Toon posts:

Upgrade voldoende voor high-end doeleinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb op dit moment een Q6600 processor, als mobo een P35 (socket 775), 6GB DDR2 geheugen en een 8800GTS 640mb. Nu ga ik de videokaart vervangen met de 470GTX 1280mb, maar ik vroeg me af of enkel de videokaart vervangen voldoende zou zijn. Ik neem aan dat mn processor wel voldoende is, maar misschien dat ie overclocked moet worden? Hij zit op 2.4ghz per core. Ik heb niet veel zin om alles te moeten vervangen, aan de andere kant, als het niet voldoende is om enkel de gfx kaart te vervangen heeft het ook niet veel zin.

Doeleinden voor de PC zijn om de nieuwste games gewoon op 1080p te kunnen spelen zonder hoeven in te leveren op grafische effecten en het liefst binnekort dus ook in 3D te spelen (ik verwacht uiteraard van de AA waardes geen wonderen).

Bvd,

Penhoat

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Misschien in [UBBG] Upgrade BBG Gamesysteem proberen waar het ook hoort. ;)

Maar sowieso is het handig te vertellen wat voor voeding je hebt en een GTX470 zou ik niet halen of je moet er wel een heel goede reden voor hebben, een HD5850 zit namelijk qua prestaties op het zelfde niveau, maar is in alle andere opzichten beter. (prijs, verbruik, herrie, verwachte levensduur, enz.)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 00:31
A: Een kick in 1 uur word hier meestal niet gewaardeerd.
B: Wat heb je zelf al onderzocht?
C: Welke spellen/programma's wil je gaan doen?
D: Waarom ga je voor de videokaart? Is dat een gevoel wat je hebt, is het aangeraden of is het programma wat je gebruikt zwaar voor de videokaart?

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

jagana schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:09:
A: Een kick in 1 uur word hier meestal niet gewaardeerd.
Kijk is naar de datum en tijd vriend..

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:39

g0tanks

Moderator CSA
DeluxZ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:12:
[...]

Dat bevestigt volgens mij alleen maar wat hij zegt.

De Q6600 wordt volgens mij niet zo'n grote bottleneck, sowieso zou je hem makkelijk kunnen overclocken naar 3GHz.

Met wat googlen kwam ik op deze pagina uit: http://alienbabeltech.com/abt/viewtopic.php?f=6&t=20802 Je ziet dat met een CPU overclock het aantal FPS niet significant toeneemt, al is het wel maar een kleine overclock.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:05
DeluxZ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:12:
[...]

rond 23:59 heeft de datum de neiging om met 1 omhoog te gaan. Redelijk normaal lijkt me zo toch? :+

Ik draai op het moment een q6700 @3.4ghz icm een 4870. Houden elkaar redelijk netjes in balans voor games. Ik zou dus gaan kijken naar een 5850 of 5870 (zoals The_Mask al zei) en de cpu overklokken. Dan ben je weer up to date.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Craven87 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:26:
[...]

rond 23:59 heeft de datum de neiging om met 1 omhoog te gaan. Redelijk normaal lijkt me zo toch? :+
Maar ik zie 11.02 en geen 23.59. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
cpu is wel genoeg, maar het zou wel een stuk gemakkelijker worden als deze enigzins overklokt zou worden.
Dit hangt enigzins van het moederbord en de koeler af. dus welke worden er gebruikt?

vga keuze bemoei ik me verder niet mee, behalve dat de 5850 de goedkoopste is en als je eenmaal toch overklokt dat bij deze kaart ook relatief simpel is :P

Nukezone FTW

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Huiswerk:
Het algemeen beleid

Deze gaat op slot. Je weet inmiddels zelf ook wel dat we hier geen boodschappenlijstje behandelen. Eventueel kun je terecht in het topic wat The_Mask aangeeft, maar voordat je weer post wil ik dat je nu eindelijk onze huisregels eens gaat lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.