Developen voor Android

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-12-2023
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe je het best kan developen voor Android 2.1. Jullie advies dus.
Nu doel ik niet op de SDK en de developtools maar meer op mijn te gebruiken systeem.

Het probleem is namelijk dat de emulator van Android naar mijn mening toch wat te traag werkt. Het opstarten van de emulator duurd ruim 3 minuten en ook eenmaal in de omgeving loopt de boel niet vloeiend. Apart was dat toen ik voor het eerst de emulator opstartte de boel wel naar behoren werkte.

Mijn laptop:
Windows Vista Home Premium (32bit)
Core2Duo T5750 @ 2.0GHZ
Ram 2.0 GB

Software: Eclipse Galileo icm. Android SDK en ADT plugin.

Vraag is of ik toch maar beter kan investeren in een android toestel en op die manier apps/builds testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je emulator eenmaal draait, maakt het niet zoveel uit, maar het opstarten van de emulator duurt inderdaad erg lang. Wat misschien nog wel wil helpen is een beetje rommelen met het geheugen voor de jvm en/of heap size. Bij mij liep eclipse zelfs vast / uit het geheugen bij het aanmaken van een nieuwe AVD.

Zelfs al zou je zelf een android device aanschaffen, dan nog wil je waarschijnlijk ook testen op andere resolutie, andere android versies e.d.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb zelf ook gewerkt met de emulator en heb nu een echt toestel. Het echte toestel heeft in mijn ogen alleen extra voordeel dat je kan bellen en foto's kan nemen etc. De emulator loopt hier op W7 echt net zo vloeiend als de echte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 17:24
@Djivano lukt het een beetje met ontwikkelen?

Ik ben zelf ook net begonnen (ik kende geen letter JAVA), gewoon om te kijken wat er mogelijk is. Ook om te ontdekken of je er (binnen een redelijke termijn) van kan leven. Je kunt een paar tutorials vinden op *snip* (kopje "tutorials"). Ik probeer daar ook een beetje mijn eigen appschrijverij bij te houden.

Ik merk inderdaad ook dat de emulator erg traag is.. En met elke update van Android trager lijkt te worden. Voor de echt intensieve dingen hang ik er inderdaad even een echte telefoon aan..

Succes!

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 20-05-2012 01:36 ]

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@kkoenen: Lees mijn berichtje in RobIII in "Android Development - Zoektocht en Ontdekkingen" even. Verder zijn we hier niet heel erg happig op 't uit de sloot sleuren van ouwe koeien tenzij je een inhoudelijke degelijke bijdrage doet en dat is deze post niet bepaald ;) Zéker niet als je alleen maar komt om je site te promoten ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.