vervolg Amd 955 Of Amd 1055t?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik had in mijn vorige Tropic het volgende al vraag:

Beste pc helpers,

ik ben toe aan een nieuwe cpu in mijn pc. Na een tijdje van meer 25% overclocked te zijn heeft hij de geest gegeven.
Ik heb een AMD athlon II X2 250 3,0Ghz en draaide op 3,75Ghz.

Maar nu die dus kapot is wil ik natuurlijk wat anders, beter en nieuwer.
Ik heb de laatste tijd sites zoals tweakers natuurlijk goed in de gaten gehouden en heb toen zitten kijken naar de 3.2 x6 (1090t)
maar toch is deze ver boven mijn budget. Na wat verder bladeren zag ik dat de 1055t maar 20 euro duurder is dan 955.

Voordeel van de 1055t is dat hij van de standaard 2.8 x6 ook 3.3 x3 kan maken. de 1055t is koeler en is veel verder te overclocken.
Maar gaat overclocken en turbo boost wel samen? Lijkt me eigenlijk niet. De 955 is nog iets goedkoper. is ook goed te
overclocken - misschien nog wel beter - maar staat wel bekend als een warm wordende processor.

Nu ik moet kiezen heb ik misschien kennis nodig.

Dus nu simpel de vraag. waar zouden jullie voor kiezen en waarom? Mijn pc word vooral als game pc gebruikt, en komt nog een
Hd503hj hardeschrijf bij om in raid0 te draaien waardoor ik door een betere processor ook in windows sneller word. voor mijn gevoel
is het kiezen voor de hexacore een beetje risico vol.

Mvg,
Richard.

Mijn overige systeem:
Moederbord: Asrock M3A785GXH/128M
Processor: AMD Athlon II 2x 250 (R.I.P. komt een amd 955 of amd 1055T)
Koeler: Zalman CNPS 7000c-cu (tekoop)
Videokaart: Ati Sapphire Readeon HD4890OC 1024mb Pci-E GPU@940 Mhz Geheugen@1100Mhz
Werkgeheugen: 2x 2GB Geil DDR-3 1600Mhz
HD intern: Samsung spinpoint F3 500GB HD502HJ (waarschijnlijk binnekort in raid 0)
HD extern: Western Digital my book 1TB
Voeding: Cooler Master silentpro 700W
Kast: Cooler Master cm690 (volledig zwart gespoten)
keyboard en Muis: Logitech Mk300
Scherm: Acer x203w
Geluidskaart: Creative x-fi extreem music
Speakers: Creative inspire T6100

Maar waarschijnlijk door een fout van mij werd het tropic gesloten.

Zoals daar in reacties al werd gegeven is quad core beter in games. maar ik wil in mijn pc ook raid 0 gaan draaien met mijn hardeschrijven. word het gebruik in windows dan niet beter met een hexacore ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik zie de connectie tussen raid en een quad danwel sixcore cpu niet? Het gebruik van raid 0 of 1 is nauwelijks cpu afhankelijk aangezien er geen parity berekeningen plaatsvinden, dus zelfs een simpele singlecore machine kan profijt hebben van raid 0.

• Richardo1992
De Connectie is bij nader inziens ook wel een beetje raar.
Maar het is toevallig iets wat ik nu tegelijkertijd wil gaan doen.

Mijn hardeschrijf is alleen het zwakste onderdeel in mijn pc en wil dat op deze manier
oplossen.

Maar dan ben ik alsnog benieuwd naar jouw keuze. x6 2,8 of x4 3,2. met in je achterhoofd
game pc/multimedia pc.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Richardo1992 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:38:
Maar waarschijnlijk door een fout van mij werd het tropic gesloten.
Nee hoor. Alleen is het hier niet de bedoeling om koopadvies te vragen, je zult zelf de benchmarks moeten opzoeken en de beslissing moeten nemen. Vragen als "wat zou jij nemen" leiden alleen maar tot 5 mensen die A zeggen, 5 die B zeggen, en 5 die zeggen dat A en B niet goed zijn. Dus gewoon zelf aan de slag :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik speel geen spelletjes dus kan met een simpele cpu toe ;) Maar als ik toch moest kiezen een sixcore, weer een fraai stukje techniek van amd. Aangezien echter spelletjes pas sinds vrij recent en dan nog met moeite multithreaded gemaakt worden heb jij denk maar een een vlotte 3/4 core dan een trage sixcore.

• Richardo1992
@gambieter;
Oke. dan weet ik iig waarom hij gesloten werd. Dat je dan een soort poll krijgt was misschien ook mijn bedoeling. maar ben er nu ook achter gekomen dat bijna iedereen een quad core adviseerd.

@ Nielson
De meeste games zijn idd alleen geschikt voor 2 - 4 cores. Maar ik denk ook even in het voren.
Toch bedankt voor de info.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee keer dezelfde vraag achter elkaar stellen is niet echt zinnig als de originele vraag op slot gegaan is. Zonder overleg "heropende" topics gaan per definitie op slot, zo ook deze :o

Zie verder:
Edmin in "Amd 955 Of Amd 1055t?"

Vind je het onterecht of begrijp je het niet? Neem dan contact op met de mod in kwestie (Ed_L in dit geval)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.