GROTE website oprichten

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik wil graag een grote website oprichten. Ik heb 2 boeken over dreamweaver gelezen(CS4) en heb het redelijk onder de knie. Verder lijkt het me noodzakelijk meerdere scripttalen/programmeertalen te kennen. Ik kan hier weinig op internet over vinden welke belangrijk zijn. Wat adviseren jullie me wat noodzakelijk is (welke skills je moet hebben) om een groot project aan te gaan. (Is het handig om met dreamweaver bijv. te werken bij grote projecten...). Ik ben nieuw dus weet nog niet zo goed hoe en wat, dus hoop hier misschien wat op te steken...

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:54
Je zou ook eens kunnen kijken naar een CMS als joomla.

Is als beginner makkelijk onder de knie te krijgen en kan je redelijk snel een 'grote' website opzetten. Dan kan je dat steeds verder uitbouwen naar je eigen, in dreamweaver, gebouwde site.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Of het een grote website wordt, bepaal je helaas niet zelf. De bezoekers bepalen of ze wel of niet komen en terugkomen op je site.

De voornaamste skill die je moet hebben - en die helaas niet aan te leren is - is het ontwikkelen van een idee voor de site waarmee je bezoekers trekt en vasthoudt.

De huidige hype is "social", wat in elk geval inhoudt, dat het een interactieve site moet zijn. Dus naast HTML/CSS skills, heb je in elk geval ook kennis nodig van server-side technologie om die interactiviteit in goede banen te leiden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Hmmm, je stelt je prioriteiten al verkeerd. Als je een 'grote' website wilt gaan bouwen ga je niet met dreamweaver werken ;) Je kun je maar beter heel goed inlezen in PHP en SQL, en niet beginnen met bouwen voordat je écht goed weet waar je mee bezig bent. Beginnen met bouwen terwijl je net de basis van PHP kent is geen goed idee, want tijdens het bouwen moet je security al in het achterhoofd houden.

Het lijkt me overigens sowieso handig om gewoon klein te beginnen ;) Of pak anders een open-source CMS, zoals eerdergenoemd bijvoorbeeld Joomla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met Dreamweaver kom je niet erg ver. Dat is meer point and click voor het maken van een design oid. De spil achter een 'grote website' is meestal een (php-)applicatie met mysql voor het opslaan van de data, wat neerkomt op programmeren. Je kunt dan beter met iets kleins beginnen om het onder de knie te krijgen. Bij een grote site zijn performance en beveiliging ook erg belangrijk, en dat zijn dingen waar een beginner vaak geen rekening mee houdt, waarna de site plat gaat als het 'grote publiek' de site gaat bestormen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoel met grote website, dat het veel inhoud, opties en mogelijkheden heeft. Maar inderdaad, uiteindelijk probeer je natuurlijk veel mensen naar je site toe te krijgen. (dat is het doel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:56:
De huidige hype is "social", wat in elk geval inhoudt, dat het een interactieve site moet zijn. Dus naast HTML/CSS skills, heb je in elk geval ook kennis nodig van server-side technologie om die interactiviteit in goede banen te leiden.
Maar naast techniek moet je ook begrijpen wat 'social' betekent en hoe je je website rond sociale processen inricht.... Maar dat terzijde. Nofi, moet wel een beetje lachen om dit topic. Misschien moet je juist 'klein' beginnen, kijk b.v. naar Marktplaats of de onderneming van Ben Woldring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan voldoet een CMS systeem toch prima? Je kan er veel pagina's op kwijt, zijn enorm veel plugins voor de opties en mogelijkheden en qua template kan je heel ver gaan qua lay-out opties en dergelijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He, ik ben nieuw met dit onderwerp. Heb weinig ervaring met scripttalen/programmeertalen etc. ik probeer gewoon wat te leren. Het is best lastig als je net begint en weinig kent.
Hoe kan je het best leren om te gaan met php applicaties en mySQL hoe hebben jullie dat bijv. gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53
't is niet zo makkelijk he... Ik denk niet dat het een goed idee is als je helemaal vanaf 0 begint.

