Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 17:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik weet niet of het hier hoort, maar het gaat over aangeboden werk. Als het elders beter tot zijn recht komt, mag het topic verplaatst worden.

Vandaag kreeg ik een klein blaadje in de brievenbus van www.toekomstplan.nu , met het aanbod om meer dan 5000 euro per maand te kunnen verdienen door alleen maar thuis te zitten, trainingsprogramma zou aangeboden worden. Nergens wordt er een woord gerept over welke werkzaamheden je daarvoor moet doen. Dus ik denk: hier klopt iets niet helemaal.

Dus ik ben maar even op de website gaan kijken. Ook daar wordt men niet veel wijzer, behalve dan een vaag marketing filmpje met een of andere vage amerikaan. Helaas stottert het filmpje dusdanig dat ik niet alles heb kunnen volgen. Wat ik er echter van op pik, is dat het om een piramidespel gaat, en dat dat ook niet betwist wordt. Sterker nog, men probeert zelfs uit te leggen dat daar niks mis mee is. Helaas zijn piramidespellen in Nederland bij wet verboden.

Verder heb ik even naar het domein gekeken. Dat staat op naam van een bedrijf in Bemmel genaamd "DSquare Consultancy". Daar is weinig over te vinden behalve dat hij Herbalife distribiteur is.
Coaching en begeleiding van mensen die Herbalife producten gebruiken of verkopen; en van mensen in de gezondheidszorg. Werken aan lichamelijk, mentaal en financieel welzijn!.
Dat komt ook weer overeen met wat de website zegt: namelijk dat er een NYSE genoteerd bedrijf achter zit.

Al met al is dit een vreemd zaakje, en ik vraag me dan ook af hoe legaal deze praktijk is. Ik ga er natuurlijk niet op in. Ik heb een prima baan, en wil dat graag zou houden ;) Misschien weten jullie meer...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het lijkt mij juist zeer betrouwbaar :)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

De link naar Herbalife zou toch al voldoende moeten zeggen?

Wat betekent mijn avatar?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
In plaats van pyramidespel noemt Herbalife en co het graag multilevelmarketing (MLM). Dat is overigens niet zozeer een spel maar het verkopen van meuk waarbij er sprake is van een referralfee voor degenen hoger in de boom die je in het geheel hebben geintroduceerd. Men haalt de gekste dingen uit om maar een zo groot mogelijk netwerk onder zich te krijgen.

Ik zou er verre van blijven. (Heb MLM van dichtbij in werking gezien.)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Rukapul schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:32:
In plaats van pyramidespel noemt Herbalife en co het graag multilevelmarketing (MLM). Dat is overigens niet zozeer een spel maar het verkopen van meuk waarbij er sprake is van een referralfee voor degenen hoger in de boom die je in het geheel hebben geintroduceerd. Men haalt de gekste dingen uit om maar een zo groot mogelijk netwerk onder zich te krijgen.
Ik snap dat het geen spel is, maar het komt wel goed overeen met de definitie:
een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.
Lijkt me een 100% treffer. Dan vraag ik me af: waarom mag Herbalife dit in Nederland doen?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
De context van dat artikel is de wet op de kansspelen. MLM heeft echter niets met kansspelen te maken. Tevens is het maar de vraag of men 'een goed afgeeft of een verplichting aangaat'. Van wat ik er van gezien heb koopt men hooguit een welkomstpakket met instructiemateriaal en eventueel handelsvoorraad. Beide dragen echter niet het kenmerk van een (pyramide)kansspel, maar van een zakelijke handelstransactie. Men koopt daadwerkelijk iets. Er zit een kickback/referralfee-constructie aan vast, maar dat maakt het nog geen pyramidespel. Als je de interpretatie wel zo ruim wil oprekken dan zou ook elke zelfstandige die een franchiseformule licenseert eronder moeten vallen.

Bovenstaande laat onverlet dat er waarschijnlijk legio deelnemers verleid worden, erachter komen dat er geen verkoper of netwerker in ze schuilt en blijven zitten met hun handelsvoorraad en dus per saldo een verlies leiden.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Duidelijk verhaal :) Het vreemde is natuurlijk wel, dat anders dan bij andere verkooptrajecten, het uiteindelijk doel van het "spel" is om de handelswaar voor eeuwig rond te laten circuleren. Dat het spul daadwerkelijk geconsumeert gaat worden is eigenlijk bijzaak.

Ik blijf het een vreemde zaak vinden en feit alleen al dat de naam Herbalife nergens actief wordt genoemd zegt eigenlijk al genoeg lijkt me.

