Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Als mensen inloggen op mijn server (HP Proliant dl380 met enterprise 2003) van buiten ons lokale netwerk is gaat het vaak erg traag , veel lag alleen al bij het verslepen van de muis. Binnen lokale netwerk loopt alles gewoon hartstikke soepel , ook zijn er maximaal 3 gebruikers tegelijk op de server ingelogd.
Moet ik dit vooral zoeken in mijn netwerk snelheid (of van de client)? Of zit het hem in ram/cpu? Mijn server heeft fysiek 4gb ram aangesloten en ook 2 xeon 2.80 processors (word ook allemaal laten zien tijdens het opstarten) maar als ik ingelogd ben en bij eigenschappen deze computer kijk zie ik 1 xeon 2.8 processor en 2gb ram?

bvd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe snel is je internetverbinding? Dat het binnen het netwerk sneller gaat zal geen verrassing zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
54.0 Mbps van linksys wireless router (WRT54GL ). Server maakt via een USB verbinding (Linksys WUSB54GC) nu is bijvoorbeeld de router goed verbonden 4/4 streepjes op de server. En hoe zit het dan met de RAM en CPU wat maar voor de helft zichtbaar is? Kan dat er niks mee te maken hebben? Lijkt me niet omdat het via intern netwerk wel goed gaat maar ik vind het wel vreemd

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09
Wat voor upload heb je? Als dat niet genoeg is en mensen loggen van buiten af in wordt het traag. ;)
Als je in de bios zit of opstart, zie je dan wel goed al je hardware?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:08:
Wat voor upload heb je? Als dat niet genoeg is en mensen loggen van buiten af in wordt het traag. ;)
Als je in de bios zit of opstart, zie je dan wel goed al je hardware?
Volgens speedtest is mijn download speed 3500 kbps en upload 1000 kbps (Vanaf de server dan) ik weet niet zo goed of dit veel of weinig is? Mijn pc via zelfde verbinding heeft 5500 download en ook rond de 1000 upload (gebruikt een linksys netwerkkaart ipv usb , die kaart is volgens mij niet compitabel met de server vandaar dat ik voor server usb heb).

Bij het opstarten staat de hardware inderdaad wel goed , dan laad hij gewoon alle 4 gig ram en zie ik ook dat hij 2 processoren vind ik begrijp er niets van.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:22:
Volgens speedtest is mijn download speed 3500 kbps en upload 1000 kbps (Vanaf de server dan) ik weet niet zo goed of dit veel of weinig is? Mijn pc via zelfde verbinding heeft 5500 download en ook rond de 1000 upload (gebruikt een linksys netwerkkaart ipv usb , die kaart is volgens mij niet compitabel met de server vandaar dat ik voor server usb heb).
Je hardware heeft er niets mee te maken, het gaat alleen om je externe verbinding. Dat is de bottleneck, de rest is niet relevant.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:01:
54.0 Mbps van linksys wireless router (WRT54GL ). Server maakt via een USB verbinding (Linksys WUSB54GC) nu is bijvoorbeeld de router goed verbonden 4/4 streepjes op de server. En hoe zit het dan met de RAM en CPU wat maar voor de helft zichtbaar is? Kan dat er niks mee te maken hebben? Lijkt me niet omdat het via intern netwerk wel goed gaat maar ik vind het wel vreemd
Heb je je server doormiddel Wifi op je netwerk aangesloten :X ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok , dus bij welk onderdeel ligt nou precies het probleem denk je? Moet ik gaan kijken voor een nieuwe router (Ik weet dat onze al tijdje oud is, misschien goedkope tips? liefst wel compitabel met mijn linksys kaarten en usb)?
Het is ook niet zo dat het aan het netwerk van de client kan liggen? Of is mijn upload speed gewoon te laag? Ik heb geen idee wat een goede upload speed voor een router is?

Verwijderd

Topicstarter
tiescarbo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:34:
[...]

Heb je je server doormiddel Wifi op je netwerk aangesloten :X ?
Ja ik heb weinig keus , het is meer een hobby en ik heb hem hier op mijn slaapkamer staan , router staat allemaal beneden veilig bij mijn vaders pc :P

Het is niet voor een bedrijf of iets dergelijks meer om wat data te delen met vrienden en om zelf van alles te leren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 20:37 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:35:
Ok , dus bij welk onderdeel ligt nou precies het probleem denk je? Moet ik gaan kijken voor een nieuwe router (Ik weet dat onze al tijdje oud is, misschien goedkope tips? liefst wel compitabel met mijn linksys kaarten en usb)?
Het is ook niet zo dat het aan het netwerk van de client kan liggen? Of is mijn upload speed gewoon te laag? Ik heb geen idee wat een goede upload speed voor een router is?
Aangezien het binnen je eigen netwerk wel goed loopt zal het waarschijnlijk gewoon komen door je internetaansluiting. Of de router de bottleneck is kun je eenvoudig testen door een snelheidstest met een pc rechstreeks op het modem te doen en die te vergelijken met een met de router ertussen.

Verder een Wifi verbinding voor de server is natuurlijk verre van optimaal maar als het binnen het netwerk wel goed loopt is dat niet de oorzaak van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan ga ik dat binnekort beneden eens proberen , ik weet dat we deze router al 4/5 jaar hebben ofzo dus word tijd om te kijken voor een nieuwe router (Ik hoop dat dat het probleem is namelijk , kabel is geen optie want dan moet ik gaan boren en dat vinden mijn ouders nooit goed:) ).

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Dikke kans dat het gewoon je internetverbinding is. die wrt54gl dingetjes zijn redelijk netjes (je kan eventueel ook nog dd-wrt gebruiken om de laatste restjes performance eruit te persen). En 3.5mbit down en 1 mbit up is nou niet echt "je van het".

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:04:
Ok dan ga ik dat binnekort beneden eens proberen , ik weet dat we deze router al 4/5 jaar hebben ofzo dus word tijd om te kijken voor een nieuwe router (Ik hoop dat dat het probleem is namelijk , kabel is geen optie want dan moet ik gaan boren en dat vinden mijn ouders nooit goed:) ).
Je kan jezelf die moeite besparen door gewoon even de abbonnementsvorm van je internet provider op te zoeken en kijken wat de up- en download daarvan in theorie is. In de praktijk kom je daar namelijk nooit boven. Of je kijkt in je modem wat voor lijnsnelheden daar in staan. Geeft ook een aardig beeld.

En als het een ADSL verbinding betreft, gok ik (natte vinger) dat het om een 8 Mbit down en 1 Mbit up gaat. Je up is te traag voor wat jij kennelijk wilt.
Wil je een snellere upload, dan zal je een ander ADSL abbonnement moeten afsluiten. Hardware vervangen zal -niets- helpen.
Nog een ander probleem is dat er niet veel ADSL abbo's zijn die veel hoger komen dan 1 Mbit/s.

Alles kan stuk.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:35:
Ok , dus bij welk onderdeel ligt nou precies het probleem denk je?
Als je nu eens leest wat anderen zeggen in plaats van als een overslaande plaat naar de hardware te kijken? Als je een goedkope, langzame internetverbinding hebt, kun je alles gaan vervangen en het maakt geen ene donder uit.

Heel simpel: wat is je ADSL-abonnement? Dus niet reageren met "router", onderdeel of andere onzin, maar gewoon kijken wat voor abonnement je hebt.

Pagina: 1