Hallo,
Ik heb het volgende probleem, nadat ik de cpu cooler heb vervangen start de pc niet meer op. Geen beeld en geen piepjes van het moederbord.
Ik heb iets teveel koelpasta gebruikt waardoor er wat op het moederbord is geknoeid net naast de proc.
De volgende stappen heb ik reeds ondernomen:
1. geheugen eruit gehaald, opgestart, geen piepjes te horen
2. cmos reset door middel van het eruit halen van de batterij, circa 20 min en stroom eraf gehaald. Daarna uiteraard weer alles aangesloten maar noppes.
3. cmos reset met behulp van de handleiding
4. uiteraard heb ik alle bekabeling nagelopen.
Omdat ik geen piepjes hoor van het moederbord ga ik er eigenlijk vanuit dat deze de geest heeft gegeven.
Voordat ik een nieuw mobo ga kopen wil ik dit toch even hier checken. Wellicht heeft iemand nog een tip.
Trouwens een andere pc erbij halen is geen optie. Ik ken verder niemand waar ik iets zou kunnen switchen en/of testen.
Ben benieuwd!
mijn pc:
Ik heb het volgende probleem, nadat ik de cpu cooler heb vervangen start de pc niet meer op. Geen beeld en geen piepjes van het moederbord.
Ik heb iets teveel koelpasta gebruikt waardoor er wat op het moederbord is geknoeid net naast de proc.
De volgende stappen heb ik reeds ondernomen:
1. geheugen eruit gehaald, opgestart, geen piepjes te horen
2. cmos reset door middel van het eruit halen van de batterij, circa 20 min en stroom eraf gehaald. Daarna uiteraard weer alles aangesloten maar noppes.
3. cmos reset met behulp van de handleiding
4. uiteraard heb ik alle bekabeling nagelopen.
Omdat ik geen piepjes hoor van het moederbord ga ik er eigenlijk vanuit dat deze de geest heeft gegeven.
Voordat ik een nieuw mobo ga kopen wil ik dit toch even hier checken. Wellicht heeft iemand nog een tip.
Trouwens een andere pc erbij halen is geen optie. Ik ken verder niemand waar ik iets zou kunnen switchen en/of testen.
Ben benieuwd!
mijn pc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,85 | € 137,85 |
1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 34,36 | € 34,36 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,67 | € 98,67 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 84,- | € 84,- |
1 | MSI 785GM-E51 | € 62,72 | € 62,72 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 62,- | € 62,- |
1 | Sony AD-7240S | € 19,- | € 19,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 498,60 |