Ik heb een MSI 6119 moederbord waar een Pentium II 266MHz opzit. Vroeger (met de oude BIOS) kon ik bij 'Perhipial Setup' (zo iets..) instellen op welke rate de CPU moest draaien. Toen kon ik iets van 83/41Mhz instellen en dan draaide ie stabiel op 333MHz. Ik heb net de nieuwste BIOS eroverheen gezet (2.9A) en nu is deze optie weg. Ik heb ook al eens een keer geprobeerd om via het moederbord zelf mijn CPU over-te-klokken (d.m.v. verplaatsen van jumpers) maar dan zet 'm automatisch terug naar 150MHz. Iemand een idee hoe ik toch 333MHz kan krijgen (zonder de oude BIOS erweer op te zetten)?
Ziet er uit dat het niet gaat. Helaas pindakaas.
Als er geen jumpers zijn zal het vanuit het BIOS moeten en als het BIOS geen easter0eggs heeft, kan je het dus schudden.
Als er geen jumpers zijn zal het vanuit het BIOS moeten en als het BIOS geen easter0eggs heeft, kan je het dus schudden.
Dus dan wordt het opwegen van de voordelen van het nieuwe bios tegen de snelheidswinst met oude bios...
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Wat zijn dan eigenlijk de vóórdelen van je nieuwe BIOS?
(Dit is een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden. Ik ga nu :Z:Z:Z. Žt ben mooi 'west.)
(Dit is een vraag die je voor jezelf moet beantwoorden. Ik ga nu :Z:Z:Z. Žt ben mooi 'west.)
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024