naar de volgende jij hebt dan je best gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:31
stijnovinchi schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:22:
De laatste bieding was van gisteren? Beetje geduld zou ik zeggen;) wacht een week, en anders blaas je het af als er geen geldige reden is en ga je naar de ander. Zijn geen specifieke regelingen voor afaik, maar dit is wel erg snel je geld willen;)
Vandaar de greed in z'n nickname ;)

Maar V&A heeft geen bindende regels. Als hij niet reageert is dat jammer, maar dan verkoop je hem gewoon aan iemand anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greedseed
(jarig!)
had all voor de laaste bieding all is mailtje gestuurd en reactie op zen account voor te zien of ie iets liet horen :)
das all 3 - 5 dagen geleden en ook nog nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is vrij simpel, je mag het doen zoals je zelf wilt. Je bent niet verplicht om aan hem te verkopen. Je kan zelf kiezen aan wie je hem wilt verkopen.

Stuur gewoon een mail waarin je uitlegt dat je graag in twee dagen een reactie wilt en anders met een ander contact op neemt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 11:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik zou nog heel even wachten (dag, 2 dagen ofzo). Je kan nu ook gelijk even een mail/DM naar hem sturen dat die gewonnen heeft en daarin zetten dat die tijdig moet reageren (noem een deadline, bijvoorbeeld voor aanstaande vrijdag 18:00 (ik noem maar wat)). Zet er ook in als die dan nog niet gereageerd heeft het moederbord naar de één na hoogste bieder gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greedseed
(jarig!)
Door greedseed, maandag 10 mei 2010 22:39
kan je niet even wat laten weten ?? ik kan je geen pm sturen en je hebt geen email staan ??

het is voor de asus crosshair 3 formula

dat is op zen profiel
ik weet niet waar ik verzonde PM's haal :P maar heb all 2 PM's gestuurd en reageert nix
ik wacht nog 1 tot 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En houdt er ook even rekening mee dat het meivakantie is. Dus al met al vind ik het nogal voorbarig om hier nu meteen een topic over te openen.

Maar als hij niks laat horen heb je in principe gewoon het recht het aan iemand anders te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Waarschijnlijk weer zo eentje die dan toch nog terugkrabbelt, en dan in plaats van het toe te geven, gewoon niet meer reageert. Jammer maar helaas. Dat soort dingen zie je erg vaak bij veilingen.

En hoewel het eigenlijk niet mag, omdat de koop nooit heeft plaatsgevonden, vind ik een -2 of -1 profielscore voor V&A altijd wel gerechtvaardigd.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien dit in zekere zin een vraag is over de spelregels van V&A verplaats ik dit topic even naar het Pricewatch forum :)

Overigens, ter onderbouwing van de correcte opmerkingen over het niet bindend zijn van de veiling:
Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:37
Neodymium schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:20:
Waarschijnlijk weer zo eentje die dan toch nog terugkrabbelt, en dan in plaats van het toe te geven, gewoon niet meer reageert. Jammer maar helaas. Dat soort dingen zie je erg vaak bij veilingen.

En hoewel het eigenlijk niet mag, omdat de koop nooit heeft plaatsgevonden, vind ik een -2 of -1 profielscore voor V&A altijd wel gerechtvaardigd.
Precies, dit vind ik dan ook. Of neutraal zodat anderen wel zien dat het niet zo netjes is.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeoxx schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:28:
[...]

Precies, dit vind ik dan ook. Of neutraal zodat anderen wel zien dat het niet zo netjes is.
Allemaal leuk, maar er moet een overeenkomst zijn om een beoordeling te geven. Je mag vinden wat je wil natuurlijk, maar gewoon weten dat het niet de bedoeling is en toch doen kan ik niet begrijpen. Het is niet alsof dat soort dingen voor niets vereist is - dat is ontstaan om de ruis van "wilde het niet verkopen ondanks mijn geweldige bod van 3% van de vraagprijs" weg te nemen. Ook na bieden zijn er legio dingen die nog overeengekomen moeten worden. Bieden is geen overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
  • Laatst online: 06-10 17:05
Je hoeft niet persé feedback te geven je kan natuurlijk ook in myreact een beschrijving geven over een ervaring die je hebt over deze persoon. Ik vind trouwens wel en ik denk meerdere met mij dat er tegen dit soort bieders waar er 13 van in een dozijn zitten. Die eigenlijk het verpeste voor de tweakers die mekaar wel begrijpen. Dat er op een of andere manier toch een notitie gemaakt moeten kunnen worden als deze personen meerdere malen het af hebben laten weten op een gewonnen veiling - Persona non grata voor veilingen of iets dergelijks. Een aparte optie voor negatieve feedback mbt veilingen met een grens van -10 en als ze deze grens overschreden hebben , dat ze voorlopig ( een bepaalde periode) niet meer kunnen bieden op veilingen. Dan zullen personen misschien iets beter nadenken voordat ze blind gaan bieden.

Een eventuele Poll misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens content plaatsen die eigenlijk ergens anders hoort maar daar niet aan de voorwaarden voldoet is natuurlijk niet de bedoeling. Anders kunnen we alles wel op een hoop flikkeren en het modereren stoppen.

