Windows 7 speciale tekens toetsenbord komen steeds terug

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
Sinds ik windows 7 heb moet ik steeds de speciale tekens opnieuw terugzetten naar normaal op het toetsenbord.

Bij elke applicatie staan de speciale tekens als standaard ingesteld zeg maar.

Hoe kan ik dit veranderen?

Ik gebruik een G15 toetsenbord (blauwe leds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Met speciale tekens bedoel ik, die je aan/uit zet met control-shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je wat specifieker zijn?
Screenshot misschien?
wat heb je zelf al geprobeerd?
Wat voor OS?
etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:08
je moet je standaard toetsenbord instellingen veranderen naar US-internationaal.
dat kun je doen door rechts onder bij je statusbalk, als 't goed is zie je ergens "NL" staan. (of wat dan ook als je een andere taal gebruikt.)
als je dan rechtermuis knop -> settings doet. kom je er meteen.
het makkelijkste is om 't nederlandse toetsenbord gewoon te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
LittleKiller schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:40:
je moet je standaard toetsenbord instellingen veranderen naar US-internationaal.
dat kun je doen door rechts onder bij je statusbalk, als 't goed is zie je ergens "NL" staan. (of wat dan ook als je een andere taal gebruikt.)
als je dan rechtermuis knop -> settings doet. kom je er meteen.
het makkelijkste is om 't nederlandse toetsenbord gewoon te verwijderen.
tikkeltje n00b van mijn kant, maar hier heb ik LANG op zitten sukkelen. _/-\o_

Ben ik alleen wel benieuwd hoe die instellingen er komen. Ik installeer altijd in het engels omdat de software die ik gebruik dat allemaal is en dat werkt wel zo fijn. Hoe kan het dan dat het NL'se toetsenbord erbij verschijnt?
Ik heb dit met alle win7 installaties hier. (3PC's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:08
dat ligt aan wat je aanklikt helemaal aan 't begin van je windows installatie. als nederland doet dan komt er automatisch een nederlands toetsenbord. beetje vervelend, want apple probeert het nu ook al je neus in te duwen als je daar wat wilt kopen. terwijl het helemaal niet de standaard hier in nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Ik heb het geprobeert,

Hier doet hij het wel goed, maar in bijvoorbeeld msn is het vraagteken ? een = teken...

Iemand een idee?

edit, niet alleen bij msn trouwens, maar ook andere dingen zoals forums.

Eerst kon ik met cntrl/shift nog switchen, nu kan dat ook niet meer. Dus is het alleen maar irritanter geworden.

[ Voor 41% gewijzigd door hrichard op 01-06-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Volgens mij heb ik het voor elkaar, het was nogal even wat uitzoeken, maar het is inderdaad het verwijderen van nederlands toetsenbord. Dit had ik in eerste instantie gedaan, maar blijkbaar niet goed genoeg.

Zie configuratiescherm-(klok/taal/regio) toetsenborden-toetsenbord wijzigen, onder win7 (nl versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

galmoer schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:20:
[...]
Ben ik alleen wel benieuwd hoe die instellingen er komen. Ik installeer altijd in het engels omdat de software die ik gebruik dat allemaal is en dat werkt wel zo fijn. Hoe kan het dan dat het NL'se toetsenbord erbij verschijnt?
Ik heb dit met alle win7 installaties hier. (3PC's)
Domme vraag, maar wat is daar mis mee?

Windows 7 (Pro 64 bit) is hier ook in het Engels, en de toetsenbord instellingen staan hier gewoon op Dutch (Belgium) ~ Belgian (Period) (Azerty ;))

Ik heb nooit problemen met programma's die in het Engels zijn, ook alle symbolen werken & typen correct.
De language bar & alle andere talen verwijderen is trouwens altijd het eerste wat ik doe bij een nieuwe installatie, ben je zeker dat je nooit per ongeluk verwisseld tussen input languages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit staat niet voor niks in de FAQ opgenomen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.