Van bedraadde USB muis naar bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:31
Beste Tweakerts,

Ik heb hier een beraadde Logitech MX518 muis liggen.
Dat draad wat eraan zit irriteert mij mateloos, maar een nieuwe muis is geen optie gezien de MX518 de enige fijne muis is qua pasvorm.
Is er een mogelijkheid om in de muis een soort van Bluetooth Host op de USB kabel aan te sluiten ?
Een module die dus simpelweg verbinding kan maken met de PC, en alle info die via de USB van de muis komt naar de PC te sturen ?

Heb al op internet gezocht maar ik kom daar niets verder naast de standaard USB -> Bluetooth sticks (clients).

Graag hulp !

Edit: en uiteraard batterijen in de muis voor stroom ;) maar dat word het probleem niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bloemstukje op 12-05-2010 12:01 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zit de draad er toch nog steeds aan? Alleen loopt hij dan naar je bluetooth host ipv je PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:02:
Dan zit de draad er toch nog steeds aan? Alleen loopt hij dan naar je bluetooth host ipv je PC...
Ja, maar dat wil ik dus in de muis bouwen. Die bluetooth host in de muis bouwen zodat de PC daar verbinding mee kan maken via Bluetooth :) Snap je ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

En waar ga je je batterij laten?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Gwannoes schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:06:
En waar ga je je batterij laten?
Ook in de muis, maargoed dat is verder niet zo aan de orde, de muis is dermate groot dat er wel 2 batterijen inpassen en ook genoeg ruimte voor een evt. bluetooth host :). Het probleem is alleen dat ik geen idee heb waar ik een bluetooth host kan vinden :'( ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet -mooi en functioneel- werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

Lijkt me een hoop gedoe met een, waarschijnlijk, teleurstellend resultaat. Waarom probeer je niet de logitech mx620? Die gebruik ik zelf ook en ik vind het een heerlijke muis. Hij ligt goed in mijn (vrij grote) hand en is voorzien van ongeveer dezelfde knoppen als jou muis, dus je hoeft gen functionaliteit in te leveren. De MX620 is draadloos en werkt ongeveer een jaar op een set AA batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/8/2/0/7/1.jpg

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:49

amaterasu

In memory of Cj

er zal toch wel een draadloze muis zijn met zon zelfde soort vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Vergeet het maar.. Je hebt een bluetooth adapter nodig met USB host.. die zijn onvindbaar omdat er geen markt voor is. Een oplossing is om het zelf te ontwikkelen met een embedded processor die USB host ondersteunt, maar ik denk niet dat je graag veel tijd wilt besteden hieraan om tot een functioneel prototype te komen dat in de muis past (dat gaat al gauw meer kosten dan een hele stapel muizen en meerdere levensjaren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 12:17
de logitech g7, hij wordt geloof ik niet meer verkocht, maar ik heb er al heel wat tweedehands langs zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55
kan je niet uit een bluetooth muis het binnenwerk overzetten in je draadmuis...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaterasu schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:29:
er zal toch wel een draadloze muis zijn met zon zelfde soort vorm?
Logitech MX900 is precies wat je zoekt denk ik. Ben er zeer tevreden mee (voor 5 euro op de rommelmarkt gevonden :D). Werkt perfect met de ingebouwde bluetooth van mijn laptop of de meegeleverde cradle.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1067508299.jpg
Naast de cradle met oplader zitten er gewoon 2 (oplaadbare) penlites in, dus je kunt altijd makkelijk verwisselen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 12:17
lijkt een beetje op een opvolger van de g7 of ligt dat aan mij? :X zie er trouwens 2 van op marktplaats

[ Voor 21% gewijzigd door siqo op 12-05-2010 12:43 ]

Pagina: 1