Het blind bieden en niets laten horen gebeurt eigenlijk vrijwel niet, en in extreme gevallen worden mensen er gewoon op aangesproken. Het is tot nu toe één keer gebeurd dat we iemand hadden die voor de lol 10,000,= en dat soort bedragen invulde.

De hoeveelheid mensen die een -10 rating zouden kunnen scoren die aan veilingen meedoet is zover ik zie 0. Het komt op mij eigenlijk over als een oplossing voor een probleem wat er niet is - zoals gezegd is het geen schering en inslag.

Een poll ik ook weinig interessant; als je gaat vragen hoeveel mensen een nieuwe feature willen, meer bescherming willen, etc, dan scoor je in een poll vanzelf wel >90%. Die 90% hoeft echter niet de afweging te maken van ontwikkelkosten tegen toegevoegde waarde waarbij ook de ontwikkeltijd ten koste moet gaat van wat anders. Het is hier dan ook geen democratie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Desalniettemin, komt het toch regelmatiger voor dan je doet vermoeden en ook al is het geen democratie het is een forum waarin gebruikers hun stem kunnen laten horen en een signaal afkunnen geven, of tweakers er iets meedoet is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan voorbeelden van waar het gebeurt? Het aantal meldingen hierover is namelijk minimaal. Ik bedoel, ik kan wel roepen dat iets vaak voorkomt, maar waar en hoe zien we dat dan terug?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Ik heb dit persoonlijk al een paar keer meegemaakt met die paar advertenties die ik geplaatst heb. Je gaat je er wel op instellen , ik zet dus geen veiling meer open, ik plaats een gewone advertentie met een startbod waarin je de tweakers verzoekt om te bieden.

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen praten maar laten we zeggen dat het misschien wel iets waard is om het te peilen.

Ik had laatst nog niet zo gek lang geleden gereageerd op een advertentie waar ik van vond dat de verkoper een te agressieve verkoop techniek hanteerde, Na enige DM moest ik hem wel gelijk geven alleen de tekst had wat mij betreft ook in een andere context gekund.

Ik heb hem dan ook verzocht om deel te nemen in dit topic.
En zo zouden er meer mensen een signaal af kunnen geven.

In mijn ogen lijkt het me niet eens zo een slecht idee om bieders die niets laten horen na het winnen van een veiling, hun de mogelijkheid van het bieden op veilingen aan banden te leggen.
Dit natuurlijk alleen als de persoon in kwestie dit frequent laat af weten.

Omdat het niet geoorloofd is dit kenbaar te maken dmv feedback of iets dergelijk.
Of tweakers moet hiervoor een optie gaan aanmaken en dan ben je ook al klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je stapt eigenlijk nog steeds over het basispunt heen: het bieden is indicatief en zo staat het ook in de voorwaarden. Dat je het vervelend vindt dat mensen het alsnog laten afweten kan ik begrijpen, maar andersom willen mensen ook niet gelijk aan iets vastzitten terwijl alleen de prijs nog maar is opgegeven. We kunnen nu wel de verkopers gaan beschermen, maar wat dan met de kopers die ergens op bieden en dan daarna pas in de communicatie uitvinden dat de overige zaken niet naar wens afgestemd kunnen worden?

Wat je aangeeft met je eigen work around, is precies hetzelfde als de kritiek die je zelf geeft: je zet een vraagprijs neer en zegt dan in de advertentie bieden. Ofwel, iemand klikt de advertentie aan in de waan dat voor die prijs iets te koop is. Je vindt het dan wel eerlijk als jij dat doet als verkoper? Of zonder enige vorm van interesse of communicatie over het gebodene maar melden dat je -2 gaat geven? Dat wat je zei te gaan doen, waarvan je later tot inzicht kwam dat dat niet juist was, is precies wat we niet willen.
Er is meer dan alleen de dingen die jou goed uitkomen ;)

Waar ik het over heb is daadwerkelijke onzinbiedingen. Niet dat mensen alsnog van een koop afzien. We willen nadrukkelijk niet een bindend systeem hanteren waarbij we zullen moeten arbitreren. Er is op dit moment al een enorme hoeveelheid vragen en meldingen over gegeven feedbacks. Laat staan dat als iemand niet levert, dan zijn we weer een paar dagen druk met beschuldigingen over dat het onze verantwoordelijkheid is enz. enz.

Feedback geven betekent een concrete poging tot transactie: wederzijds akkoord over betaling en levering. Een bieding gaat alleen in op wat iemand zou willen betalen. En dan als verkoper negatieve feedback uitdelen omdat je belachelijke overige voorwaarden hanteert en de ander zijn bieding niet nakomt? Da's lekker, dan kan je de druk mooi opvoeren om je zin te krijgen. *of* mensen gaan daarover klagen. Bij wie denk je? Juist...
Linksom of rechtsom, waar het op neerkomt is dat je meer arbitrage vraagt, want geautomatiseerd gaat dit nooit eerlijk werken. En die arbitrage willen we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Ten eerste als je kijkt dat meerdere mensen deze vorm van adverteren inmiddels gebruikt moet dat toch iets zeggen over het gegeven " veiling ".
Ten tweede was de -2 die ik gaf niet als feedback maar voor de opbouw van de advertentie, die -2 is fictief en niet een concreet gegeven feedback.

