Spam-mail verzonden via mijn e-mail adres

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik had het vroeger zelf al ontvangen van hotmail-contactpersonen maar nu zit ik er zelf ook mee; spam-mails die verzonden worden via jouw account. Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk irritant dat mijn contactpersonen met zo'n dingen lastiggevallen worden en zou het dus graag zo snel mogelijk doen stoppen.

Het gaat bij mij om deze mail:
Hey,
My dear friend, What's up?
I find a site to sell electronic products in very nice price. [{<www. gloria86. com>}]
<(<[<gloria86 @ 188. com>]>}>
2010-05-12b
Weet iemand hoe je zo'n dingen voorkomt en stopt? :(

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sowieso een sterk wachtwoord kiezen, dat voorkomt bruteforcing, maar ik vrees dat er hier een echte exploit aan het werk is. Ik heb een tijdje terug zelfs vanop een Gmail-adres spam gekregen van een collega...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Simpel, dit kan niet worden opgelost.

Iedereen kan namelijk om het even welk afzenderadres gebruiken.

Ik kan bijvoorbeeld zonder problemen een email versturen vanaf bill@microsoft.com of whatever.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Headers checken denk ik dan, daarin kan je zien waar het echt vandaan kwam.

Ik vermoed namelijk gewoon dat het een rogue smtp server is die toestaat dat de from-headers getweakt worden.
dupondje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:26:
Simpel, dit kan niet worden opgelost.

Iedereen kan namelijk om het even welk afzenderadres gebruiken.

Ik kan bijvoorbeeld zonder problemen een email versturen vanaf bill@microsoft.com of whatever.
Beetje spam-filter / mailserver doet gewoon een reverse mx-check en keurt hem dan af.

[ Voor 51% gewijzigd door Gomez12 op 12-05-2010 22:29 ]