Sign of my Time
Waarom niet de multiplier?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
FSB en Multiplier.. Andere mogelijkheden zijn er niet.
alsie wil patsen kannie zich nu genaaid gaan voelen, je had beter de 200Mhz FSB kunnen kopen want die is PRECIES hetzelfde, whahahahaha GENAAID...
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
nou ja ik vraag gewoon wat! Krijg ik dat naar me kop gesmeten!
Ik denk ik koop een leuk systeempje is het weer niet goed!
Maar bedankt! Hij is trouwens wel warm! Die P2 die ik had overgeklokt was veel koeler en deze is nog niet eens overgeklokt!
Ik denk ik koop een leuk systeempje is het weer niet goed!
Maar bedankt! Hij is trouwens wel warm! Die P2 die ik had overgeklokt was veel koeler en deze is nog niet eens overgeklokt!
Sign of my Time
O, en cappie die strepen komen hooguit op je processor en niet op je moederbord!
Om te beginnen zal ik een goede koeler aanschaffen, want een coolermaster die houdt dit met moeite in bedwang! ik weet niet wat je voor iets hebt
Om te beginnen zal ik een goede koeler aanschaffen, want een coolermaster die houdt dit met moeite in bedwang! ik weet niet wat je voor iets hebt
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
enigste verschil is dat de multiplier op 9 staat wat stoer .mijn amd 1200 die ik gister heb gekregen die doet het ook op 9x133 dus geen big deal
Ja.... een Coolermaster AMD Verified >1,2.
Sign of my Time
Neen. Bij graficall. Lekker goedkoop en 'sochtends besteld 'savonds afgehaald! Wel ff zoeken naar die gasten maar een oppietoppie winkel!
Sign of my Time
BTW: Kan je een thunderbird 200 mhz bus op een 266 bus laten lopen (9x133 ipv 12x100)
Verwijderd
dit is bijna nutteloos zeg die 266 is een gewone 1200 met de multiplier op 9 dus niet bijzonders alles is het zelfe voor de rest
Mijn ervaring is dat een Thunderbird 1200/12*100 sneller draait op 100 (of ietsje hoger, 105) dan op 9 * 133. Na veel testen op een A7V133/RAID is uiteindelijk 12 * 105 het snelste in de benchmarks, Over een echte 1200/266 weet ik nog niet zoveel. In ieder geval heeft het geen zin een 1200/12*100 op 9,5 * 133 te zetten.
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
Dat vind ik overigens wel heel erg raar hoor, sneller op 12x100 dan 9x133. Dat wijst bijna op ECC fouten op de EV6 bus van processor naar northbridge. Dat zou een rotte voeding kunnen zijn (echt ongelofelijk wat voor rare narigheid een niet al te beste voeding teweeg kan brengen), of een niet te beste mammaplank.
Ram op CAS3/CAS2 enzo was wel gelijk onderling?
Verwijderd
Dat slaat gewoon nergens op zoiets, als ik 3Dmark run dan heb ik de ene keer 3500 en soms heb ik 4500, echt een KLOTE BENCHMARKOp maandag 12 maart 2001 19:12 schreef FreeRider het volgende:
Mijn ervaring is dat een Thunderbird 1200/12*100 sneller draait op 100 (of ietsje hoger, 105) dan op 9 * 133. Na veel testen op een A7V133/RAID is uiteindelijk 12 * 105 het snelste in de benchmarks, Over een echte 1200/266 weet ik nog niet zoveel. In ieder geval heeft het geen zin een 1200/12*100 op 9,5 * 133 te zetten.
Ja , zou zoiets kunnen zijn. Ik vermoed dat het te maken heeft met de brakheid van VIA. In de CT van ??? 3-4 ??? maanden geleden ??? stond ook al zoiets, dat het verhogen van de busspeed niet altijd een sneller systeem betekent (Athlon). Op een of andere manier is die chipset toch wat anders, in ieder geval niet lineair-sneller (zoals dat bij de BX chipset tot op zekere hoogte geldt).Dat vind ik overigens wel heel erg raar hoor, sneller op 12x100 dan 9x133. Dat wijst bijna op ECC fouten op de EV6 bus van processor naar northbridge. Dat zou een rotte voeding kunnen zijn (echt ongelofelijk wat voor rare narigheid een niet al te beste voeding teweeg kan brengen), of een niet te beste mammaplank.
De voeding waar ik mee heb getest is een Aopen 250W voeding, die zeker niet brak is
en ik heb puur en alleen de FSB en multiplier zitten tweaken, RAM stond steeds op CAS2 (Toshiba 7ns module 128/133 222, staat er op). Getest met een GayForce 2 GTS.
Benchmarks zoals 3dMark2000 1.1 en Sisfoft gaven duidelijk aan dat het verhogen van de bus niet een sneller systeem opleveren, maar hierbij moet ik wel zeggen dat Sisoft niet altijd even betrouwbaar is. In ieder geval geeft Sisoft bij de geheugenbenchmark in het onderste balkje ongeveer 610 MB aan op 12 * 100. Op 9 * 133 kwam die score niet boven de 485. Ook het aantal 3DMarks is lager op 133 Mhz (iets van 7500 tegen 8200).
Mijn persoonlijke ervaring is dat 3DMark2000 1.1 toch wel betrouwbare gegevens oplevert. Als ik hier 5 x achter elkaar de default benchmark draai dan komt daar elke keer bijna hetzelfde getal uit. De afwijking is HOOGUIT 50-100 3DMarks.Dat slaat gewoon nergens op zoiets, als ik 3Dmark run dan heb ik de ene keer 3500 en soms heb ik 4500, echt een KLOTE BENCHMARK
Krijg in sisoft met mijn A7V133 plank 657 uit de geheugen bench. Dat is op 9 * 133 (C athlon) Als ik 12 * 100 draai wordt dit gelijk 485. De 266 mhz FSB scheelt trouwens wel degelijk met games (en andere bandbreedte afhankelijke progjes).
A.
A.
Ok, is het een 133 mhz model ??
/update:
Ik zie het al , de B zijn 100 en de C 133..
Sweetspot misschien ??
/update:
Ik zie het al , de B zijn 100 en de C 133..
Sweetspot misschien ??
Ik lees net op het nieuws dat mijn chip moeilijk is over te klocken. Ik ga maar gewoon een benchmark draaien en kijken wat mijn score is.
Ik hoor dat we binnenkort een 10 Ghz processor kunnen verwachten dan neem ik die wel.
Ik hoor dat we binnenkort een 10 Ghz processor kunnen verwachten dan neem ik die wel.
Sign of my Time
Pagina: 1