Vooralsnog begrijp ik best dat je het platform zo transparant mogelijk wilt houden. Om dit ook te garanderen kan je bijvoorbeeld als vereiste stellen dat mensen die deel willen nemen aan een veiling ook hun email beschikbaar moeten stellen op tweakers.net of DM mogelijkheden. Want als beide mogelijkheden niet van toepassing zijn dan wordt het vrijlastig om in contact te komen met een bieder.

En als een verkoper eisen hanteert die verre van redelijk zijn dan is het natuurlijk vrij aan de bieder om hier niet mee akkoord te gaan.
Ik zeg ook niet dat het een bindende overeenkomst moet zijn.

Maar bieders die met regelmaat niks laten horen moeten toch op een of andere manier berispt kunnen worden op hun nalatige gedrag.
Het kan niet via feedback 0, want dat is niet gewenst , een reactie op het profiel is ook niet de plaatst waar je het zou moeten doen..... wat blijft er dan over...... een grijze zone voor bieders die bieden, niks laten weten want er zitten toch geen consequenties aan verbonden, verkopende partij mag weer een nieuwe advertentie plaatsten etc etc.....
Dit is hoe het nu gaat en de tweakers waar ik mee in contact kom beleven dit ook zo.

Ik wil geen standpunt innemen nog mijn gelijk halen, het enige wat ik ventileer is hoe ik het ervaar en ik denk dat ik niet voor mij alleen praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Met de hoogste bieder kan je als verkoper altijd contact opnemen, dus dat is helemaal geen probleem. Je stuurt de winnaar na het aflopen van de veiling een mailtje en vermeld daarin (of evt. in een tweede mailtje een poosje later, om niet meteen drammerig over te komen) een redelijke reactietermijn, reageert de winnaar binnen die termijn niet, probeer je contact op te nemen met een andere bieder.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat het handig zou kunnen zijn om ook met andere bieders gegarandeerd contact op te kunnen nemen, voor het geval dat de hoogste bieder afhaakt. Al vraag ik me af of er zoveel actieve V&A gebruikers er zijn die DM uit hebben staan dat het echt de moeite waard is om die mogelijkheid in te bouwen.

Als je contact hebt met "lotgenoten", vraag ze dan eens om ook hier hun zegje te doen, dan krijgen we een beter zicht op de omvang van het probleem en wellicht hebben ze nog goede ideeën voor een oplossing :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet mogelijk om gewoon de hele historie van biedingen in te kunnen zien als verkoper, dus niet alleen de laatste 4? De meeste biedingen gaan toch met 50cent per keer omhoog, dus ook al heb ik 6 verkopers eerder te pakken dan de hoogste bieder, grote kans dat het maar een paar euro lager ligt dan het hoogste bod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Verzoek had ik reeds gedaan, nu alleen nog kijken of ze er tijd en/of moeite hier in willen steken.....
Sommige hebben reeds de ervaring te zijn gecensureerd door tweakers.net ....

Meer kan ik niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FigurantXL schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:27:
Verzoek had ik reeds gedaan, nu alleen nog kijken of ze er tijd en/of moeite hier in willen steken.....
Sommige hebben reeds de ervaring te zijn gecensureerd door tweakers.net ....

Meer kan ik niet doen!
Tsja, je kan nou wel roepen dat mensen 'gecensureerd' zijn, maar daar kunnen we niks mee. Als je het hebt over degene wiens advertentie verwijderd is omdat die voor de helft bestond uit een klaagzang over V&A: diegene heeft een nette e-mail gehad dat dat niet de plek ervoor is, waar dat wel is en dat het de plek niet is omdat we niet de discussie aangaan IN een V&A advertentie over de werking van V&A. Als diegene dat als censuur opvat, dan moet hij dat zelf weten, maar het komt op mij over als maar weer even makkelijk schreeuwen.

Moord en brand als wij iemand op zoiets aanspreken, en andersom moeten we actie ondernemen tegen mensen die geen gehoor geven na een bieding?... *zucht* We zijn hier een groep vrijwilligers die deze dingen beheren, en willen wat bieden waar iedereen mee kan werken. Alleen al dat er dit soort topics mogelijk is, waar we graag kijken naar input en onderbouwde verbeterpunten mag toch al wat zeggen? Maar verwacht niet dat als er iemand langskomt die zegt "komt veel voor" en die niet met concrete voorbeelden en cijfers komt we direct opspringen en 180 graden draaien. Zoals gezegd heb ik weinig problemen gezien met mensen die onzinbiedingen doen - wil niet zeggen dat het niet gebeurt, maar kom dan met concrete dingen.
We zijn altijd bereid te kijken naar wat mogelijk is, maar dan wel op basis van het bekijken van alle kanten van het verhaal en met concrete voorbeelden.

