pixelgarantie nog nodig in 2010?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 10:51
Hallo, ik sta op het punt 2 grote led LCD's aan te schaffen. Nu heb ik de optie er pixel garantie op te nemen inclusief een jaar extra garantie, 3 jaar ipv 2. Kost me 60 euro per lcd. Op zich niet heel veel geld maar zit al over het budget dus geef het liever niet uit als het niet hoeft.

Raden jullie aan om deze garantie toch te nemen? Hoe groot is de kans tegenwoordig op een defecte pixel? De verkoper vertelde me dat ze 1 op de 12 schermen omwisselen ivm defecte pixels maar weet niet of dit een verkooppraatje is of niet en over wat voor tijd ze dat berekenen. Vind 1 op de 12 behoorlijk veel... dus hoor het liever van een onpartijdig persoon :).

edit: oohhja, het gaat om de laatste samsungs (UE55C6000 en UE40C6000)

[ Voor 5% gewijzigd door RezzZ op 12-05-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OKe stel dat wij zeggen dat het nergens voor nodig is.
Jij koopt de 2 schermen en er blijken toch een aantal dooie pixels in te zitten?

Als je twijfelt kan je het best doen, + je hebt een extra jaar garantie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
true, maar twijfels kunnen je aangepraat worden terwijl het nergens voor nodig is.

en ik ga natuurlijk jullie niets verwijten mochten er pixels defect zijn en jullie raden het af. zou wel triest zijn :)

ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn op dit gebied zodat ik een overwogen beslissing kan nemen. Heb zelf nog nooit eerder defecte pixels gehad maarja, dat zegt natuurlijk niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-08 20:38

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

koop je hem online? dan heb je recht op een afkoelperiode en heb je dus je pixelgarantie eigenlijk niet nodig.
je moet trouwens goed kijken wat je pixelgarantie dekt.
Er staan hier threads (srry kan ze niet vinden) over het feit dat pixelgarantie enkel telt voor een volledig dode pixel en dat dode subpixels niet tellen. Een volledig dode pixel komt nauwelijks voor.
1/12 lijkt me heel veel, dat 1/12 zijn tv terugbrengt kan ik nog ergens geloven, maar als dit allemaal is vr dode pixels, dat betwijfel ik. dat wil zeggen dat die allemaal die garantie hebben, anders kunnen ze hun scherm toch helemaal niet binnenbrengen.

mss best wat meer specifieke details geven, welke winkel (kan je advies krijgen over hun service) welk product (kan je advies krijgen over ervaringen met pixeldefecten)

-edit- wel een euhm klein verschilletje naar welke je aan het overwegen bent.

wat Mvt zegt kan je inderdaad wel doen. neem er gerust je tijd voor, als ze je dat niet gunnen is dit al een reden om iets te verdenken is het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Joindry op 12-05-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 20:47
Samsung heeft (volgens de monteur die laatst mijn tv repareerde) een 0 dode pixel policy, kortom als je een dode pixel hebt dan kun je de garantie aanspreken bij samsung.

Pin me hier niet op vast want dit zijn niet mijn woorden maar de woorden van een monteur die mijn paneel had vervangen nadat ik 2 dode pixels had. Ik had er al 1 vanaf het begin (maar vond het niet storend) en volgens die monteur kon ik daar zelfs al garantie voor claimen.

Daarbij: die garantie geeft je wel minder gezeik bij veel winkels, meestal is die extra garantie altijd overbodig maar om je recht te halen moet je vaak wel sterk in je schoenen staan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:12

PoweRoy

funky!

