Php groepen indeling laten maken

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryptomic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07 23:55
Hallo,

Ik zou graag een systeem willen bouwen waarbij php allemaal gegevens uit een mysql tabel haalt en dan van die gegevens groepen gaat maken, op grootte die men ingevuld heeft. En dan zouden die groepen niet random moeten zijn, maar op volgorde van een bepaalde waarde.

Het gaat hier om veel leerlingen van een basisschool die in een mysql tabel staan, en activiteiten gaan doen. Ik zou bijvoorbeeld groepen van 5 willen. En dat ik dan allemaal groepen van 5 leerlingen krijg maar dan horen de leerlingen uit groep 1 zoveel mogelijk bij elkaar, en de leerlingen van groep 2 ook zoveel mogelijk enz.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, en weet dus helemaal niet waar ik moet beginnen.

Ik hoef geen totaal script (zou wel handig zijn om te kijken hoe het inelkaar zit, maar dat kan je ook zelf maken), ik zou alleen graag op weg geholpen willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan begin je met een boek kopen over PHP en MySQL en ga je eerst eens lezen. ;)

Wat verwacht je dat wij je hier kunnen vertellen? Anders dan een complete uitwerking van je vraag zal er niet veel zijn dat je op weg helpt, behalve misschien een stap-voor-stap uitleg van hoe PHP en MySQL werkt...en dát kun je weer heel mooi uit een boek danwel online tutorial halen. ;)

Dit topic gaat dan ook op slot aangezien het veel te open is. Als je een concrete vraag hebt met een concreet probleem dat je niet begrijpt dan kunnen we je verder helpen. We helpen je graag met het oplossen van een probleem, maar we gaan niet de hele opdracht voor of met je uitwerken. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.