Op deze manier, nu weer te schermen met censuur, wordt de wil om de discussie aan te gaan om met z'n allen dingen te verbeteren ook zeker niet beter.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
heb geduld , niet iedereen heeft de beschikbare tijd om dit even te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:12:
[...]

Tsja, je kan nou wel roepen dat mensen 'gecensureerd' zijn, maar daar kunnen we niks mee. Als je het hebt over degene wiens advertentie verwijderd is omdat die voor de helft bestond uit een klaagzang over V&A: diegene heeft een nette e-mail gehad dat dat niet de plek ervoor is, waar dat wel is en dat het de plek niet is omdat we niet de discussie aangaan IN een V&A advertentie over de werking van V&A. Als diegene dat als censuur opvat, dan moet hij dat zelf weten, maar het komt op mij over als maar weer even makkelijk schreeuwen.

Moord en brand als wij iemand op zoiets aanspreken, en andersom moeten we actie ondernemen tegen mensen die geen gehoor geven na een bieding?... *zucht* We zijn hier een groep vrijwilligers die deze dingen beheren, en willen wat bieden waar iedereen mee kan werken. Alleen al dat er dit soort topics mogelijk is, waar we graag kijken naar input en onderbouwde verbeterpunten mag toch al wat zeggen? Maar verwacht niet dat als er iemand langskomt die zegt "komt veel voor" en die niet met concrete voorbeelden en cijfers komt we direct opspringen en 180 graden draaien. Zoals gezegd heb ik weinig problemen gezien met mensen die onzinbiedingen doen - wil niet zeggen dat het niet gebeurt, maar kom dan met concrete dingen.
We zijn altijd bereid te kijken naar wat mogelijk is, maar dan wel op basis van het bekijken van alle kanten van het verhaal en met concrete voorbeelden.

Op deze manier, nu weer te schermen met censuur, wordt de wil om de discussie aan te gaan om met z'n allen dingen te verbeteren ook zeker niet beter.
Ik vind je houding richting mensen die alleen maar aangeven waar ze tegen aanlopen erg verdedigend.
Ik val niemand aan, ik geef alleen dingen aan. Dingen waar ik (e.a) van vinden dat het anders zou kunnen.
Ik heb zelf de ervaring (nog) niet gecensureerd te worden.
Maar een beetje begrip kan weleens op zijn plaats zijn. Net zoals ik begrip toon richting tweakers.net.

Ik hoef dit niet te doen, maar omdat ik de site zelf een mooi podium vindt voor allerlei IT gerelateerde zaken, wil zo ook een kleine duit in het zakje doen.
Als dit niet gewenst is, even goede vrienden , dan steek ik mijn tijd wel ergens anders waar het wel gewaardeerd wordt.

Mijn laatste 0,50 mbt dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:24
Beste Floppus, bij deze voeg ik mij toe aan deze discussie.

De discussie is ontstaan doordat Walter vond dat hij regels krom mocht buigen, en dit deed door het aanhalen van citaten die duidelijk anders geschreven zijn dan toegepast.

Bijvoorbeeld dit alleen al:
Hoe schrijf ik een User Review? Na het kopen of verkopen van een artikel in Vraag & Aanbod kun je een beoordeling geven aan de gebruiker waarmee je de overeenkomst hebt gesloten. Per transactie mag je één beoordeling indienen. De beoordeling dient over de gehele transactie te gaan. Beoordeel dus geen afzonderlijke artikelen als je er meerdere in één keer hebt gekocht. Er is pas sprake van een transactie als er wederzijds akkoord is over prijs, methode en datum van levering van het product. Voorafgaande communicatie behoort dus niet tot de transactie.
trans·ac·tie de; v -s overeenkomst waarbij goederen of diensten worden geruild (tegen geld)
Voorafgaande hoort wel degelijk tot de transactie, immers is het een ontwikkelpatroon naar een overeenkomst. Niet een opmerking 'ik vind uw product te duur'. Wel 'ik hou me aan het hoogste bod als verkoop, verzenden kost zoveel etc.'. Hiermee heb je al een opening tot de transactie, die geantwoord is in te gaan op dit voorstel door een geldelijk bod uit te brengen. Het uiteindelijk betaald krijgen sluit de overeenkomst, doch hoort het hele traject wel degelijk tot de transactie. De laatste zin moet weerhouden mensen feedback te laten geven geen intentie te hebben wat te kopen, om ongefundeerde uitspattingen te doen. Echter wordt deze regel misbruikt door V&A admins, waarover ik mijn onvrede uitte. Deze admin bepleit in andere woorden dat een bod niet juridisch bindend is, maar gaat over het fijt heen dat het zeker een verwachtingspatroon wekt, die in direct verband staat met de verkoper. Echter is het volgens hem niet de bedoeling -2 te geven als hij voor de grap zichzelf dood bied. Iemand die iets koopt en weigert te betalen is in grovere woorden ook eenzelfde situatie, doch mag je een ander niet behoeden voor dezelfde fouten?
Ik gaf hiermee te kennen dat als doodbieden niet strafbaar is, maar negatieve feedback achter laten op een doodbieder wel strafbaar is, dat dit een vrijbrief is willekeurig te bieden, en dat het tot het over brengen van mijn punt dan ook zeker uitlokking is, eenmalig 10.000 te bieden.

