Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 08:33
Iemand toevallig bekend met welke bank de mogelijkheid bestaat om als particulier een automatische incasso uit te voeren? ABN en SNS geven deze optie enkel voor de zakelijke klanten (wat ik dus niet persoonlijk ben). Vandaar dat ik op zoek ben naar een bank (of misschien bestaat er een service voor) die dit wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Dat kan alleen als zakelijk account.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 14:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je kunt wel als particulier betalingen via iDeal en Paypal ontvangen. Heb je daar iets aan als alternatief?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gizz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:35:
Je kunt wel als particulier betalingen via iDeal en Paypal ontvangen. Heb je daar iets aan als alternatief?
De TS wil zelf van een andere rekening geld naar zijn eigen rekening laten overboeken. Dat is totaal iets anders.

Als particulier kun je bij geen enkele bank een automatische incasso uitvoeren, dat is voorbehouden aan bedrijven en instanties.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Guardian Angel schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:03:
[...]

De TS wil zelf van een andere rekening geld naar zijn eigen rekening laten overboeken. Dat is totaal iets anders.
Ik weet niet met welk doel hij dat wil. Als het is omdat de andere partij zelf overmaken te lastig vindt, dan kan iDeal handig zijn.

Verder ben ik blij dat niet iedereen met automatische incasso's kan spelen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Gizz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:35:
Het lastige is dat ik met een tal van vaste betalingen van andere zit die op een bepaald moment dienen te geschieden. Als iemand het te lastig vind om over te maken vermoed ik niet dat een betaling via iDeal/Paypal hier dan ook veel aan verandert.

Overigens is het niet zo dat dit enkel voor bedrijven/overheid is, verenigingen die ingeschreven zijn bij een kvk kunnen dit ook.

Ik vraag me dan ook af of er behalve bv naast banken die deze service alleen zakelijk leveren (al ben ik daar niet geheel van overtuigd aangezien de Nederlandse broker mij wist te vertellen hier geen onderscheid in te maken) er misschien ook bedrijven zijn die het cashen van als service uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verenigingen moeten zijn ingeschreven bij de KVK en die vallen dus onder de categorie niet particulieren. :)

Ik hoop dat je je realiseert dat zelfs als het mogelijk zou zijn zoiets te regelen, dat dan degene van wiens rekening een bedrag wordt afgeschreven, dit (op enkele uitzonderingen na) kan terug laten boeken. De termijn hiervoor is vrij recent nog langer geworden.

Incasso geeft dus géén garantie tenzij het bijv. een eenmalige incasso is maar zelfs dan kán de incasso worden teruggedraaid. Dat gaat echter met heel wat gedoe gepaard.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Je hebt hiervoor altijd een incassocontract nodig.
Voor een incasso heb je ook toestemming van de rekeninghouder nodig in de vorm van een handtekening. Voor online transacties gelden andere voorwaarden.

Incasso's kunnen door de rekeninghouder inderdaad gestorneerd worden waarna jij zult moeten aantonen de incasso wel rechtmatig te hebben uitgevoerd (door overleggen machtiging/handtekening).

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 13-05-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Bedankt voor de input, dat er een overeenkomst nodig is in de zin van een contract zat er wel in. Ik zit namelijk met een tal van huurders en er zijn een enkeling die regelmatig te laat betalen tot meer dan 1 week. Een storende factor omdat je dan vervolgens weer moet bellen waar blijft m'n geld.
Ik zou dan ook in de huurovereenkomst een punt willen opnemen waarin staat dat bij eenmalig telaat betalen de huurder ermee akkoord gaat dat deze vervolgens per automatische incasso betaald. Zodoende heb ik een overeenkomst die aantoonbaar is echter tot op heden heb ik nog geen bank gevonden die me de optie als particulier geeft om een automatische incasso uit te voeren.
@GA, ik snap dat het retour boeken mogelijk is echter gezien de situatie denk ik eerder vanwege m'n klandizie het eerder lui of laksheid is en er ook geen reden is om retour te boeken. Immers ze krijgen wel waar ze voor betalen. Bij terugboeking zou dit voor mij reden te meer zijn om de desbetreffende op termijn de deur te wijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door n4m3l355 op 13-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 21:18

job

Wat houd je tegen om de huurders onder te brengen in een eigen bedrijfje? De extra kosten die je maakt voor je bedrijf laat je doorwerken in de huurprijs (voor zover dat mogelijk is binnen de wettelijke maximale huurverhoging).

[ Voor 19% gewijzigd door job op 13-05-2010 17:21 . Reden: typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien een rare suggestie, maar toch: als je met meerdere personen en veel betalingen te maken hebt, dan klinkt dat aardig professioneel. Even naar de KvK om een bedrijfje te starten? Dan kun je daarna ook met automatische incasso's aan de slag.

edit: Spuit 11 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 13-05-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Om het in een bedrijfje te gieten gaat op termijn wel gebeuren maar op dit moment is het (nog) niet interessant volgens m'n accountant. Kwam trouwens een vertegenwoordiger van de ABN ook mee aanzetten als oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Een bedrijf kost een paar tientjes (als eenmanszaak in ieder geval), je kunt dan allerlei kosten makkelijker aftrekken en je bespaart tijd en geld door de automatische incasso's.