Begin met joomla en al doende leer je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is de vraag wat je wilt, een website oprichten en beheren of php en mySQL leren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:11:
He, ik ben nieuw met dit onderwerp. Heb weinig ervaring met scripttalen/programmeertalen etc. ik probeer gewoon wat te leren. Het is best lastig als je net begint en weinig kent.
Hoe kan je het best leren om te gaan met php applicaties en mySQL hoe hebben jullie dat bijv. gedaan?
Ik ben gewoon begonnen met HTML (via w3schools :') ), toen ik dat eenmaal goed onder de knie had ben ik CSS gaan leren. Vervolgens heb ik geleerd hoe je op semantische wijze websites bouwt (niet meer met tables, maar met div's, content en code gescheiden, etc.), toen ik dat op zijn beurt weer goed onder de knie had ben ik SQL gaan leren en databases gaan ontwerpen. Door de kennis van databases begon ik te begrijpen hoe webapplicaties in elkaar steken en ben ik PHP gaan leren. Dit laatste is eigenlijk waar de meeste tijd in gaat zitten. Basic PHP leren is simpel, maar als je een échte website wilt moet je veel verder gaan dan die basics, want je wilt niet dat er iemand langskomt die even een SQL-injection op je website loslaat waardoor je hele database gedeleted wordt. Neem dit dus zeer serieus.

Ik raad je dan ook serieus aan om gewoon lekker klein te beginnen, anders gaat het geen succes worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06
Ik denk ook niet dat je meteen groot moet beginnen. Het probleem is dat je altijd klein begint, en misschien nooit groot wordt.

Natuurlijk kun je het al wel inrichten dat het schaalbaar kan/moet worden, maar ik denk als je een site wilt gaan maken waar je als fundament gebruikt dat hij groot is, dat je het dan vanuit een verkeerde invals hoek gaat benaderen.

Wat waarschijnlijk belangrijker zal zijn is dat je buiten het bouwen van de website je ook kennis dient te hebben van relationele databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:36
De vraag is wat je precies wil idd, heb je een idee om een site te maken om geld mee te verdienen, of vind je het gewoon lachen om zelf een siteje te bouwen en maakt het geld niet zoveel uit?

In het eerste geval zou ik toch aanraden om iemand te zoeken die met je mee wilt doen en een beetje verstand heeft van de materie. Eventueel andere designers/coders inhuren. Je kan je dan concentreren op ontwikkeling van je idee, het coden enz laat je over aan mensen die het kunnen.

Als je vanaf 0 gaat beginnen kan je natuurlijk op je gemakt klein beginnen met iets als een gastenboekje ofzo. Je kan dan misschien langzaam naar je idee toe werken maar wees erop bedacht dat iemand anders in die tijd die het je kost om alles goed onder de knie te krijgen (paar jaar?) al 10 ideeën kan uitwerken en lanceren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Welkom op GoT :w
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:47:
Wat adviseren jullie me wat noodzakelijk is (welke skills je moet hebben) om een groot project aan te gaan.
Kennis van zaken is nogal belangrijk. Kennis van programmeren is ook wel handig, of een flinke bult geld om een bedrijf daarvoor in te huren. Leuke server misschien, maar dat is allemaal bijzaak hier.

De hoofdzaak is dat je topic weinig discussiewaarde heeft. Je geeft aan bovenstaande dingen niet te bezitten, daarmee alle verdere discussiemogelijkheden eigenlijk loos makend. Daarnaast past dit topic gewoon niet in WEB. Indien je specifieke vragen hebt kan je die altijd stellen, maar dit is dermate algemeen dat er niks van komt. Lees Het algemeen beleid #quickstart en Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid eens door. Dit topic gaat op slot.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.