Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet gegevens uit Excel converteren naar grafieken in Illustrator, dat gaat prima. Alleen ik vind nergens een mogelijkheid om de waardes van de segmenten in de grafiek weer te geven. Handmatig lukt het natuurlijk wel (zie afbeelding), maar ik moet 600 grafieken maken...

Voorbeeld van wat de bedoeling is:
Afbeeldingslocatie: http://www.voltage.nl/help/chart.png

Weet iemand waar ik het in kan stellen dat de waardes automatisch geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van illustrator gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Het is voor zover ik weet niet mogelijk waardes in de taartstukken weer te geven. Je kan wel de legenda weergeven; dat doe je door te dubbelklikken op de graph tool in de toolbox. Als je daar voor het juiste diagram gekozen hebt kun je bij option 'show legend in wedges' kiezen.

Anders toch switchen naar Excel, of zelf een illustrator script schrijven dat het voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik CS4 (Illustrator versie 14)

Ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is.. een grafiek zonder de precieze waardes heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:41
Ehh... Een grafiek is juist bedoeld om een globaal beeld te geven, om mensen een goed inzicht te geven in verhoudingen. Voor veel mensen betekenen cijfers vrij weinig, een plaatje zegt veel meer en zo kunnen mensen ook beter dingen inschatten ed. Kijk hier maar eens naar: http://www.informationisb.../the-billion-dollar-gram/

Die cijfers alleen zeggen niet zoveel, kijk naar de oorlog in Irak:
Geplande kosten: 60 miljard dollar
Verwachte kosten: 3000 miljard dollar

Kijk nu eens naar die visualisatie ;) .

Je kan die cijfers beter in een tabel ernaast zetten (of in de legenda), dat is veel makkelijker en nuttiger. Dan hoef je ook niet de hele tijd je ogen te richten op de grafiek en dan weer de legenda :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Helaas, de mogelijkheid om in Illustrator grafieken te maken is nog vrijwel net zo basic als tien versies terug. Op zich logisch, omdat het een creatieve tool is, dus kan je veel zelf bepalen. Alleen voor de basics zit de functionaliteit er in. Voor zover ik weet kan wat je wil niet automagisch in Illustrator, behalve mogelijk met scripting. Er zijn wel andere tools die dit wel kunnen, zoals bv te vinden in de iutgebreide lijst hier. Nadeel van veel van dergelijke programma's is vaak dat het vaak veel technischer programma's zijn en meteen zoveel mogelijkheden dat net dat wat je zelf wil te zoeken is tussen veel opties met tig variabelen. Verder soms slechte export mogelijkheden en of support voor CMYK en uiteraard een apart prijskaartje...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op dit forum terecht omdat ik me helemaal sufgoogle naar een oplossing voor dit zelfde probleem. Ben benieuwd of en hoe je dit probleem destijds hebt opgelost?
Pagina: 1