Maar goed, als je accountant betrouwbaar is kun je natuurlijk op hem afgaan. Weet je trouwens zeker dat het een accountant is? Dat is nogal zwaar geschut voor wat persoonlijke administratie. Er is ,in ieder geval in Nederland, een groot verschil tussen een accountant en een boekhouder, vooral qua prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 07-06 16:44
n4m3l355 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:35:
Om het in een bedrijfje te gieten gaat op termijn wel gebeuren maar op dit moment is het (nog) niet interessant volgens m'n accountant. Kwam trouwens een vertegenwoordiger van de ABN ook mee aanzetten als oplossing :P
Heeft je accountant daarin meegenomen dat je graag automatische incasso's wilt uitvoeren?
Al zou je je inschrijven als eenmanszaak met als activiteit 'incasso huurgelden' dan kun je al je automatische incasso's uitvoeren, kun je misschien meer kosten aftrekken en een Sligro-pas aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Gizz schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:41:
Een bedrijf kost een paar tientjes (als eenmanszaak in ieder geval), je kunt dan allerlei kosten makkelijker aftrekken en je bespaart tijd en geld door de automatische incasso's.

Maar goed, als je accountant betrouwbaar is kun je natuurlijk op hem afgaan. Weet je trouwens zeker dat het een accountant is? Dat is nogal zwaar geschut voor wat persoonlijke administratie. Er is ,in ieder geval in Nederland, een groot verschil tussen een accountant en een boekhouder, vooral qua prijs :P
Ik ga ervan uit dat iemand met RE voor z'n naam weet waar hij mee bezig is ;) En om specifiek voor een automatische incasso een bedrijfje op te zetten lijkt me een heel gedoe voor iets wat eigenlijk eenvoudig zou moeten zijn.
SNS heeft me overigens gisteravond nog te kennen gegegeven dat via hun buiten een zakelijk account ook geen optie is tot automatische incasso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geen idee wat RE betekent, heb proberen te zoeken maar hier staat hij niet tussen.

RA ken ik wel, dat is een register accountant wat betekent dat hij ingeschreven staat. Verder hoeft het volgens mij niet te betekenen dat hij precies weet wat nou de snelste weg is voor een kleine ondernemer. Een RA is vooral bezig met jaarrekeningen van grote bedrijven, een normale eenmanszaak hoeft nooit in aanraking te komen met een accountant (en andersom ook niet).

Het enige alternatief is blijkbaar geen automatisch incasso. Dan valt een half uurtje bij de KvK zitten toch wel mee, qua gedoe?

[ Voor 40% gewijzigd door Gizz op 13-05-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik betwijfel of banken uberhaupt een constructie zoals jij die voorstelt zullen toestaan als geldige toestemming voor automatische incasso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
eamelink schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:36:
Ik betwijfel of banken uberhaupt een constructie zoals jij die voorstelt zullen toestaan als geldige toestemming voor automatische incasso...
In hoeverre zou een statement in een huurcontract afwijken voor daadwerkelijke toestemming voor een automatische incasso indien een huurder te laat betaald? Morgen heb ik nog een gesprek met iemand van de ABN hopelijk kan hij me dan meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Sowieso moet je bij mijn weten vóór je een incasso mag doen minimaal 1 jaar een zakelijke rekening hebben waarop de huurpenningen binnenkomen.

Zakelijke rekening kosten geld, soms veel geld voor een klein bedrijf waar maar een kleine omzet is. Ook moet je je afvragen om hoeveel incasso's het per maand zal gaan en hoeveel werk het is om het e.e.a. zodanig te administreren dat de bestanden die nodig zijn voor een incasso automatisch worden aangemaakt.

Kun je die klanten op de vingers van een hand tellen of misschien op twee handen? Vergeet het dan maar. Het loont de moeite niet. Voor die enkele keer dat een klant niet betaalt stuur je hem maar een incassobureau op zijn dak. Veelal zijn die kosten ook nog eens op de debiteur te verhalen.

Wat wordt je er wijzer van als een klant onvoldoende saldo heeft of een stornering laat doen? In beide gevallen heb je nog steeds je geld niet ondanks je automatische incasso.

Wat doe je als particulier überhaupt met een RA? Vanuit mijn vakgebied ken ik er een aantal waarmee ik goed bevriend ben en als je aan jouw RA deze vraag hebt gesteld en dan geen duidelijk antwoord hebt gekregen en een topic op GoT moet openen....... oops. Het zal misschien wel een 'gratis' vriendje zijn, maar dit is voor een RA toch echt basiskennis.