Dit is immers niet verboden. Pas nadat dit gedaan is wordt er ineens gezwaait dat niet mag (staat niet in disclaimer), en daarna wordt er gezegt dat ik een ban krijg als ik het vaker doe. Juist heb ik dit gedaan door uitlokking van Walter, dus als er iemand schuldig is, ben ik dat niet. Immers was dit bod vòòr zijn reply geplaatst. Mochten hier dus sancties aan vast hangen, ben ik niet de juiste persoon hiervoor gestraft te worden. Ik vond het een mooie kaart waar ik op bood, had hem graag willen kopen. Nee, niet voor 10.000, maar immers, het bedrag is indicatief.*1

In reactie zeg jij dat het één keer is gebeurt dat er iemand 10.000 en andere biedingen heeft gedaan. Dit was een post direct na de uitlokking van Walter, maar wordt gegoten in:
Het blind bieden en niets laten horen gebeurt eigenlijk vrijwel niet, en in extreme gevallen worden mensen er gewoon op aangesproken. Het is tot nu toe één keer gebeurd dat we iemand hadden die voor de lol 10,000,= en dat soort bedragen invulde.
Omdat ik door uitlokking dit één keer gedaan heb, en jij zegt dat dit maar één keer is gebeurt, insinueer je nu dat ik me vaker dood heb geboden. Dit is geenzins waar, dus is laster. Nochtans, de keren dat het hier gebeurde is niet meer op twee handen te tellen, dat ik niets meer hoorde van een koper na een veiling.

Maar wat wel zeker overeind blijft is dat V&A admins bij willekeur regels naar zichzelf buigen.
ze zijn machtgeil
Propageren dat er dingen niet gebeuren, wat dagelijks voorbij komt.
Ten eerste is overdrijven een vak die je beheerst, relaties leggen niet. Niemand heeft gezegt dat er gesensureerd wordt op dit punt. Ik stel wat aan de kaak, en ik krijg enkel scheve quotes voor mijn neus. Leuk dat ik een alinea tekst in mijn mail box krijg, maar wel met een verkeerde regel vet gedrukt. Een regel die er niet toe doet, en niet zo opgevat kan worden zoals letterlijk omschreven. De alinea is een verband, en niet losstaande zinnen. En als je dan zo koppig bent dat niet in te zien, lok je een reactie uit. Val hier alleen de slachtoffer, mij, er niet mee lastig. Dan zet je je ongenoegen in een zinnetje. Komop. Jij noemt het meteen een klaagzang.

Censuur ging over een ander onderwerp, wat wel de moderne Tweakers.net zwaar onderuit haalt. Immers zag ik in het verleden geregeld shopsurveys verdwijnen. Ik keek er toen naar omdat de mijne ineens was verdwenen. Positieve ongefundeerde oneliners blijven staan, gefundeerde onderbouwende kritiek en een negatieve score wordt weg gehaalt. Hierdoor blijft een veel positiever beeld over van een webshop dan werkelijk is. Wat hierin niet niet meer te bewijzen valt, toen bijvoorbeeld Alternate als reclame op de front page stond, werden er al 3 shopsurveys weggehaalt daar. Als ik VNU geld geef, ben je dan naar mij toe ook ineens anders?
De relatie echter erin is dat admins het kennelijk belangrijk vinden wat de ervaring en mening van een ander is, maar filtert de negatieve ervaringen eruit. Het vormen van een mening, en dat leid tot censuur. Het om praten in een verhaal waarbij je geen blaam treft, neigt naar dezelfde censuur. Zeggen niets te zien, kan je later ook zeggen 'hey ik had mijn ogen dicht, gefopt'.

Ik pleit dat Tweakers.net voor Tweakers moet blijven. Dit begint bij het mogen geven van negatieve feedback bij het niet reageren van een bieder. Bij eBay hebben ze vaak hier iets van 36 of 48 uur na afloop veiling reageren, anders claim. Claimen wil ik niet doen, maar ik wil wel mijn onvrede kunnen uiten, en dat mag niet.

Dit heb ik nu wel kunnen doen, en hoop hierbij dat mijn reactie mag blijven staan.

*1. Serieuze interesse videokaart is over omdat mijn Cannondale fiets is gestolen, en ik mijn geld nodig heb voor een (tijdelijke) vervanger.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is heel raar dat mensen die hun vrije tijd ergens instoppen gaan stijgeren als er weer eens zonder enig fundament een verwijzing naar censuur langskomt - niets ten nadelen van je standpunten verder hoor. De input wordt zeker gewaardeerd, en er wordt ook zeker nagedacht over de informatie die aangedragen wordt. Om wel een zo compleet mogelijk beeld ter overwegen te geven, worden nu eenmaal minpunten en hordes aangedragen, dat is niet om een standpunt af te doen als ongeldig, dat is om uit te dagen tot suggesties die ook die bezwaren en knelpunten aangrijpen.

