Foto's en video's delen tussen en met leerlingen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik geef les op een school en ben regelmatig betrokken bij projecten waar zowel leerlingen als docenten foto's en filmpje's van maken. Achteraf is het altijd veel gedoe om de gemaakte foto's en video's met elkaar te delen. Veel wordt op hyves gezet maar een groot nadeel van hyves is dat je vanuit hyves niets naar je computer kan downloaden. Dat geldt ook voor andere foto en video sites.

Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee docenten en leerlingen:
  1. multimedia kunnen downloaden
  2. multimedia kunnen uploaden
  3. multimedia niet kunnen verwijderen(dat moet alleen de beheerder kunnen)
Het gaat om grote hoeveelheden data. Bij de stunt van gisteren zijn al enkele gigabytes aan foto's gemaakt. Ik dacht zelf aan de volgende mogelijkheden:
  1. Een ftp server huren. Erg duur maar toegankelijk en makkelijk te beheren.
  2. Een harde schijf aan een schoolcomputer in de mediatheek hangen. Is goedkoop. Hier kunnen leerlingen dan alles op zetten maar ook alles verwijderen en het is minder toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Kan de school geen FTP server opzetten, gebruikmakend van de bestaande useraccounts?

Is er geen ELO beschikbaar die bestandsdeling ondersteunt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

michielvz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:32:
[..]
Een harde schijf aan een schoolcomputer in de mediatheek hangen. Is goedkoop. Hier kunnen leerlingen dan alles op zetten maar ook alles verwijderen en het is minder toegankelijk.
[..]
Of gewoon de rechten goed zetten. Je kan dus prima intern een PC voorzien met FTP-server software waar je die harddisk aan hangt. Dan kunnen leerlingen en docenten uploaden en downloaden. Maar zorg je dat ze niet mogen deleten. Dat heb je met wat freeware software in 5-15 mins tijd gerealiseerd.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Picasa?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor foto's can je picasa of gewoon flickr gebruiken (is het eenvoudigst)
Ik gebruik op mijn laptop opera unite om video' s op school te kunnen kijken (wel leerzaam natuurlijk, kuch, kuch)/bestanden delen. Werkt geweldig (als in: een varken kan de was doen), maar drie nadelen:
1. je pc moet altijd online zijn
2. het loopt via je standaard lijntje (en concureert nogal met mijn downloads)
3. IEDEREEN kan erbij, tenzij je er een goed ww opzet (ga ervanuit dat je geen crackers hebt, maar toch)

Wat wij op school hebben is een shared folder, maar daar kan alleen de systeembeheerder in schrijven.

Eventueel kan je ook iets in de trand van dropbox gebruiken, maar daar heb je wel datalimiet voor gratis opslag. (ben er niet erg goed mee bekend, dus weet de voor/nadelen niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
RaZ schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:39:
[...]

Of gewoon de rechten goed zetten. Je kan dus prima intern een PC voorzien met FTP-server software waar je die harddisk aan hangt. Dan kunnen leerlingen en docenten uploaden en downloaden. Maar zorg je dat ze niet mogen deleten. Dat heb je met wat freeware software in 5-15 mins tijd gerealiseerd.
Aan welke (freeware) software denk je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
michielvz schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:04:
[...]

Aan welke (freeware) software denk je dan?
Filezilla is een goed voorbeeld. Heel simpel op te zetten meer dan genoeg voorbeelden op youtube om het makkelijk en snel op te zetten. Kwestie van user accounts aan maken en porten open zetten dat is alles. Wel de betreffende pc aan een stabiele/snelle internet verbinding hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:12
Inderdaad zoals geopperd een simpele ftp met user accounts aanmaken gaat het beste.
Zo voorzie je gemakkelijk in de wensen die je hebt.
Pagina: 1