Playstation 3 i.c.m. Onkyo TX SR308

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer / mevrouw,

Ik ben in het bezit van een Onkyo receiver, type TX-SR308.
Hier op heb ik mijn playstation 3 aangesloten middels een HDMI kabel.

Nu is het zo dat als ik een game speel waar van het geleid is opgenomen in dolby digital of DTS de (rode) indicatielampjes op de receiver nooit gaan branden.
Hij geeft alleen aan: de speakerkeuze (A), HDMI en PCM, ik heb ook niet het idee dat het geluid klinkt zoals het zou moeten klinken, bij games klinkt het geleid namelijk dof.
Als ik bijvoorbeeld het spel Modern Warfare 2 speel dan hoor ik de omgevingsgeluiden goed, maar mijn eigen geweer hoor ik als een klappertjespistool, dit kan toch niet echt de bedoeling zijn !

Als ik een blu-ray dvd afspeel via de playstation 3 gaan wel alle indicatielampjes branden zoals DTS of dolby digital.

Ik vraag mij af waarom hij bij games niet dolby digital en DTS aangeeft en bij blu-ray dvd’s wel ?

-Aan de HDMI kabel kan het niet liggen, als het goed is hoef ik ook geen optische kabel aan te sluiten aangezien de HDMI kabel digitale video en audio signalen doorgeeft.

-Ik heb de audio uitvoer op “bitstream” gezet in plaats van “PCM” in het instellingen menu van de playstation 3

-Op de receiver heb ik “HDMI TV Audio out” op “off” gezet.

Zie ik iets over het hoofd soms, of kan ik dingen nog anders instellen op de playstation 3 ???
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:32
heb je de audio instellingen op de ps3 aangepast?
bij audio uitvoer kunnen stromen kiezen. ;)
en in COD kan je ook dingen aanvinken volgens mij.. :X

[ Voor 23% gewijzigd door Punkbuster op 12-05-2010 14:07 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:15
In je PS3 kun je aangeven via welk kanaal dit dient te gebeuren. Via HDMI, optisch etc....

Zelf heb ik overigens wel de optische en de HDMI uitgang gebruikt op de PS3 en op mijn Onkyo aangesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door _Chris_ op 12-05-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekozen voor "HDMI" als verbindingskabel en de stand "auto" om de uitvoerbronnen te selecteren.

Zou ik het dan toch handmatig allemaal moeten aanklikken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:15
Maar loopt de HDMI kabel naar je TV of naar je receiver?

Ter info, een aantal Onyo's hebben namelijk alleen een HDMI pass-trough mogelijkheid. Zou je even de specificaties op moeten zoeken van je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kabel loopt van de PS3 naar de Onkyo receiver.
Volgens de specificaties heeft de TX SR308 een HDMI processing mogelijkheid en niet alleen een passtrough mogelijkheid.

Iemand enig idee wat het probleem is ??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 14:29 ]

Pagina: 1