In princiepe kan je een lcd kopen op internet, en binnen 7 dagen terug sturen als de lcd je niet bevalt. Dat mag volgens de wet (je moet alleen niets zeggen over pixels want dan zeggen ze 'pech gehad, je moet minimaal x aantal dode pixels hebben')

IANAL

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

En als je het in een winkel koopt eis je dat de schermen in de winkel op een dvd speler aangesloten worden en een testcyclus draaien voor dooie pixels. Desnoods neem je een laptop + kabels mee zodat je dat vanaf je laptop kan doen.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
mvt schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:10:
En als je het in een winkel koopt eis je dat de schermen in de winkel op een dvd speler aangesloten worden en een testcyclus draaien voor dooie pixels. Desnoods neem je een laptop + kabels mee zodat je dat vanaf je laptop kan doen.
En jij denkt dat een winkel bereid zou zijn om elke tv voor elke klant in de winkel te gaan uitpakken en te testen? Op basis waarvan zou je dat willen gaan eisen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom: het is niet nodig.

Online heb je de wet "koop op afstand" al mag je natuurlijk niet zeggen dat het om pixel defecten gaat.
In de winkel kan je je laptop meenemen en eventjes een kijk nemen.
Als je niet mag kijken zou ik het ook niet doen.
Mute schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:12:
[...]
En jij denkt dat een winkel bereid zou zijn om elke tv voor elke klant in de winkel te gaan uitpakken en te testen? Op basis waarvan zou je dat willen gaan eisen?
Eisen is ook gelijk de verkeerde toon. Als je het vriendelijk vraagt zijn de meeste winkels wel daartoe bereid, zo niet ga je gewoon naar een andere winkel.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-07 21:32
[...]

Als jij een scherm van 5k koopt dan vind ik dat ze best dat beetje extra moeite voor je mogen doen :) Al kan je dat niet eisen, is gewoon een stukje klantvriendelijkheid als je daarom zou vragen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:12:
Kortom: het is niet nodig.

Online heb je de wet "koop op afstand" al mag je natuurlijk niet zeggen dat het om pixel defecten gaat.
In de winkel kan je je laptop meenemen en eventjes een kijk nemen.
Als je niet mag kijken zou ik het ook niet doen.
Dat mag je misschien best doen, als je eerst betaalt. Als jij een doos gaat zitten openmaken, tv uitgebreid gaat staan testen en vervolgens zegt "nee, ik neem 'm niet", dan zit die winkel met een doos die open is geweest en kan 'ie niet meer als nieuw verkocht worden.
marabunta2048 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:14:
[...]

Als jij een scherm van 5k koopt dan vind ik dat ze best dat beetje extra moeite voor je mogen doen :) Al kan je dat niet eisen, is gewoon een stukje klantvriendelijkheid als je daarom zou vragen lijkt me.
Waar haal je €5.000 vandaan? Zulke dure tv's heeft de Media Markt bijvoorbeeld niet eens :+ (Op die 100" na dan)

[ Voor 60% gewijzigd door Hahn op 12-05-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-08 17:40

Hakker

a.k.a The Dude

punt is alleen met een afkoelingsperiode dat je dus geen nieuwe kan kopen bij dezelfde tent.

Ik doe het nog wel bij grote monitoren die duurder zijn als in ips monitoren, maar dan moeten het ook wel hotpixels en dode subpixels dekken anders heeft het geen zin.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

[...]

Eisen is misschien een groot woord, maar iig vriendelijk vragen. En dat doe ik dan op basis van een vanaf prijs van resp 900+ en 1600+ euro. En gewoon klantenservice
Als ik voor minstens €2500 tv's ga kopen wil ik wel zien dat die 2 het goed doen, vooral als de winkel zelf zegt dat ze het niet zomaar terugnemen. En ik neem aan dat zo ongeveer elke winkel met de huidige economische tijden niet zomaar een koop van zo'n bedrag weigeren.

Maar dat dan wel als de winkel niet zomaar je geld teruggeeft als je het terugbrengt, anders test je het lekker zelf thuis en kom je met een andere rede dan dode pixels terug.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:15:
[...]