ARME AOW’er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Volgens mij ben je, ook met een zakelijke rekening, in eerste instantie beperkt in aantal en maximaal bedrag van de incasso's (denk richting 100x 70 euro per jaar ofzo). Pas na een bewezen goed track record kan dat verhoogd worden. Met een beetje huurbedrag van 6-700 euro per maand kom je daar dus voorlopig niet voor in aanmerking.
En zoals al opgemerkt: mensen die het niet zelf tijdig overmaken, zullen ook de eersten zijn die onvoldoende saldo hebben of de boel storneren. Geen oplossing voor je probleem dus...

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
@GA, het aantal probleem gevallen is inderdaad vrij beperkt het is eerder de irritatie die voortkomt dat ik aan de lijn moet hangen. Het vervelende is dan ook nog dat het doorgaans een enkele 'vaste' geval is, doorgaans betaald iedereen keurig.
Ik stond er zelf nooit zo bij stil dat dit voor een particulier zo moeilijk is (tot zelfs onmogelijk) mede vanwege dat ik via dus een beleggingsclub ook de financien regel waarbij dit dus erg eenvoudig verloopt. Een simpele klik met m'n muis en je claimed voor 20 man tegelijk diens contributie.
Hoe ik aan m'n accountant ben gekomen... lang verhaal kort ooit eens te leen gekregen. Het is een van de grote 4. Het storende is dat ze erg veel vragen voor eigenlijk erg weinig service en hun onderbouwingen voor mijn gevoel vaak eerder zijn om zichzelf veilig te stellen dan daadwerkelijk advies waar je iets aan hebt. Ik zit er helaas aan verbonden ... neemt niet weg dat ik uiteraard opensta voor andere meningen die meer bijdragen aan een situatie. Zodoende dat ik dan ook op GoT een draadje open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Laat ze gewoon vooraf betalen voor hetgeen ze huren, vraag desnoods ook nog een borgsom die ook 1 dag/week/maand huur dekt. In dat geval heb je 2 periodes speling. :)

offtopic:
Lang leve de RA-kantoren met max. 50 mensen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Tuurlijk borg is standaard en ze dienen op of voor de 1ste werkdag vd maand te betalen. Neemt niet weg dat er altijd wel eentje bij zit die bv een week te laat is. Daarom dat een automatische incasso me practisch leek om deze na de eerste keer bij een te late betaling zelf tot betalen aan te zetten.
Maar goed.. misschien dat ik dan nog maar een jaartje moet wachten tot ik genoeg huur binnenkrijg en overga tot een zakelijke opzet.
En inderdaad.. een goede adviseur is geld waard echter het is knap lastig om die te vinden. Ik heb een tijdje terug ook aan tafel gezeten met een financieel adviseur die bepaalt niet goedkoop was echter qua advies kwam het imo niet verder dan afstudeer niveau handelswetenschappen op het atheneum vroeger.

[ Voor 26% gewijzigd door n4m3l355 op 13-05-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Adviseurs..... die moeten geld opleveren.

offtopic:
Mede dankzij jouw review heb ik een S9 trouwens. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

ManiacsHouse

Scheisse!

job schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:27:
Wat houd je tegen om de huurders onder te brengen in een eigen bedrijfje? De extra kosten die je maakt voor je bedrijf laat je doorwerken in de huurprijs (voor zover dat mogelijk is binnen de wettelijke maximale huurverhoging).
Ja lekker makkelijk gedacht zo. Geen idee wat TS nu aan huren vraagt maar meer dan 1,2% (2010) kan hij er niet bovenop gooien. TS zal dan een andere berekening moeten gaan maken wat hij met zijn inkomsten aan huur doet. De huur verhogen om je kosten af te dekken is een beetje oneerlijke handel lijkt mij. Dan heeft TS of te veel verdiend de laatste jaren aan de huur (dat moetie natuurlijk zelf weten) of gewoon te weinig berekend aan de verhuurders. Dat laatste mag geen gevolg hebben voor de huurders. Het kan niet zo zijn dat TS maar ff meer gaat vragen vanwege zijn eigen foute inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 16:04

Jeoh

blaat

Waarom schrijf je je niet gewoon in bij de KvK als vereniging? Voor die paar tientjes...

offtopic:
RA zet je trouwens achter je naam.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Jeoh schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 01:29:
Waarom schrijf je je niet gewoon in bij de KvK als vereniging? Voor die paar tientjes...

offtopic:
RA zet je trouwens achter je naam.
.
Plus de oprichtingskosten van een vereniging bij meneer of mevrouw de notaris die er € 500/1.000 voor zal gaan vragen. En dan nog gelden de voorwaarden van de bank zoals eerder gezegd. Ook een stichting valt om dezelfde reden af.

Als het allemaal zo simpel lag dan ging elke NL'er dat 'gewoon eventjes doen'. Ik zie o.a. de fiscale voordelen die een hoop geld kunnen besparen. Legio truuks.... die de heren en dames van de belastingdienst helaas óók kennen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 14-05-2010 05:57 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ikzie het probleem niet van een week te laat de huur ontvangen, zeker in deze tijden. Je mag blij zijn dat je geen achterstanden hebt, dat kost veel meer!

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1