Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:27
Goedendag,

Op de pc van mijn ouders wilt mijn vader graag een spelletje spelen uit het win98 tijdperk.
dit werkt helaas alleen onder een administrator account, als je het onder een account opent met beperkte rechten krijg je een foutmelding en of je de foutgegevens naar microsoft wilt verzenden.
omdat mijn pa&ma ( werkend onder hetzelfde account ) de pc al vaak genoeg hebben verknoeid met software installeren en overal ja op drukken hebben ze dus beperkte rechten.
mijn vraag is nu of ik ergens in kan stellen dat dit spel als administrator wordt uitgevoerd zodat het wel goed werkt zonder dat daarvoor het adminpassword hoeft worden ingetoetst.
ik heb al het een en ander zitten zoeken op internet, maar ik kom alleen maar op "rechts klikken" -> "openen als" en dan je admin account + wachtwoord ingeven, dit is dus niet hoe ik het graag zou willen hebben.

Iemand een oplossing ?
Alvast bedankt,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 09:22
Je kan ook kijken waarom er admin rechten nodig zijn om het spel te kunnen spelen.
Probeer eens om het account van je ouders "full controll" te geven op de folder van het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
RUNAS /USER:pcnaam\administrator progsel.exe

dan wordt je om het admin-password gevraagd, dit kan je omzeilen met het tooltje:
SANUR http://www.commandline.co.uk/sanur_unsupported/index.html

dan krijgje zoiets als:

RUNAS /USER:pcnaam\administrator progsel.exe | SANUR password

en dit zet je in textfile: spelletje.cmd

Of je gebruikt LSRUNAS http://www.moernaut.com/default.aspx?item=lsrunas

[ Voor 33% gewijzigd door Witte op 12-05-2010 10:35 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
mhoogendam schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:03:
Je kan ook kijken waarom er admin rechten nodig zijn om het spel te kunnen spelen.
Probeer eens om het account van je ouders "full controll" te geven op de folder van het spelletje.
admin rechten zijn nodig omdat het een oude game is, dit heb ik al wel eens vaker meegemaakt onder XP bij applicaties die van win98 of ouder zijn, geen idee waarom dit is maar het zal er mee te maken hebben dat een beperkte user in winXP minder rechten heeft.
Full controll had ik al geprobeerd, dit maakt niet uit helaas...
Witte schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:28:
RUNAS /USER:pcnaam\administrator progsel.exe

dan wordt je om het admin-password gevraagd, dit kan je omzeilen met het tooltje:
SANUR http://www.commandline.co.uk/sanur_unsupported/index.html

dan krijgje zoiets als:

RUNAS /USER:pcnaam\administrator progsel.exe | SANUR password

en dit zet je in textfile: spelletje.cmd

Of je gebruikt LSRUNAS http://www.moernaut.com/default.aspx?item=lsrunas
Deze ga ik even proberen als ik thuis ben, alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
runas /u:pruijsers\Jeroen D:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\age2_x1\age2_x1.exe | sanur Pa$$w0rd
zo zou het volgens mij moeten zijn toch, moet je dit gewoon in een batfile gooien, want dan werkt het namelijk niet, dan komt hij met de melding dat sanur niet wordt erkend als opdracht, batchbestand of exe file...

ik heb trouwens een beetje gejokt ( O-) ) toen ik zei dat het account al rechten had op dat gedeelte van de schijf, het is namelijk winxp home dus zijn geen rechten aan te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
J-roenn schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:27:

ik heb trouwens een beetje gejokt ( O-) ) toen ik zei dat het account al rechten had op dat gedeelte van de schijf, het is namelijk winxp home dus zijn geen rechten aan te geven...
Dat kan wel degelijk :)
De die-hard commandline manier met cacls, of je boot in Safe Mode, want dan kun je op het tabblad met beveiliging de NTFS rechten zetten zoals je die wil/moet hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
thnx, ga k effe proberen.
Pagina: 1