ubuntu 10.04 bootscreen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 09:48
Hi,

Ik heb zonet ubuntu 10.04 op mijn HP 6730s notebook geïnstalleerd.
Maar ik krijg geen bootscreen bij het opstarten.
Wel bij het afsluiten.
Denk niet dat dit normaal is, moet je hier settings enablen?
(Lijkt me vreemd dat deze standaard disabled zou zijn)
Alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio6000
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Dit is afhankelijk van je video drivers, als deze niet KMS (kernel mode setting) ondersteunen kun je lage resolutie of zelfs helemaal geen plymouth bootscreen krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld een AMD FirePro kaart met de closed source drivers die geen kms ondersteunen. En omdat ze closed zijn kan niemand behalve AMD er iets aan doen. een van de grootste nadelen van gesloten drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 07:09

KnOeFz

no comment...

Bij mij was het bootscreen verkloot na instellen van de Nvidea drivers. Ik heb het weer goed gekregen met de info die hier beschreven staat. Misschien heb je er wat aan.Staat onder het 5e kopje [fix/workaround]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 23:54
heb ook geen bootscreen, heb wel allemaal tekst met wat er geladen wordt, ook bij afsluiten, maar ach, maakt mij weining uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

Niet dat het mij verder veel kan schelen, maar als ik die stappen volg in het linkje van KnOeFz, dan moet ik op een gegeven moment /etc/default/grub gaan aanpassen. Echter, die heb ik niet. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik geen clean install heb gedaan, maar een upgrade vanaf 9.04, uiteraard via 9.10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

Niet dat het mij verder veel kan schelen, maar als ik die stappen volg in het linkje van KnOeFz, dan moet ik op een gegeven moment /etc/default/grub gaan aanpassen. Echter, die heb ik niet. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik geen clean install heb gedaan, maar een upgrade vanaf 9.04, uiteraard via 9.10?
Yep. Je hebt waarschijnlijk nog Grub Legacy ("Grub 1"), die Ubuntu behoudt bij een upgrade. Je moet /boot/grub/menu.lst hebben, maar die file zal er anders uitzien dan /etc/default/grub.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

joh :D

Naja, zo spannend is het nou ook weer niet, ding staat vrijwel altijd aan, voor die enkele keer eens een reboot... :D
Pagina: 1