Met je vingers vanaf blijven dus. Als je wil afvallen, ga dan rennen, dat is veel goedkoper :D

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:12

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

voodooless schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:56:
Duidelijk verhaal :) Het vreemde is natuurlijk wel, dat anders dan bij andere verkooptrajecten, het uiteindelijk doel van het "spel" is om de handelswaar voor eeuwig rond te laten circuleren.
Nee, de bedoeling van het spel is om de handelswaar voor veel te veel geld bij de eindklant te droppen. Dat over het algemeen de laatste sukkel in de verkoopketen ermee blijft zitten maakt niet uit, de rest maakt winst.
Dat het spul daadwerkelijk geconsumeert gaat worden is eigenlijk bijzaak.
Dat is niet zo, anders zou het totaal niet verkocht worden.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden en feit alleen al dat de naam Herbalife nergens actief wordt genoemd zegt eigenlijk al genoeg lijkt me.

Met je vingers vanaf blijven dus. Als je wil afvallen, ga dan rennen, dat is veel goedkoper :D
Inderdaad, lekker anderen de fouten laten maken. En ja, sommigen worden er rijk van, maar of ze er gelukkig van worden :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Rukapul schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:32:

Ik zou er verre van blijven. (Heb MLM van dichtbij in werking gezien.)
Dit dus. Ik heb het ook gezien en "it creeped me out!" Ik werd door een oude vriendin van vroeger uitgenodigd voor een gezellig etentje, in een hotel in Hoofddorp. We hadden nog gen 15 minuten gezeten of het was: "kom, we gaan een kijkje nemen op mijn kantoor, ik werk hier vlakbij." Toen liepen we een paar panden verderop naar binnen bij allemaal net geklede mooie mensen (zij is ook superknap en was ook prachtig gekleed) die groot glimlachend en blij vertelden hoe gelukkig en rijk zij waren geworden van WIN.

WIN is een afkorting (ja heeel cheesy) van Wellness International Network. Er is een spreker, de eigenaar, die uitlegt hoe het werkt en de rest van de zaal is voor 50% gevuld met mooie mensen die er aan meedoen en de overige 50% zijn dus slachtoffers (vrienden) van één van die mensen.

Je wordt dan dus onder druk gezet door een (ex)vriend of kennis om vooral mee te doen om zo ook rijk te worden.

Here's the catch: Je moet dan voor 5000 (!) Euro een starterspakket kopen met allerlei smeermiddeltjes en wellnessprodukten (DIE ECHT HEERLIJK ZIJN EN ECHT WERKEN - IK GEBRUIK ZE ZELF OOK!) en die moet je dan gaan verkopen.

Er wordt een mooi verhaal gehouden in de trant van: Ben je ongelukkig op je werk? Wilde je altijd al voor jezelf beginnen maar niet de zware lasten van een ondernemer? Droom je over die wereldreis of nieuwe huis? Doe dan mee!

Uiteindelijk is die (ex)vriendin van me na een aantal jaar er ook mee gestopt, berooid, gelukkig deed/doet ze er ook modellenwerk naast wat een stuk betrouwbaarder is.

Doe met deze informatie wat je wil maar laat ik het zo zeggen:

If it sounds too good to be true and looks too good to be true ... ;)

En Herbalife is een groot alarm.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Dat is niet zo, anders zou het totaal niet verkocht worden.
Je zegt zelf:
Freee!! schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:01:
Dat over het algemeen de laatste sukkel in de verkoopketen ermee blijft zitten maakt niet uit
I rest my case :+

Het valt me trouwens op dat menselijk blijkbaar denken dat ik er daadwerkelijk over na heb gedacht of dit wat zou zijn. Geen haar op mijn hoofd heeft er ook maar een minuut aan getwijfeld dat dit zuivere koffie is (ook al is het misschien wettelijk gezien wel zo) 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door voodooless op 12-05-2010 22:23 ]

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Gelukkig maar :)

Misschien is dit soort marketing en werk erg in opmars want er was op 3FM een tijdje ook een reclamespot die met zulke kreten adverteerde - "ben jij jong, wil je in korte tijd veel geld verdienen vanuit je huis" etc. -, dat was zo overduidelijk een 'hoax' dat het vast iets van SIRE of het ministerie was. Ze hadden er ook een website bij, die ben ik helaas vergeten, nooit op gekeken ook omdat ik toch wel verwachte dat het een website van het ministerie zou zijn o.i.d.

edit:
Gevonden: http://www.radioactie.nl/searchstation.php?broadcastid=623 snellepegels.nl dus, van de Belastingdienst.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilf op 13-05-2010 08:25 ]

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Herbalife kantoor in Utrecht staat te huur, dat je het maar weet.
Begin 2006 is er een Service Center (Call Center) geopend in Utrecht (Lage Weide) ter ondersteuning van de Nederlandse markt. Hier combineren we Call Center, Order Operations, Distributor Services en Sales & Marketing Support in één locatie. Bovendien bevindt zich hier een Distributor Services Center waar distributeurs hun producten rechtstreeks kunnen bestellen en ophalen. Dit vormt tevens een trefpunt voor distributeurs.

