Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben bezig om alle printers via een Group Policy (server 2008 64bit) toe te wijzen aan de gebruikers. Dit gaat allemaal perfect, de drivers worden automatisch geinstalleerd op de clients en de printers komen allemaal in de printerlijst te staan.

Tussen deze printers zitten ook 2 copiers van Sharp hiervoor wil ik bij iedere gebruiker een aantal standaard presets(gebruikersinstellingen) toevoegen. Bijvoorbeeld Briefpapier + vervolg, A3 papier, Kleur enz. zodat ik niet bij iedere gebruiker(40gebruikers) handmatig de lade instellingen hoef toe te voegen.
Deze presets zijn aangemaakt op de server maar worden alleen niet overgenomen door de clients.
Deze presets worden waarschijnlijk ergens in een bestand opgeslagen, maar heb dit niet kunnen vinden.
Heb de presets ook handmatig aangemaakt op een client, en daarna op de client gezocht naar een bestand waar misschien de instellingen worden opgeslagen maar deze is niet te vinden.

Het zou kunnen dat deze instellingen worden toegevoegd aan het register maar heb dit ook niet kunnen vinden.

Heb hierover ook telefonisch contact gehad met sharp, maar die hadden ook geen oplossing.
heb het internet, inclusief tweakers, al afgestruind voor een oplossing met niks kunnen vinden.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Gebruikte besturingssystemen:
Windows Server 2008 SP2 64bit Nederlands
Windows XP Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De default instellingen, waar geef je die in?

Je hebt op de server twee plekken waar je defaults in kan geven, één is voor de gebruiker op de server zelf, en de andere zijn de "Printing defaults" (tabje 'Advanced'). Die laatste worden eigenlijk altijd over genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:06:
De default instellingen, waar geef je die in?

Je hebt op de server twee plekken waar je defaults in kan geven, één is voor de gebruiker op de server zelf, en de andere zijn de "Printing defaults" (tabje 'Advanced'). Die laatste worden eigenlijk altijd over genomen :)
Ja dat klopt heb dit ook beide geprobeerd. Maar geen van beide worden door de gebruiker overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nouja, je probleem is feitelijk dat wat je wilt heel specifiek gaat zijn voor dit merk/model printer -- de settings zijn namelijk specifiek voor een model of merk printer.

Weet je zeker dat de user niet toevallig al 'eigen' default settings had voor de printer zodat jouw default settings niet over genomen werden ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:59:
Nouja, je probleem is feitelijk dat wat je wilt heel specifiek gaat zijn voor dit merk/model printer -- de settings zijn namelijk specifiek voor een model of merk printer.

Weet je zeker dat de user niet toevallig al 'eigen' default settings had voor de printer zodat jouw default settings niet over genomen werden ofzo? :)
het is lastig ja dat het zo specifiek is ja, want met bijvoorbeeld een hp laserjet gaat het overnemen van de presets wel goed. het lijkt dus echt een probleem van de sharp driver, denk ik.

de gebruikers hadden de copier nog helemaal niet toegevoegt of gebruikt het is echt een nieuwe installatie.

het lastige is dat ik ook niet kan achterhalen waar of hoe de presets worden opgeslagen in één of ander bestand. want dan zou ik het desbetreffende bestand kunnen meesturen naar de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
Probeer anders eens met FileMon of RegMon te kijken waar de presets worden weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pinooo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:26:
Probeer anders eens met FileMon of RegMon te kijken waar de presets worden weggeschreven.
Thanx voor deze tip, heb bij de client de presets handmatig aangemaakt en zag in regmon(procesmon) dat deze werden weggeschreven in het register. heb de sleutel geexporteerd en op andere clients geimporteerd. dit werkt perfect :*)
heb de sleutel handmatig geimporteerd op een xp 32bit, vista 32 bit, en windows 7 64bit systeem en dit gaat bij alledrie goed.

Nu alleen nog zien te fixen om de sleutel via GPO automatisch bij elke gebruiker toe te voegen aan het register. dat zal het makkelijkst zijn denk ik. Alleen wel eerst even uitgebreidt testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Waar staat de key? Normaal hoort een printer driver dat in een DevModes key op te slaan als alles goed werkt namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De key staat in: HKEY_CURRENT_USER\Software\SHARP\
Het volledige pad naar de user settings is:
HKEY_CURRENT_USER\Software\SHARP\Servernaam\SHARP-MX-2600N-LP\printer_ui\user_setting

Ik had zelf ook al zitten zoeken in de key: "HKEY_CURRENT_USER\Printers" die bedoel jij waarschijnlijk?
Pagina: 1