Acer Travelmate 7730 Intel 4 series Express bron probleem

Pagina: 1
Acties:

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen dit irritante probleem op te lossen.
Zojuist Windows7 Ultimate x86 op deze laptop gezet. Installatie verliep op het eerste gezicht zonder problemen, echter bleek na installatie dat de videokaart niet goed geïnstalleerd was.

Binnen apparatbeheer staat de MobileIntel(R) 4 series Express Chipset Family met een geel uitroepteken.
Driver installatie van de meest recente drivers van de Acer site werkt niet. Ik krijg een error dat het apparaat niet aan de juiste systeemeisen voldoet.

Eigenschappen van dit apparaat in apparaatbeheer geeft het volgende weer:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Als ik de verborgen apparaten weergeef, dan zie ik het zelfde apparaat voor een 2de keer weergegeven worden. Deze heeft echter geen conflict.

Ik heb geprobeerd om diverse apparaten zoals modem en fingerprint device uit te schakelen om bronnen vrij te geven. Helaas heeft dit geen resultaat. Ook heb ik 1 en zelfs beide van de gfx kaarten binnen apparaatbeheer uitgeschakeld. Ook het opnieuw installeren van de drivers biedt ook geen oplossing. Ik heb zelfs de BIOS van deze laptop geflashed naar de meest recente die ik kan vinden, maar niets van dit alles lost het probleem op. Hij blijft een bronconflict houden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of tips om te proberen het op te lossen? Mijn opties zijn wel een beetje op inmiddels.

Bedankt alvast :)

EDIT: Drivers van beide apparaten verwijderd via apparaabeheer en vervolgens in veilige modus starten laat nog steeds beide apparaten zien. Ik snap er niks van.

[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 12-05-2010 23:04 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
OK... ik heb het toch op kunnen lossen.

Onder de systeemapparaten heb ik de "..... filter driver" bla bla gedeïnstalleerd. Hierna werd het systeem opnieuw gestart en werd zo'n beetje alle hardware opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd. Na een reboot was het probleem verholpen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11-2025
Hey! Krijg net uit mijn netwerk een soortgelijk probleem binnen, maar dan op de netwerkkaart. Kan je je oplossing iets gedetailleerder uitwerken? Kan niet helemaal navolgen wat je precies bedoelt.

Tnx!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

Esumontere

Floep, banaan.

vluggejapienl schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:21:
Hey! Krijg net uit mijn netwerk een soortgelijk probleem binnen, maar dan op de netwerkkaart. Kan je je oplossing iets gedetailleerder uitwerken? Kan niet helemaal navolgen wat je precies bedoelt.

Tnx!
Je kunt beter een nieuw topic maken dan een 5 jaar oud topic omhoog schoppen...

• vluggejapienl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11-2025
Gelukkig spreek jij nooit de waarheid. :P

Toevallig sluit dit heel precies aan... dus snap niet helemaal t idee achter t starten van een nieuw topic ipv voortborduren op een oud topic. Zo hou je toch mooi t overzicht en staan vragen en oplossingen mooi bij elkaar ipv over 2 verschillende topics uitgesmeerd.