Één van de dingen is dat we dan toch wel graag een beeld hebben van de omvang van het probleem - via topics hier en het meldpunt is er zo veel niet hierover teruggekomen. We willen ook niet het roer omgooien en daarmee juist meer mensen wegjagen die zich nu niet laten horen omdat ze het prima vinden zoals het is. We hebben met meer rekening te houden dan alleen de feedback van mensen die het nu niet prima vinden :)

We zijn nooit bedoeld voor grootschalige handel en dat makkelijk te maken. Een dienst voor en door Tweakers. Dingen vormen zich over tijd door ervaringen. Zoals op een gegeven moment de regel dat een advertentie niet herplaatst mag worden binnen een week kwam omdat mensen om de haverklap (soms meermalen per dag) hun advertentie opnieuw plaatsten om maar weer even bovenaan te staan. Maar goed, ook terwijl we dat hebben ingesteld na veel overlast, worden we ook nu nog de huid volgescholden als we om die reden een advertentie verwijderen - terwijl men het gewoon in de voorwaarden al had kunnen lezen, maar mensen lezen nu eenmaal niet graag is al gebleken. Hetzelfde voor 2e hands handelaren; daar zijn we niet primair voor, en het moet al helemaal niet gaan worden dat we speciaal hen gaan accommoderen omdat ze wat dingetjes lastig vinden in hoe het hier werkt - ga dan maar betalen voor je advertenties op Marktplaats. Mochten we een keer met iets komen om dat beter in te passen, is het een ander verhaal.

Waar het om gaat, is dat we niet een beslissing laten afhangen van een enkeling, er zullen altijd mensen zijn die danwel de ene kant danwel de andere kant niet optimaal vinden. Als we het daar constructief over kunnen hebben zijn we al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware Junk schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:13:
Beste Floppus, bij deze voeg ik mij toe aan deze discussie.

De discussie is ontstaan doordat Walter vond dat hij regels krom mocht buigen, en dit deed door het aanhalen van citaten die duidelijk anders geschreven zijn dan toegepast.

Bijvoorbeeld dit alleen al:

[...]

[...]

Voorafgaande hoort wel degelijk tot de transactie, immers is het een ontwikkelpatroon naar een overeenkomst. Niet een opmerking 'ik vind uw product te duur'. Wel 'ik hou me aan het hoogste bod als verkoop, verzenden kost zoveel etc.'. Hiermee heb je al een opening tot de transactie, die geantwoord is in te gaan op dit voorstel door een geldelijk bod uit te brengen. Het uiteindelijk betaald krijgen sluit de overeenkomst, doch hoort het hele traject wel degelijk tot de transactie. De laatste zin moet weerhouden mensen feedback te laten geven geen intentie te hebben wat te kopen, om ongefundeerde uitspattingen te doen. Echter wordt deze regel misbruikt door V&A admins, waarover ik mijn onvrede uitte. Deze admin bepleit in andere woorden dat een bod niet juridisch bindend is, maar gaat over het fijt heen dat het zeker een verwachtingspatroon wekt, die in direct verband staat met de verkoper. Echter is het volgens hem niet de bedoeling -2 te geven als hij voor de grap zichzelf dood bied. Iemand die iets koopt en weigert te betalen is in grovere woorden ook eenzelfde situatie, doch mag je een ander niet behoeden voor dezelfde fouten?
Ik gaf hiermee te kennen dat als doodbieden niet strafbaar is, maar negatieve feedback achter laten op een doodbieder wel strafbaar is, dat dit een vrijbrief is willekeurig te bieden, en dat het tot het over brengen van mijn punt dan ook zeker uitlokking is, eenmalig 10.000 te bieden.

Dit is immers niet verboden. Pas nadat dit gedaan is wordt er ineens gezwaait dat niet mag (staat niet in disclaimer), en daarna wordt er gezegt dat ik een ban krijg als ik het vaker doe. Juist heb ik dit gedaan door uitlokking van Walter, dus als er iemand schuldig is, ben ik dat niet. Immers was dit bod vòòr zijn reply geplaatst. Mochten hier dus sancties aan vast hangen, ben ik niet de juiste persoon hiervoor gestraft te worden. Ik vond het een mooie kaart waar ik op bood, had hem graag willen kopen. Nee, niet voor 10.000, maar immers, het bedrag is indicatief.*1
Er staat duidelijk in de voorwaarden dat bieden indicatief is. Een overeenkomst omvat meer dan een prijs, en die overeenkomst komt pas tot stand in 1:1 contact na het biedproces. Dat het niet verboden is ergens op te bieden en toch van de koop af te zien is wat anders dan bewust de zaak frustreren. Daar hebben we namelijk een mooi kapstokartikel voor om mensen alsnog lik op stuk te geven. Zie je de nuance in bewust de zaak frustreren en afzien van een koop? Ik vind dat nogal een verschil met misbruik van de regels door admins.
In reactie zeg jij dat het één keer is gebeurt dat er iemand 10.000 en andere biedingen heeft gedaan. Dit was een post direct na de uitlokking van Walter, maar wordt gegoten in:

[...]

