Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Ik heb hier HP t5720 clients met Windows XP Embedded (XPe).
Deze hebben een Via Rhine II Fast Ethernet Adapter, echter kan ik bij deze kaart via de Advanced options geen VLAN instellen.

Ik heb al geupdate naar de laatste netwerkdriver (3.80.0.465), echter voegt deze ook de mogelijkheid helaas niet toe.

Heeft iemand toevallig een tip of er een andere manier (3rd party driver/progje oid) is om met deze netwerkkaart direct tegen een VLAN te kletsen, of of het simpelweg niet mogelijk is?

Mocht dit mogelijk zijn dan kan ik simpelweg een Internet-only VLAN over alle switchpoorten laten lopen, en deze clients daaraan hangen als 'Internet kiosk' zonder ompatchen (thus; eenvoudig inzetbaar voor externe gebruikers die ergens X dagen komen te zitten).

Edit, niet sure of het goed staat in Netwerken, of dat het naar Windows Clients moet.

[ Voor 7% gewijzigd door Noxious op 12-05-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 23:27
Een vlan stel je toch ook in op de switch en niet op de client? Dat is de hele bedoeling ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
consolefreak schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:45:
Een vlan stel je toch ook in op de switch en niet op de client? Dat is de hele bedoeling ervan?
Het kan echter bij veel netwerkkaarten wel om direct te koppelen met een tagged VLAN ipv het standaard untagged netwerk.

Als je m'n motivatie hierboven leest/had gelezen, dan had je begrepen dat er een reden voor is.

Echter ben ik bang dat óf VIA de mogelijkheid uit z'n drivers heeft gelaten (en het 3rd party niet op te lossen is) of het gewoon niet mogelijk is met deze chipset.

In dat geval kun je dus naast het 'untagged' standaardnetwerk ook een tagged VLAN aan een aparte internetverbinding hangen, gescheiden van je bestaande infrastructuur. Ideaal voor een internetkiosk die in een wachtruimte / vergaderzaal / enz neergezet kan worden.