Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goedendag,

Hopelijk weet een van jullie het antwoord op mijn vraag.

Wij hebben hier de my documents van alle gebruikers naar een directory "mijn documenten" op de home directory (dus gewone netwerk share met wat rechten) gelinked.
Echter, in sommige gevallen kunnen de gebruiker geen documenten verwijderen van my documents.
Ze krijgen dan de volgende foutmelding:

Kan bestandxxx niet verwijderen. Kan het opgegeven bestand niet vinden.
Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn opgegeven.
Als dezelfde gebruiker dan vervolgens naar zijn homedirectory gaat en het daar verwijdert gaat dit probleemloos.

Heeft een van jullie enig idee waardoor dit komt?

Ik heb al gekeken of het ligt aan de rechten die de gebruikers hebben maar zelfs een gebruiker met volledige admin rechten krijgt dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
Welkom bij GoT! (toch even een welkom ondanks dat je al 9 jaar een GoT account hebt :+)

Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google. Ook mis ik informatie over de gebruikte versies van Windows, etc...

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 12-05-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welkom?! :) ik kijk zoals je zei al stiekem een aantal jaartjes zo op het forum en de site :) dat duistere
hoekje overspoeld met schaduw, dat is waar ik zit! :)
Maar bedankt voor de warme welkom :)

Nou dus om los te branden:
- Het betreft hier windows xp clients met alle updates en servicepacks.
- Windows 2003 server fileserver
- redirected my documents folder.

al geprobeert:
- praktisch alles! :)
het rare is dat als de gebruiker niet via de redirected my documents folder maar gewoon via een UNC er naar toe gaat en het dan verwijdert het wel goed gaat.

Ik heb zelf het vermoeden dat het aan de recycle bin ligt,.. dat wanneer de gebruiker de opdracht geeft tot het verwijderen van het bestand het bestand al weg is van de file server voor dat windows het door heeft.
Aangezien windows het dan nog probeert te "verwijderen" door het bestand naar recycler te verplaatsen maar het betsand alreeds weg is de foutmelding wordt weergegeven.

Nu kan ik een GPO er voor maken die de nukeatdelete in het register op 1 zet,.. maar dat is niet perse wat ik wil want ik zou graag willen dat de recycler gewoon sneller is,.. (of de file server IETS! langzamer maar liever niet)

Ik was dus zelf al opzoek geweest naar een antwoord maar aangezien dit probleem niet erg veel lijkt voor te komen snapt ook ons collectief geheugen (internet) er niet heel veel van.. ik heb namelijk nog maar 1 potentiele oplossing kunnen vinden en dat is dus die van de recycler.

Vandaar dat ik weinig informatie had gegeven in de hoop dat er mensen gewoon lukraak wat gingen roepen zodat ik weer nieuwe ideeen krijg waar ik naar kan zoeken :)
Ik heb mezelf al redelijk suf gestaard op dit probleem...