Dat mag je misschien best doen, als je eerst betaalt. Als jij een doos gaat zitten openmaken, tv uitgebreid gaat staan testen en vervolgens zegt "nee, ik neem 'm niet", dan zit die winkel met een doos die open is geweest en kan 'ie niet meer als nieuw verkocht worden.
Bot gezegt is dat niet jouw probleem.
Kijk bijvoorbeeld eens bij afuture (geen reclame btw :P ), daar staan vaak ook dingen op die retour gestuurd zijn. Met open verpakking etc. Gewoon garantie maar dan een 10tje goedkoper ofzo.
Open verpakking, who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
de 55" van de 9000 serie komt wel bij die prijs volgens mij.

Heb nog even verder gezocht wat betreft pixel garantie van samsung:

De pixelfout-aantallen zijn steeds van toepassing per 1 miljoen pixels.

Foutsoort -1 pixel die voortdurend blijft branden
Foutsoort -2 blijvend zwarte pixel
Foutsoort -3 defect subpixel die of voortdurend oplicht (rood, groen, blauw) of blijvend zwart is

Samsung biedt met haar modellen LCD-panels aan die volledig voldoen aan de ISO 13406-2 Klasse II norm.

Klasse II
Foutsoort-1 2 pixels
Foutsoort-2 2 pixels
Foutsoort-3 5 pixels

helaas geen zero tolerance policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:20:
[...]

Bot gezegt is dat niet jouw probleem.
Kijk bijvoorbeeld eens bij afuture (geen reclame btw :P ), daar staan vaak ook dingen op die retour gestuurd zijn. Met open verpakking etc. Gewoon garantie maar dan een 10tje goedkoper ofzo.
De winkel, die verdient er minder op en staat er dus niet om te springen om showmodellen erbij te krijgen. En aangezien je het niet kan eisen heb je als gebruiker gewoon pech als de winkel het niet wil ;) Je kan het best vragen, maar je moet niet raar opkijken als het niet mag en je moet er ook niet moeilijk over gaan doen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:20:
[...]
voor een tientje meer ben ik toch geneigd te gaan voor een ongeopende versie. Beetje gevoelskwestie denk ik. back to topic :)

lcd's worden online gekocht bij plattetv.nl. typenummers staan in starttopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo goed is de C Serie ook weer niet. 8)7

Conclusion
Samsung C6000 is pretty much similar to the 2009 models in regards of design, functionality and inputs, besides the new DLNA function that is the best we have seen on a flat panel TV so far. It has support for most formats and the navigation is fast. The speakers in C6000 on the other hand are poor.

Picture quality has not been improved much compared to the 2009 line-up. The response time has been improved but color reproduction and black levels are pretty much the same. Black depth was measured to 0.05 cd/m2 which is good for a non LED local-dimming LCD-TV and shadow detailing is convincing, too, but we would have liked to see an improvement, just a minor one.

Summed up, this means fair SD and HD picture quality that is convincing but not overly impressive. Also, I’m a bit nervous about the clouding issues that we saw on our C6000 model.

All in all C6000 pretty much has the same characteristics as the 2009 LED models from Samsung. It’s no breakthrough but Samsung did manage to reduce the heavy trailing from the B7000 model. A good TV without critical flaws but the price is a bit too high.

Subscribe to our Newsletter to receive e-mails when new reviews are online. We’ll soon publish our Panasonic V20 and VT20, Sony EX500, Toshiba RV635 and many more.

Samsung C6000 will be available in 32, 37, 40, and 46 inches called 32C6000, 37C6000, 40C6000, and 46C6000. These are the European model numbers. In US the model is called Samsung C6300, C6400 or C6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 18:57

KoudeAardbei

Moderator

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:51:
ZO GOED IS DE C SERIE NAUW OOK WEER NIET

Conclusion
Samsung C6000 is pretty much similar to the 2009 models in regards of design, functionality and inputs, besides the new DLNA function that is the best we have seen on a flat panel TV so far. It has support for most formats and the navigation is fast. The speakers in C6000 on the other hand are poor.

Picture quality has not been improved much compared to the 2009 line-up. The response time has been improved but color reproduction and black levels are pretty much the same. Black depth was measured to 0.05 cd/m2 which is good for a non LED local-dimming LCD-TV and shadow detailing is convincing, too, but we would have liked to see an improvement, just a minor one.

