Quake3 half scherm

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als ik quake3 probeer te draaien op een Voodoo3 in win2k, dan krijg ik een half gevuld scherm, op alles onder de 1280x1024. Wat er gebeurt is namelijk dat de resolutie altijd op 1280x1024 staat (maar dat trekt die Voodoo3 eigenlijk niet) en dan de linker onderhoek gevuld is met het spel.

Ik weet wel een beetje hoe het komt, want ik heb het registry zo gewijzigd, dat 1024x768 standaard op 85 Hz. loopt, als ik dat weghaal werkt het wel, maar dan alles (niet alleen quake3, maar alle spellen) op 60 Hz (is lelijk)

Weet er iemand hoe ik quake3 kan forcen om toch gewoon 1024x768 te draaien ? Want vroeger werkte het wel (waarschijnlijk andere Voodoo drivers). Ik moet Quake3 dus forceren om ook gewoon uit die 85 Hz. te kiezen.

• Jake
  • Niet online
niemand :'(

Wat ik nu als probleem ontdekt heb, is dat ik helemaal niet de Voodoo openGL renderen kan kiezen (wat op mijn GF2-MX systeem wel kan, niet werkt natuurlijk)
Ik heb de meest recente 3dfx drivers (x3dfx heb ik ook geprobeerd), maar er zal wel iets fout gaan, weet iemand hou je quake3 kan forcen om Voodoo te gebruiken ?

Verwijderd

Zelf heb ik precies hetzelfde gehad met mijn voodoo3 2000 pci op een celeron pc. Ik kreeg maar geen compleet beeld, zelfs niet met de nieuwste drivers. Op een gegeven moment ben ik naar Drente verhuist, en toen was het probleem opeens weg.
Hoelijk, kom je hier wat verder mee.

• Jake
  • Niet online
Ik denk dat ik dan ook maar naar Drente verhuis :)

Omdat ik dus ontdekte dat het kwam omdat ie met default OpenGL probeert te doen, heb ik eerst geprobeerd dat ding te forcen 3dfxOGL.dll te gebruiken (die renamen, verplaatsen e/o renamen naar quake-dir) maar geen succes.
Toen heb ik wickedGL gedownload, onder het mom: die zeggen dat ze het versnellen door drivers, maar dan zullen ze quake3 wel die driver laten kiezen (krijg ik mooi een 3dfx driver)

En het werkt !
Ik weer blij, kunnen we (weer) local quake3 spelen tegen de bots, als we ff geen zin hebben om online te gamen (tegen alle cheaters >:))