Omdat ik door uitlokking dit één keer gedaan heb, en jij zegt dat dit maar één keer is gebeurt, insinueer je nu dat ik me vaker dood heb geboden. Dit is geenzins waar, dus is laster. Nochtans, de keren dat het hier gebeurde is niet meer op twee handen te tellen, dat ik niets meer hoorde van een koper na een veiling.

Maar wat wel zeker overeind blijft is dat V&A admins bij willekeur regels naar zichzelf buigen.
Dat was mij niet eens bekend. Ik zat nav dit topic te kijken naar verwijderde V&A reacties van XL hier, en zag dat dat bij een advertentie van jou was, en daar zag ik dan weer die rant op T.net. Het voorval wat mij bekend was, stamt van een maand of 3 geleden. Één enkel voorval dus inderdaad wat bij mij bekend was. Je doet daarna een hoop aannames en gooit het op 'bij willekeur regels buigen'. Wederom, heel wat verschil tussen ergens van afzien (en nee, niks meer laten horen dan is ook niet netjes) en de zaak bewust frustreren.
[...]

Propageren dat er dingen niet gebeuren, wat dagelijks voorbij komt.

[...]

Ten eerste is overdrijven een vak die je beheerst, relaties leggen niet. Niemand heeft gezegt dat er gesensureerd wordt op dit punt. Ik stel wat aan de kaak, en ik krijg enkel scheve quotes voor mijn neus. Leuk dat ik een alinea tekst in mijn mail box krijg, maar wel met een verkeerde regel vet gedrukt. Een regel die er niet toe doet, en niet zo opgevat kan worden zoals letterlijk omschreven. De alinea is een verband, en niet losstaande zinnen. En als je dan zo koppig bent dat niet in te zien, lok je een reactie uit. Val hier alleen de slachtoffer, mij, er niet mee lastig. Dan zet je je ongenoegen in een zinnetje. Komop. Jij noemt het meteen een klaagzang.

Censuur ging over een ander onderwerp, wat wel de moderne Tweakers.net zwaar onderuit haalt. Immers zag ik in het verleden geregeld shopsurveys verdwijnen. Ik keek er toen naar omdat de mijne ineens was verdwenen. Positieve ongefundeerde oneliners blijven staan, gefundeerde onderbouwende kritiek en een negatieve score wordt weg gehaalt. Hierdoor blijft een veel positiever beeld over van een webshop dan werkelijk is. Wat hierin niet niet meer te bewijzen valt, toen bijvoorbeeld Alternate als reclame op de front page stond, werden er al 3 shopsurveys weggehaalt daar. Als ik VNU geld geef, ben je dan naar mij toe ook ineens anders?
De relatie echter erin is dat admins het kennelijk belangrijk vinden wat de ervaring en mening van een ander is, maar filtert de negatieve ervaringen eruit. Het vormen van een mening, en dat leid tot censuur. Het om praten in een verhaal waarbij je geen blaam treft, neigt naar dezelfde censuur. Zeggen niets te zien, kan je later ook zeggen 'hey ik had mijn ogen dicht, gefopt'.
Ik ben vrijwilliger, net als de rest die het beheer van V&A en ShR uitvoert. Met niemand van VNU ooit uberhaupt maar contact gehad. Dit is ook weer zo'n enorm bullshitargument, wederom volledig op basis van aannames, en dingen waar ik als iemand die vele uren steekt in de integriteit van deze zaken behoorlijk uit zijn vel springt. Je hebt 0,0 onderbouwing en roept gewoon maar wat. Hoe strook je de willekeur die je aanhaalt met een uitnodiging in de mail over de verwijdering van je ad met de claims dat dingen blijkbaar verdwijnen?
Er worden nog steeds meer positieve ShR's verwijderd dan negatieve, en zelfs dan krijgen we de shit dat we niet zo moeten zeuren over meer onderbouwing omdat 'er nu eenmaal niets te vertellen is over een goede ervaring'.

Hier jouw "ShopReview" die verwijderd is, buiten de reviews die automatisch buiten zicht gaan na 8 maanden indien er meer dan 20 nieuwe zijn:
Let op:

Betalingskosten iDeal onder €30 € 0,75
iDeal boven €30 € 0,-
Vooruitbetalen € 0,-

Order met totaalbedrag 30,80 moet je evengoed iDeal kosten van 0,75 betalen. Met de check-out heb je ook De keuze vooruit te betalen tegen 1,00 euro kosten. Informatie bij deze website is dus onjuist.

Betalingskosten iDeal onder €30 € 0,75
iDeal boven €30 € 0,75
Vooruitbetalen € 1,00
Moet ik de betreffende voorwaarden er even naastleggen over het hebben van een daadwerkelijke aankoopervaring? Wat je vooraf had kunnen weten? Of zie je ook in dat dit geen review is.
Ik pleit dat Tweakers.net voor Tweakers moet blijven. Dit begint bij het mogen geven van negatieve feedback bij het niet reageren van een bieder. Bij eBay hebben ze vaak hier iets van 36 of 48 uur na afloop veiling reageren, anders claim. Claimen wil ik niet doen, maar ik wil wel mijn onvrede kunnen uiten, en dat mag niet.

