[Server 2003] icm Win7 werkstations?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2003 server Standard Edition.
Op alle werkstations staat Windows 7 Enterprise geinstalleerd..
Probleem is alleen dat de Group policy's niet lekker willen werken, onder XP werkte altijd alles perfect.

Als ik een client aanmeld, wordt een loginscript wel uitgevoerd, alleen de netwerkschijven staan er bijvoorbeeld niet bij. Voer ik het script vervolgens handmatig uit, heb ik gelijk mijn netwerkschijven.

Zelfde verhaal voor de printers, script draaid wel. Printers worden niet toegevoegd. Handmatig werkt het wel.

Ik ben nu zover dat ik de netwerkschijven werken tijdens het aanmelden van een client.
Ik had ook meer een algemene vraag:

Werken win 7 clients uberhaubt goed met een 2003 server?
Is het niet zo dat de gp inmiddels zoveel jaar oud zijn dat win7 hier anders mee omgaat?
Het is een hele uitgebreide gp met automatische software installaties etc etc.(dit werkt gewoon).

Meerdere van ons hebben al naar dit probleem gekeken maar een duidelijke oplossing is er niet. Het werkt gewoon soms wel, soms niet.

Graag jullie ervaringen omtrent dit probleem.
Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:04:

Werken win 7 clients uberhaubt goed met een 2003 server?
Ja.
Daar zit je probleem ook niet in. Je kan alleen niet verwachten dat je helemaal niks hoeft aan te passen in je bestaande GPO's maar daarvoor heb je dan ook alle starter GPO weetikveelwattessen staan op Technet :)

Ik hoop alleen wel voor je dat je niet één gigantische monolithic GPO hebt gemaakt waar je alles in hebt gedouwd wat je maar kon bedenken...

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 12-05-2010 18:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Win 7 kan heel goed met w2k3 overweg.
Wij hebben het ook bij diverse klanten draaien.

Om je policy's goed op win 7 te laten werken moet je eigenlijk op een win 7 station RSAT installeren.
Daarmee maak je de policy's die je op een client wil hebben , en daarna zet je die op je 2k3 bak.
Dan gooi je je huidige XP policy's weg.

En daarna op je clients doormiddel van gpresult.exe op je clients draaien om te zien welke policy's er worden doorgevoerd

[ Voor 39% gewijzigd door degroot op 13-05-2010 15:11 ]

www.degroot-it.nl