Combinatie speakers voor Top

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theadva
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08-2024
Hey!

Ik heb een combinatie van budget speakers gemaakt die ik voor een topje wil gebruiken (komt dus nog een sub bij)
Alleen vroeg ik me af of ik niets over het hoofd zie. En of het op deze manier dus ook een beetje goed zal klinken bij elkaar...

Ik heb op het moment 2 opties in mijn hoofd, ik heb al 2 kasten voor een 15" + tweeter, en het leek me makkelijk om dit daar in te zetten:
DP-12
Met deze: HP-2
en dan de MB-15

Met de PCX-3 Filter (Ik denk dat die anders moet? ik doe een electronica opleiding, dus met een geholpen start kan ik er zelf wel een maken...)

En dat komt dan op een peavey cs400 ( 2x 200 watt bij 4 ohm) of een Koda 266a (volgens mij ook 2x 200 watt)

Het is een tijdelijk setje, dus het hoeft niet van super kwaliteit te zijn. vandaar ook de enorme budget speakers :D

2e optie is om de 15" te vervangen voor een 12" of 10" van dezelfde serie, omdat die toch nog iets hogere frequenties aan kunnen.

Ik heb er nog niet super veel verstand van, dus ik zal vast 10 dingen over het hoofd zien... Dus alvast bedankt voor de reacties :)

[ Voor 3% gewijzigd door theadva op 12-05-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:23
Heb je zomaar 2 kasten voor die spullen in de hoop dat het werkt... of passen de gekozen drivers ook echt bij je kasten qua inhoud ed?

Anders zou je eens moeten meten wat de inhoud van je kasten is, zodat je daar de juiste drivers bij kan aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 15 incher filteren op 4.5 kHz kan, maar dat gaat helemaal in de knoei. Aan de gekozen spullen en de aansturing te zien is het voor PA gebruik? Zelfs de "kleine" 10 inch variant speelt niet tot 4.5 kHz.

Hoe tijdelijk is tijdelijk? Als je twee jaar met de luidsprekers wilt spelen zou ik toch net iets chiquere maken.
http://www.visaton.com/en...usiker/mb208_h/index.html (voorbeeldje)

Gaat het om enkele maanden en is geluidskwaliteit niet van enorm belang, struin dan even wat rond op marktplaats; http://link.marktplaats.nl/345276940
(gebruik die dingen een tijdje en zet ze dan weer op marktplaats, zolang je ze niet sloopt kun je er misschien wel wat centen voor vangen)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theadva
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08-2024
@KeRsTmAnNeKe

ik heb 'zomaar' 2 kasten, waar het fysiek gezien in past. ik dacht zelf dat het qua inhoud niet heel veel uit zou maken, omdat het mid en high is... Maar dat zal ik wel verkeerd hebben ^^

@super

Op hoeveel zou de 15" dan wel gefilterd kunnen worden?
Ik heb ook nog de mogelijkheid tot kasten voor een 12" met nog zo'n hoorn er boven, maar die moeten wat aangepast worden nog... Zou dat beter zijn voor mid-high dan? daar zou ik de HP-1 in kunnen passen.

Met 'tijdelijk' bedoel ik eigenlijk meer, ze worden waarschijnlijk niet zoveel gebruikt, maar kunnen gewoon soms van pas komen voor een klein zaaltje waar een mic of dj versterkt moet worden. en ik vind het zelf ook wel leuk om een 'budget' top samen te stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesrobert
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 17:40
Bedankt voor de reacties, ik ga me er wat meer in verdiepen. Dit even lezen bijvoorbeeld... ^^

Die kasten die ik heb staan blijven lekker staan, en ik ga op zoek naar een bestaand ontwerp om iets leuks van te bouwen. Of mogelijk zelf een top kast ontwerpen met behulp van de TS Parameters van de speakers.
In ieder geval ben ik niet meer op zoek naar een 'quick fix', word wel een leuk/leerzaam project dit denk ik.

Hij mag dicht :)

(Edit: Dit bericht was van Theadva, blijkbaar iemand anders hier ingelogt... op mijn computer :o )

[ Voor 53% gewijzigd door meesrobert op 13-05-2010 19:17 ]