Dit heb ik nu wel kunnen doen, en hoop hierbij dat mijn reactie mag blijven staan.

*1. Serieuze interesse videokaart is over omdat mijn Cannondale fiets is gestolen, en ik mijn geld nodig heb voor een (tijdelijke) vervanger.
Kijk, daar laat je je ware aard toch zien. Je bent gewoon ontevreden, komt niet met onderbouwde argumenten, en trapt nog even na met de insinuatie dat we toch wel dingen gewoon maar verwijderen als die kritisch zijn.
Uit de grond van mijn hart: ga alsjeblieft ergens anders je heil zoeken als dit je visie op Tweakers.net is. Ik zet mijn tijd graag in voor mensen, maar niet mensen die mij en mijn collega's dan op deze wijze afschilderen. Bannen zal ik je niet omdat een persoonlijk aversie hier in tegenstelling tot andere sites geen gegronde reden is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zullen we anders gewoon weer even terug gaan naar de kwestie waar dit topic over begon, in plaats van allerlei zaken die er niets mee te maken hebben?

Het probleem dat een aantal mensen hier nu aankaarten is, als ik het goed begrepen heb, dat de veilingwinnaar soms (hoe vaak is onduidelijk) afhaakt of überhaupt niet reageert na het sluiten van de veiling. Dat dat vervelend is voor de verkoper (en misschien ook wel voor de andere bieders) is duidelijk.

Zoals inmiddels wel voldoende duidelijk is gemaakt is het bieden indicatief, dus zo lang het geen bewust kwaadaardige actie is om een veiling te verstoren worden er geen regels overtreden. Heb je het idee dat iemand bewust loopt te kloten met biedingen, dan horen we dat natuurlijk graag.

Goed, blijft dus over de situatie van de veilingwinnaar die de boel niet liep te verkloten, maar om wat voor reden dan ook toch afhaakt. Dan zijn er twee situaties: er komt een reactie waarin de winnaar dat aangeeft, of er komt geen reactie.

Als er een reactie komt, kan je als adverteerder contact opnemen met andere bieders om alsnog tot een overeenkomst te komen, of de advertentie opnieuw plaatsen. Op het ontbreken van contactmogelijkheden met andere bieders na zie ik daar verder niet zo'n probleem. Dankzij de DM mogelijkheden zal het ontbreken van contactmogelijkheden steeds minder worden, maar als er nog suggesties zijn voor verbeteringen van de contactmogelijkheden dan zijn die welkom.

De lastigste situatie voor de adverteerder is natuurlijk als er na het aflopen van de veiling geen reactie komt vanuit de winnaar. Dan weet je niet waar je aan toe bent en loopt de verkoop vertraging op. Contact opnemen met de winnaar is geen probleem, maar zo lang er geen reactie komt schiet je daar weinig mee op. Zoals ik eerder al aangaf zou je de winnaar op een gegeven moment een duidelijke deadline kunnen stellen. Geen reactie na het verstrijken en je kan door met de aanpak zoals ik die hierboven schetste in de situatie waar de winnaar wel netjes aangeeft af te zien van de aankoop.

Maar goed, ik maak zelf weinig gebruik van V&A, dus misschien zie ik dingen over het hoofd of hebben jullie nog suggesties die dit soort situaties voorkomen, of het afhandelen er van makkelijker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mag ik misschien wat opmerken?

Deze discussie is tamelijk eenzijdig en betrekt zich alleen op de bieder en niet op de aanbieder.
Het komt namelijk ook regelmatig voor dat een aanbieder een veiling vroegtijdig afbreekt omdat er blijkbaar een acceptabel bod via de mail op de mat gevallen is wat direct een verkoop tot gevolg heeft. Als hoogste bieder zie je dat de veiling vroegtijdig beëindigd is (hoewel de toekomstige einddatum wel onder de advertentie weergegeven is). Mag ik nu als hoogste bieder de aanbieder ook aanspreken op zijn vroegtijdig stilleggen en mijn ongenoegen kenbaar maken?

Wat ik enkel aan wil geven is dat indien er maatregelen genomen gaan worden m.b.t. bied_advertenties dat er zowel naar de bieder alsook de aanbieder gekeken moet worden. Ik voorzie alleen maar een complexere regelgeving welke alleen tot meer frustratie zal leiden.

Vooralsnog is er in mijn ogen niets mis met de wijze waarop het nu gaat, de regels en voorwaarden zijn voor Jan met de pet redelijk helder en duidelijk. Geen verplichte verkoop/aankoop bij bied_advertenties.
Dit topic had eigenlijk direct een slotje mogen krijgen omdat het antwoord op de vraag van TS duidelijk in de V&A FAQ terug te vinden is maar enige discussie kan misschien toch geen kwaad?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whappy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11-2023
gewoon even een paar dagen afwachten, stuur hem eventueel nog een mailtje en zeg je tegen hem dat hij nog 2 dagen de tijd heeft om te reageren en anders gaat die naar een ander toe.
Pagina: 1