Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal.

Net nieuw op tweakers.net en ik heb een vraagje over mijn Casio EX-Z100 digitale camera. Ik werk met deze camera met een SD-schijfje van 4 GB. Mijn vraag is (en ik kan dat nergens in de documentatie vinden): zit er een limiet aan het aantal te gebruiken GB? Met andere woorden: accepteert deze camera ook een schijfje van 8, 16 of zelfs 32 GB? De vraag is ontstaan omdat ik met deze Casio ook regelmatig korte filmpjes maak en graag de limiet wil weten.

Ik hoop dat één van jullie mij aan de juiste info kan helpen.

Alvast hartelijk bedankt voor alle reacties.

Almeerse groet

Jos Rosier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 11:07 ]

Verwijderd

Hoi Jos,

welkom op GoT. Ik heb je topic even verplaatst naar Fotografie Algemeen omdat ik denk dat het daar beter op zijn plaats is. Als je daarnaast even Het algemeen beleid goed doorneemt, dan zie je dat groeten onder je bericht niet gewenst is ;)

Om even op je vraag terug te komen: wil je weten hoe lang je maximaal kunt filmen of wil je weten wat de maximale grootte voor de geheugenkaart is? De laatste vraag is te beantwoorden met "de maximale grootte van een SD-HC kaartje" en dat is 32 GB.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Valt ook te beredeneren. 4gb is vrijwel altijd SDHC en als een camera dat snapt dan is er meestal geen limiet aan de grootte.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

True, maar je hebt ook nog een FAT limiet ;) Als de camera FAT32 snapt, dan past idd ieder SD-HC kaartje.