[ Voor 77% gewijzigd door PcDealer op 13-05-2010 08:37 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Jesses, alleen het woord 'prospect' al (potentiële klant)... *jeuk*

Doet mij een beetje denken aan Bill Hicks (NSFW!)*.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WVZo1Jjfshw]

en in mindere mate aan die andere legende (meer voor de volledigheid) (NSFW!)*:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DFCMhSzeGuA]

* vooral niet voor marketeers :')

[ Voor 10% gewijzigd door Wilf op 13-05-2010 08:38 . Reden: NSFW-waarschuwing toegevoegd ]

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Het is heel simpel: van zodra je het woord "Herbalife" hoort, run for the hills !!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Er zijn toch mensen die er best aardig aan verdienen (maar dan voornamelijk met het vinden van andere sukkels. )

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

Qwerty-273

Meukposter

Het probleem van zulke MLM concepten (zoals Herbalife, Amway, Tupperware en Monavie waar ik laatst nog een uitnodiging voor kreeg) is dat je eigenlijk een te duur product moet zien te slijten aan consumenten. Dat je daar vervolgens een heel netwerk met andere verkopers onder je kan inrichten zodat jezelf niet meer van deur naar deur moet gaan om je spulletjes aan de man of vrouw te brengen is een bijkomstigheid. Die bijkomstigheid is wel de reden van het mogelijk veel verdienen met zo'n constructie. Je zal dus een van de eerste moeten zijn (als je er al aan wilt mee doen) met de introductie van een bepaald MLM programma in een bepaalde regio, dan heb je eventueel nog de kan om een groot netwerk onder je te krijgen. Maar of dit je nou gelukkig maakt dat je weet hoe je dit geld hebt verdient.........
Punt is wel dat in 10 van de 10 gevallen er vergelijkbare producten in de supermarkt liggen die een stuk goedkoper zijn. Al die referal bonussen moeten natuurlijk ergens vandaan komen. De grootste verdiener in de hele ketting is natuurlijk het bedrijf dat zijn producten bij fabriekje x laat produceren en vervolgens in een hele ketting van MLM'ers zijn werk laat doen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Wilf schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:09:
[...]

Uiteindelijk is die (ex)vriendin van me na een aantal jaar er ook mee gestopt, berooid, gelukkig deed/doet ze er ook modellenwerk naast wat een stuk betrouwbaarder is.
Dat zegt veel over zowel modellenwerk als over MLM :P

Dergelijke schemes zijn in feite grote Darwin-machines bedoeld om de economisch zwakken te scheiden van de sterkeren die wel in de gaten hebben wanneer ze grof genakt worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 13:06 ]

Verwijderd

Wilf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 08:14:
Gelukkig maar :)

Misschien is dit soort marketing en werk erg in opmars want er was op 3FM een tijdje ook een reclamespot die met zulke kreten adverteerde - "ben jij jong, wil je in korte tijd veel geld verdienen vanuit je huis" etc. -, dat was zo overduidelijk een 'hoax' dat het vast iets van SIRE of het ministerie was. Ze hadden er ook een website bij, die ben ik helaas vergeten, nooit op gekeken ook omdat ik toch wel verwachte dat het een website van het ministerie zou zijn o.i.d.

edit:
Gevonden: http://www.radioactie.nl/searchstation.php?broadcastid=623 snellepegels.nl dus, van de Belastingdienst.
Het gekke is dat de website www.snellepegels.nl/belastingdienst.html de site van de belastingdienst nadoet, de adres balk overschrijft met belastingdienst.nl. Dat klinkt erg dubieus, maar de site van de belastingdienst (gewoon typen in je adresbalk) linkt naar deze pagina toe! Is dit nou een hele rare manier van reclame maken, of is dit een defacement?

• Appelflap600
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:22:
[...]

Het gekke is dat de website www.snellepegels.nl/belastingdienst.html de site van de belastingdienst nadoet, de adres balk overschrijft met belastingdienst.nl. Dat klinkt erg dubieus, maar de site van de belastingdienst (gewoon typen in je adresbalk) linkt naar deze pagina toe! Is dit nou een hele rare manier van reclame maken, of is dit een defacement?
Is een manier om reclame te maken zodat jongeren tot 25 jaar hun belastingaangifte doen.

Verwijderd

Appelflap600 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:57:
[...]

Is een manier om reclame te maken zodat jongeren tot 25 jaar hun belastingaangifte doen.
Dat ze dat eens afleren zeg. Zo laat een overheidsinstelling de onderscheidbaarheid van phishing sites en legitieme sites vervagen, een kwalijke zaak vind ik.

Verwijderd

Waar je je al niet druk over maakt. Ik had binnen een seconde in de gaten wat de bedoeling was. Kwestie van wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen lijkt me.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Vandaag was het weer raak. Dit keer een flyertje van www.werkenvanhuisuit.nl in de brievenbus . Dit keer met een nog lelijkere website, weer zonder enige link naar wat er echt achter zit. In ieder geval zit er een wazig bedrijfje in Wijchen achter en vast ook Herbalife ;)

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 15-06-2010 19:03 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

voodooless schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:03:
[,,,] In ieder geval zit er een wazig bedrijfje in Wijchen achter en vast ook Herbalife ;)
Op datzelfde adres zit ook http://www.nazorg.nl/

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2010 21:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1