D201GLY2 Moederbordje lijkt dood?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonestrong
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 19:09
Hallo allemaal,

ik heb een kleine itx computer die ik gebruik als servertje.

Onlangs heb ik deze verhuist van mijn studentenhuis tot bij mij thuis, en nu doet ie niks meer.

Wanneer ik de stroomkabel insteek, dan gaat het lichtje branden op het moederbord, en wanneer ik de powerknop aanduw gaan alle ventilators en harde schijven spinnen, maar meer komt er niet uit.

Ik heb er al een scherm aangehangen (normaal bedien ik deze via VNC) maar zelf de bootfase krijg ik niet op het scherm.

Ik heb al nagekeken of alle kabels nog insteken, alsook of het RAM nog vast zit, en dat lijkt op het eerste zicht allemaal goed.

Wat kan ik nog nakijken voor ik dat moederbordje dood verklaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Deze al nagekeken en doorlopen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Misschien vind je er handige dingen in.
Wat ik altijd doe is terugvallen naar meest basic setup en zo zaken uitsluiten. Probeer ook zeker even ander geheugen en kijk of je een speakertje op het mobo kunt aansluiten, mogelijk komen er nuttige piepjes uit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonestrong
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 19:09
Bedankt voor de link, ik lees het even na.

Ik heb wel net een minder leuke ontdekking gedaan, ik was nogmaals alles aan het nakijken, en wanneer ik keek of de heatsinks nog goed vast zaten zag ik dat er nogal wat beweging mogelijk.

Ik heb beide heatsinks zomaar kunnen losdoen, de pasta onder de CPU was nog niet hard, terwijl de pc al zeker 5 uur uitstaat, en die onder de GPU was hard, en zelf al aan het afbrokkelen.

Hoe kan ik checken of 1 van de processors oververhit is geraakt? Want waarschijnlijk is dat de oorzaak dat hij plots niets meer doet ... :(

CPU's zijn beiden onboard, dus kan niet zomaar ff een andere induwen -jammergenoeg-

[ Voor 7% gewijzigd door Stonestrong op 12-05-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beide CPU's? Er zit er toch echt maar 1 op dit bordje lijkt me.

Hoe dan ook, dat er beweging in die heatsinks zit is niet zo heel boeiend, als ze maar contact maken. Nieuwe koelpasta erop doen kan nooit kwaad natuurlijk (zolang je er maar niet teveel opduwt).