Processor verbruik niveau schiet uit(amd sempron 1.8Ghz win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Beste mede tweakers,

Sinds enige dagen begint mijn processor volgens het taakbeheer-cpu venster zich nogal vreemd te gedragen.
Normaal gesproken dreef mijn cpu niveau rond de 2 % geen belasting en bij lichte belasting (IE starten) rond de 12-19%, en bij het starten van bijv outlook schoot de processor uit naar maximaal 20-30%. :)

Sinds enige dagen schiet de processor bij het starten van IE uit naar op zijn minst 50% en bij outlook tot 100%, ook bij het afspelen van een youtube-filmpje blijft de processor continu rond de 80% dobberen en tijdens het schrijven van deze topic rond de 40%.

Toen besloot ik maar even de temperatuur te bezichtigen via het programma SIW, tijdens het starten hiervan sloeg de CPU gedurende 20 seconden continu op 100% waarna het terug ging rond het niveau van 50%. :?

De temperatuur van de Sempron is 44Celcius en dat is van wat ik heb meegemaakt met deze processor niet bijzonder hoog.

Deze kuren van een hoog CPU verbruik heeft de pc gekregen een aantal dagen na het gebruik van Premiere CS3 met een zware video rendering opdracht, die ik halverwege heb geannuleerd omdat de processor nogal warm werd. :Y)

Mijn vraag aan jullie, licht het aan de processor? Heb ik de processor wijze van spreke "vernield" door hem te zwaar te belasten? of licht het aan een fout in mijn windows 7?
en als het aan de processor licht kan ik hem dan vaarwel zeggen? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan in taakbeheer bij prestaties kijkt
dan zie je ook dat alle cpu kracht naar die taken gaat die je opstart?
En hoe warm was ie toen je hem heb uit gezet tijdens de video rendering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die Premiere CS3 is die legaal? Zo nee, gebruik je een virusscanner?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:47:
Als je dan in taakbeheer bij prestaties kijkt
dan zie je ook dat alle cpu kracht naar die taken gaat die je opstart?
En hoe warm was ie toen je hem heb uit gezet tijdens de video rendering?
Klopt, de cpu verdwijnt als het waren niet in het niets maar word besteed aan de processen die ik start of die draaien en deze processen 'verbruiken' als het waren ineens veel meer cpu dan normaal.
als ik bijvoorbeeld niks doe en bijna alle processen afsluit is het cpu weer aardig laag zoals het hoorde, maar zodra ik begin te typen met iets op het keyboard slaat het om een onduidelijke reden ineens het process uit naar rond de 90 - 100 %.
als ik echter niks typ en niks doe neemt het weer af.
Mad Marty schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:25:
Die Premiere CS3 is die legaal? Zo nee, gebruik je een virusscanner?
Nee deze CS3 is niet legaal, maar is wel inorde..
hij draait op meerdere PC's en deze pc's ondervinden echter geen last van een verhoogde cpu.
dus ik verwacht niet dat er een virus of iets in de CS3 zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Heb je Setpoint of een ander HID management programma draaien? Zo ja, schakel deze eens uit of deinstalleer deze (tijdelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
Nop, niks draaien..

Nouja... ik zou hem binnenkort wel even opnieuw installeren... mischien dat het dan gefixed is.. en anders een sempron processor is op hedendag niet zo duur meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verbruik van je CPU is geen hardwarezaak maar eentje van software.

Move PMG -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1