Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedk
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 14:20
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, nadat ik de cpu cooler heb vervangen start de pc niet meer op. Geen beeld en geen piepjes van het moederbord.
Ik heb iets teveel koelpasta gebruikt waardoor er wat op het moederbord is geknoeid net naast de proc.

De volgende stappen heb ik reeds ondernomen:
1. geheugen eruit gehaald, opgestart, geen piepjes te horen
2. cmos reset door middel van het eruit halen van de batterij, circa 20 min en stroom eraf gehaald. Daarna uiteraard weer alles aangesloten maar noppes.
3. cmos reset met behulp van de handleiding
4. uiteraard heb ik alle bekabeling nagelopen.

Omdat ik geen piepjes hoor van het moederbord ga ik er eigenlijk vanuit dat deze de geest heeft gegeven.

Voordat ik een nieuw mobo ga kopen wil ik dit toch even hier checken. Wellicht heeft iemand nog een tip.

Trouwens een andere pc erbij halen is geen optie. Ik ken verder niemand waar ik iets zou kunnen switchen en/of testen.

Ben benieuwd!

mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 137,85€ 137,85
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,36€ 34,36
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,67€ 98,67
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,-€ 84,-
1MSI 785GM-E51€ 62,72€ 62,72
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 62,-€ 62,-
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn ervaring is er vaak een probleem met de cpu als het systeem helemaal geen geluid meer maakt.
Heb je al geprobeerd om je cpu opnieuw te plaatsen?

Gaan er wel fan's draaien als je de pc aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedk
Fans gaan draaien. Je hoort de HDD ook, maar voor de rest gebeurt er bar weinig.
Ik zal nog es proberen de CPU er opnieuw in te zetten.

Ik heb overigens flink druk moeten uitoefenen om de Ninja Mini koelblok erop te plaatsen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Je moet je koeler altijd stevig aandrukken, dat is normaal, als je de cpu er uit hebt kan je ook even kijken of alle pinnetjes nog goed staan, en in de socket, of er geen zooi in zit.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook proberen om de koelpasta naast je cpu weg te halen. Weet niet of het schadelijk is maar het kan nooit bevorderlijk zijn. Beetje alcohol met een wattenstaafje moet lukken.

Ook is teveel koelpasta op je cpu slecht voor de warmte geleiding. Probeer een zeer dun laagje uit te smeren over je cpu. Ik gebruik meestal een pinpas hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:26:
Ik zou ook proberen om de koelpasta naast je cpu weg te halen. Weet niet of het schadelijk is maar het kan nooit bevorderlijk zijn. Beetje alcohol met een wattenstaafje moet lukken.

Ook is teveel koelpasta op je cpu slecht voor de warmte geleiding. Probeer een zeer dun laagje uit te smeren over je cpu. Ik gebruik meestal een pinpas hiervoor.
zo krijg je dus wel lucht onder je koelblok, als je de koeler er op zet. het beste is een drupje in het midden van de CPU en dan de koeler en flink op drukken (niet te hard natuurlijk) zodat er geen lucht onder komt, en het mooi verdeeld is.

@ TS kun je aan een andere CPU komen? die te lenen van een vriend. dan kun je testen of het aan je CPU ligt of aan je MOBO.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedk
@Harm30 nee helaas is dit geen optie

ik zal vanavond mits ik tijd heb het e.e.a. controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Als ik zo hoor is dat het niet aan de andere componenten ligt. Wat ik zou naar een winkel gaan om te testen of de rest van je componenten nog doen. De pasta is niet goed op je moederbord. Ik zou zeggen dat je moederbord kapot is of je CPU overheat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedk
Ik heb nog es goed gekeken naar het e.e.a. en geprobeerd weg te krijgen aan koelpasta.
Maar het resultaat wordt er naar mijn gevoel niet beter op.

Ik denk dat ik een nieuwe CPU en Mobo bestel. Door het "poetsen" heb ik gezien dat er koelpasta onder de cpu is gekomen tussen de pinnetjes. Ook niet goed dus.

Pfff dit is een fout van 1 en NOOIT meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedk
Moederbord is kapot. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld, deze ingebouwd en alles werkt.
Teveel koelpasta op het moederbord...dom dom dom.
Pagina: 1