Summed up, this means fair SD and HD picture quality that is convincing but not overly impressive. Also, I’m a bit nervous about the clouding issues that we saw on our C6000 model.

All in all C6000 pretty much has the same characteristics as the 2009 LED models from Samsung. It’s no breakthrough but Samsung did manage to reduce the heavy trailing from the B7000 model. A good TV without critical flaws but the price is a bit too high.

Subscribe to our Newsletter to receive e-mails when new reviews are online. We’ll soon publish our Panasonic V20 and VT20, Sony EX500, Toshiba RV635 and many more.

Samsung C6000 will be available in 32, 37, 40, and 46 inches called 32C6000, 37C6000, 40C6000, and 46C6000. These are the European model numbers. In US the model is called Samsung C6300, C6400 or C6500.
Ochochoch, die ene zin die je zelf typt..
Capslock +Nauw?!?

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 21:03
KoudeAardbei schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:56:
[...]

Ochochoch, die ene zin die je zelf typt..
Capslock +Nauw?!?

;w
Ik vraag me af of ie hetzelf wel heeft gelezen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extra pixel garantie is niet nodig, indien er bij 1e gebruikname een pixel niet goed is, heb je volgens de Nederlandse wetgeving recht op een deugdelijk product. Hoewel pixels niet onder een defect vallen, is een defecte (sub-)pixel alsnog niet deugdelijk en kan je hiervoor, direct kosteloos een reparatie/omruiling krijgen.

Hoewel weinig mensen op een reparatie zitten te wachten op een nieuwe TV, is de oplossing vaak dat of het gehele display wordt vervangen, of de gehele electronica erachter die (heel soms) zorgt voor het defect. Als het display wordt vervangen, heb je in principe weer een nieuw toestel.

Zoals eerder vermeld, kan je in de meeste winkels toch eerst een controle uit (laten) voeren om zo zeker te zijn dat de toestellen goed zijn. Uit ervaring (ik werk zelf bij een winkel waar we veel televisies verkopen) dat een pixel defect zeer zelden voorkomt. In de bijna 5 jaar dat ik televisies verkoop heb ik het maar 2 maal meegemaakt, in beide gevallen hebben wij de toestellen direct omgeruild en zijn de defecte (1x Samsung, 1x Lenco) direct terug gegaan naar de fabrikant voor omruiling/creditering aan ons.

Daarnaast, als je het via internet besteld en in een winkel afhaald, vervalt officieel je "Wet koop op afstand", dus in de winkel testen is ook niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Met m'n HP w2228h monitor heb ik bv geluk gehad want ik had 1 blauwe sub-pixel die bleef branden en zonder te kijken hebben ze de monitor geruild voor een nieuwe :+

Vraag eens hoe het allemaal in z'n werk gaat met hun pixelgarantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18
Niet erbij nemen, nergens voor nodig.

Scherm online kopen, doos openen, stekkers in de monitor steken, aan de PC hangen, testen op dode pixels en als ie dan helemaal goed is pas verder uitpakken en de beschermstrips eraf halen.

Het is jammer dat het op deze manier moet en dat de winkeliers zo'n scherm niet gewoon als defect accepteren met een dode pixel, zo wordt je als consument gedwongen om het op deze manier op te lossen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hangt er ook vanaf waar je het gaat halen. Bij de mediamarkt maakt niks uit of je de garantie neemt of niet aangezien ze er niet moeilijk over doen. Heb laatst een nieuwe LG full hd tv gekocht en heb er 3 afgekeurd omdat er dode pixels in zaten. De 4e was pas goed. Vorige tv had de eerste ook een dode pixel en toen deden ze ook totaal niet moeilijk. Ze testen de tv wel zelf om te kijken of het werkelijk een dode (sub)pixel is of niet.

