Vraag aansluiting subwoofer op Denon 1910

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-02 14:12
Ik zit met een vraag over de aansluiting van een subwoofer op een Denon 1910.

Op de Denon zit 1 aansluiting zoals ik het kan zien/lezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.zvv-vaassen.nl/oud/Denon-AVR1910.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zvv-vaassen.nl/oud/Denon-AVR1910-subwooferingang.jpg

Op de subwoofer zit een aantal aansluitingen zoals op het onderstaande plaatje is weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.zvv-vaassen.nl/oud/subwoofer-canton-movie80.JPG

Hoe kan ik nu deze subwoofer aansluiten op mijn versterker (kabellengte circa 2 meter)
Wat voor type kabel heb ik nodig?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

tulp-tulp en hij moet in de canton in r/mono

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• drogba
Hmm dat klinkt erg simpel :). Bedankt.

Waar dienen de overige aansluitingen op de subwoofer dan voor? Mijn Duits is niet zo goed dat ik dit uit de handleiding kan halen.

[ Voor 32% gewijzigd door drogba op 12-05-2010 21:04 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als er, op de sub zelf nota bene in het engels, "high level input" staat, en je ziet speakerdraad klemmen, waar zouden die ingangen dan voor zijn? ;)

Wise enough to play the fool

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:21
Het kan zijn dat je niet weet wat een high level input is toch?

• drogba
Klopt daar zal ik naar op zoek gaan, maar omdat er op mijn Denon maar 1 uitgang zit, vind ik het vaag waarom er dan geen high end aansluitingen voor de subwoofer op de Denon zitten of moet ik dan een duurdere versie hebben 1000+ euro bijvoorbeeld.
Maar goed ik ga ze vrijdag aansluiten en eens kijken wat voor geluid er uit komt.

Deze info heb ik gevonden, dat zegt mij al meer.
High en Low staat niet voor de kwaliteit. Het staat voor het signaal-niveau. De low-level imput is speciaal voor de sub-output op je versterker, de highlevel is voor als je versterker geen sub-output heeft, dan kan je hem met het speakerdraad aansluiten. En dan je normale speakers weer op de sub, die dan zelf de lage tonen eruit filtert.

En zorg even dat je de crossover (de frequentie waarop de sub wordt afgekapt) goed instelt. Dat kan met de rechter van de twee draaiknoppen. Je moet even de frequentie zoeken waarop het elkaar goed aanvult, meestal zo rond de 100Hz, anders krijg je een hele rommelige bass weergave.

[ Voor 50% gewijzigd door drogba op 12-05-2010 23:40 . Reden: toevoeging informatie ]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 23:51
Logisch dat de DENON een MONO uitgang heeft. Je hebt namelijk maar een woofer.... Je hebt er dus niets aan om 2 kanaals geluid naar je Sub te sturen. Hij maakt er zelf ook weer mono van.... (hij heeft immers maar een versterker/speaker)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Met de search komen er zo tientallen topics naar voren over het aansluiten van subwoofers op receivers. Sommige over passieve subwoofers, anderen over actieve, maar al met al meer dan genoeg informatie te vinden en geen reden om hierover weer een topic te openen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.