Microsoft Polll

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Daar gaan we weer

Poll optie "Nee, is volksverlakkerij", kom aan zeg. Het gaat er dan wel om wat mensen vinden (dus ik zal niet alle linkjes naar tests plaatsen die laten zien dat met minder dan 2GB geheugen er heus wat winst gehaald kan worden, zie voor die linkjes maar een aantal berichten bij de pol)

Dit vind ik echt super onprofessioneel, aan de ene kant staat hier een topic 'wat wil je weten van microsoft?' en aan de andere kant backstab door de toon te zetten met termen al la volkserlakkerij.

Natuurlijk mag er een optie zijn 'niets voor mij' of 'ik heb er niets aan'. Maar waarom nu zoiets als volksverlakkerij (in mijn woordenboek een niet al te mooi woord voor keihard liegen)?

Lieve lieve redactie, ligt het nu echt aan mij als ik dat onprofessioneel vind en dat niet vind kunnen?

Om alvast wat reacties te 'counteren':
'Poll's zijn net als redactieblog geen nieuws berichten, maar meningen' -> Ja maar het staat wel op je voorpagina

'Je hoeft de poll niet in te vullen' -> Ja maar het staat wel op je voorpagina

'We doen dit ook bij andere bedrijven' -> Mag ik van u een link naar een poll waarin een fortune 500 bedrijf een leugenaar wordt genoemd (en dan even niet Goldman-Sachs ;) ).

Het is wel een beetje een zeik uurtje vandaag, sorry redactie, maar ik vind dit topic terecht, iig om het even onder attentie te brengen :)

[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 12-05-2010 20:23 ]

~ Mijn prog blog!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We waren benieuwd hoeveel mensen nu nog readyboost gebuiken nadat een van de redactieleden zelf per ongeluk op die optie klikte na het insteken van een usb-stick. De term volksverlakkerij wordt denk ik door veel mensen gebruikt om aan te geven dat ze denken dat iets niet werkt zoals een instantie claimt dus daarom zit deze optie er tussen.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Dus omdat een deel van de lezers van 'geen stijl' komt en die termen gebruikt vind je dat de redactie dat ook moet doen?
Terwijl er gewoon keurige alternatieven zijn die veel beter de lading dekken?

Ik heb nu als serieuze lezer geen optie om mijn antwoord in te vullen.

Readyboost is in bepaalde situaties heel zinvol. Echter, als je al bergen geheugen in je machine hebt en die nooit uitzet is het niet nuttig. Maar daarmee is het absoluut geen volksverlakkerij.

Wat moet ik nu invullen?
Ik vind het een zinvolle functie, maar niet voor mijn situatie en ik gebruik het dus niet.
Dat is een situatie waarin het grootste deel van de tweakers zit. Maar het antwoord dat voor het grootste deel van de lezers van toepassing is staat er niet bij.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-02 17:54

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
'Nee, geen behoefte aan' voldoet dan prima ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:27

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Lang voordat Geenstijl bestond hadden wij op Tweakers al dergelijke populistische keuzes in een poll. Je kan nu eenmaal niet alle mogelijke keuzes in een poll zetten, en de meeste polls hebben ook wel een wat lichtzinnerige ondertoon, en dat kan ook prima op de frontpage imo.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Kees schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:45:
Lang voordat Geenstijl bestond hadden wij op Tweakers al dergelijke populistische keuzes in een poll. Je kan nu eenmaal niet alle mogelijke keuzes in een poll zetten, en de meeste polls hebben ook wel een wat lichtzinnerige ondertoon, en dat kan ook prima op de frontpage imo.
Ik vraag ook niet om alle opties (ik denk zelfs dat alle opties er zijn). Maar ik vraag me af waarom de term volksverlakkerij op de frontpage staat in iets wat de redactie gemaakt heeft....

Misschien nog even van Dale quoten:
Volksverlakkerij: opzettelijk bedrog van mensen. (Van Dale)
En misschien dan toch ook maar even een linkje: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=2160&page=5

Het is iig geen opzettelijk bedrog. Nu snap ik dat er in de poll een 'nee dat is niets voor mij' opgenomen moet worden, maar wat is dit nu voor onzin optie dan?

Edit:
Ja, doe ik geregeld
Ja, heel soms
Ja, per ongeluk, na een misklik bij het insteken van een usb-drive
Nee, wist niet wat het was
Nee, geen behoefte aan
Nee, is volksverlakkerij
Wat doet uberhaupt die laatste optie daar? We hebben
Ja
Haha
???
Nee
Wat voor nut heeft een 'NEE M$ LIEGT EN IS GEMEEN. Optie dan? Ik had hem nog enigsins gesnapt als als er geen nee optie was.

[ Voor 43% gewijzigd door roy-t op 13-05-2010 15:54 ]

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1