Verder als je het online haalt heb je het recht om zonder reden het product terug te sturen en je geld terug te krijgen. Enige nadeel daarvan is dat je dan niet meer dezelfde schermen bij die winkel kan halen..

En ik zou dan ook een van deze opties nemen. Een pixel garantie van 60 euro vind ik belachelijk veel geld. Zeker als er ook winkels zijn die er niet moeilijk over doen. En dat jaar extra garantie is soms wel handig maar sommige fabrikanten bieden sowieso al 3 jaar garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Naar mijn mening kun je het wel overslaan. Je hebt het over 60 euro per monitor. Op het werk gebruiken we enkel Samsung monitoren (vanwege goede ervaring). In het afgelopen jaar dat ik er werk ben ik geen enkele monitor tegen gekomen met een dode pixel. Natuurlijk staat dit niet garant voor alle monitoren van Samsung, maar het komt vandaag de dag absoluut veel en veel minder voor.

Zelf heb ik ook thuis een 24" monitor van Samsung, deze had een diagonale streep op het scherm zitten van 1 pixel, deze was grijs/lichter gekleurd dan de rest. Ik heb de monitor naar Samsung gestuurd en ze informeerden me dat ze het probeerden te repareren, mits dit niet lukte kreeg ik een andere of gelijkwaardige monitor opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mute schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:24:
[...]

De winkel, die verdient er minder op en staat er dus niet om te springen om showmodellen erbij te krijgen. En aangezien je het niet kan eisen heb je als gebruiker gewoon pech als de winkel het niet wil ;) Je kan het best vragen, maar je moet niet raar opkijken als het niet mag en je moet er ook niet moeilijk over gaan doen als je het mij vraagt.
De winkel wint er niks mee door hem niet te demo'en. Als ze het weigeren kan de klant naar een andere winkel gaan en missen de omzet (kans is nml groot dat de tv gewoon 100% OK is, zoveel dode pixels komen er niet meer voor). Als ze het weigeren kan de klant ook inbinden en alsnog kopen. Maarja, als ze er naar vragen komt de klant toch wel terug als er iets mis is met het scherm, dat is dus pure uitstel van executie. Bovendien kun je de doos in de winkel van de onderkant openmaken, zodat het wat minder opvalt dat hij al geopend is. De klant kan hem in al z'n enthousiasme wat lelijker openen, waardoor je meer schade lijdt.

Als je het toestaat om de tv even te bekijken, scheelt het de klant een rit heen en terug met een "DOA" en heb jij er een tevreden klant bij als winkelier. Ik zou niet weten waarom je het dus zou weigeren, tenzij je geen moeite wil doen voor je klanten, maar in dergelijke winkels wil ik toch al niet kopen :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Denk dat het toch iets minder simpel ligt als de meeste mensen zeggen. Kijk je koopt hem online dus kan je de televisie, mocht er een dode pixel in zitten, theoretisch gewoon zonder reden terugsturen op grond van de wet koop op afstand. Dan moet je gewoon het aankoop bedrag terug krijgen.

Dus dan is dat je recht maar dan moet je dat recht ook nog maar zien te krijgen en als de shop niet meewerkt kan dat dan nog een lastige en tijdrovende klus worden.

Kortom als je zeker wilt zijn van twee goede tv's zonder verder gezeur kan die garantie (mits hij alles dekt) best nog nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bij de mediamarkt is het belangrijk dat je binnen een dag terug gaat met een dode pixel. Ze kunnen dit dan nog zelf bij de fabrikant verhalen. Ik kon mijn scherm toen gewoon bij de inruil testen, maar je kunt wel het beste zelf een laptop meenemen met Nokia monitor test ofzo, want daar hadden ze niet echt iets handigs.

Meestal gaat het echter om subpixels die niet meer uit willen. Op zich boeit dat eigenlijk ook niet veel, behalve bij een rode, die zie je echt te duidelijk en dat is storend.

Een paar pixelfoutjes aan de rand met een groen of blauw subpixeltje zou mij niet uitmaken.
Pagina: 1