Toon posts:

Internetproblemen PS3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een ps3.
Nu heb ik problemen met het verbinding maken met het internet en mijn thuis netwerk ivm streamn.
Via Wifi werkt alles, alleen hapert mijn beeld vaak wanneer ik stream ( onstabiliteit van draadloos ).
Daarom wil ik graag via een vaste kabel alles doen.

Wanneer ik dit instel krijg ik verbinding maar 5 seconden later geeft mijn ps3 aan: Geen ethernet kabel gevonden. Hierbij geld dan ook dat mijn hele internetverbinding weg valt binen mijn hele netwerk omgeving thuis.
Wat heb ik geprobeerd:

- Mijn linksys router firmware upgrade gedaan... niet geholpen
- Wat poorten los gezet op de router... niet geholpen
- Andere kabel... niet geholpen.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu ng kan doen en ben dus op zoek naar iemand die een oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten, Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 20:52
Heb je UPnP uitgezet op je router?
Als je de test doet op je PS3 om je internetverbinding te testen?
(Zie : http://faq.nl.playstation..._created=1207647838&p_sp= )

Daarnaast kan je ook een power reset doen op je router om er zeker voor te zijn dat alles weer goed staat ingesteld.

Oh en als je bepaalde foutcodes krijgt op je PS3, meldt die dan hierzo. Dan kunnen we je verder helpen.

Gr,

Wylana

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wanneer ik dit instel krijg ik verbinding maar 5 seconden later geeft mijn ps3 aan: Geen ethernet kabel gevonden. Hierbij geld dan ook dat mijn hele internetverbinding weg valt binen mijn hele netwerk omgeving thuis.
Sorry, maar alleen dit al lijkt me te wijzen op een cursusje netwerken voor thuis... ;)

Zeker weten dat de PS3 niet in een uplink-poort terecht is gekomen ofzo? Of dat er geen MAC-reservation ergens actief is op een duplicate IP?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Power reset heb ik ook al gedaan.
Terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw configureren helpt ook niet.
UPnP staat uit op mijn router en ook niet ingeschakeld op de ps3. gebruik het niet dus.
Tevens geeft hij bij het testen goed.. krijgt IP adres etc etc.. ( statisch en via DHCP ). maar 5 sec later val mijn hele netwerk uit.

en mijn thuis netwer functioneerd altijd goed. ook nu nog steeds waneer de ps3 niet verbonden is met het netwerk. ligt echt puur aan de ps3. wanneer ik deze aansluit lijkt wel als mijn router helemaal op hol slaat.

Ik ben van plan om een nieuwe router te halen. de D-Link DIR-655. Hopelijke dat deze de problemen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

gebeurt dit ook als je de PS3 op een fysiek andere poort van de router aansluit? En ziet de netwerkaansluiting van de PS3 er nog wel goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Stel op je PS3 eens de DNS servers hard in op bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Probleem hadden we hier ook, terwijl de andere computers wel verbinding hadden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Schaduw:
Ik heb op de router alle poorten geprobeerd. allemaal zelfde resultaat.
Tevens heb ik verschillende bekabeling gebruikt waaronder nieuwe uit de verpakking.

@Onbekend:
Zoals ik aangaf heb ik de ps3 statisch als via DHCP ingesteld. dit wil zeggen dat ik dus ook een DNS heb ingesteld en ook de juiste DNS.

Ik kan helaas op de router die ik nu heb geen ip reserveringen aanmaken dus dit zal het probleem ook niet oplossen.

Iemand anders nog ideeën om dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 20:52
Het klinkt alsof je PS3 je internetverbinding overneemt als je hem in je router stopt.

Dus simpel gezegd. Zodra je je PS3 verbind met je router probeert de router internet te ontvangen via je ps3.

Althans zo klinkt het.

Ik zou toch eens goed gaan kijken in de instellingen van je router en je PS3.

Heb je ook die test al gedaan via je ps3 onder netwerkinstellingen?

Verder wat gebeurt er als je alleen je PS3 verbind met je router? Dus zonder dat je PC's/laptops verbonden zijn?
Heb je dan ook hetzelfde probleem?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1