Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik was op zoek naar de beste laptop voor maximaal 500 euro. Na het lezen van enkele best buy guids en forums viel het mij op dat nergens de Toshiba Satellite l500-1zr wordt genoemd. Terwijl deze qua prijs/kwaliteit in mijn ogen de beste laptop lijkt. Veel van zijn concurenten hebben of en slechtere gpu en dezelfde specs of een slechtere cpu en dezelfde specs. Eigenlijk hebben alle vergelijkbare laptops rond deze prijs en specs een Intel GMA 4500M als videochip. Deze is beduidend slechter dan degene die de Toshiba. Nou viel het mij ook op dat nergens op internet een review te vinden is van deze laptop dus of het is te mooi om waar te zijn of ik heb geluk. Daarom mijn vraag aan jullie wat vinden jullie van deze laptop qua spec, prijs/kwaliteit, in vergelijking met concurenten in dezelfde klasse??

Hier een link naar de laptop:
http://tweakers.net/pricewatch/25291....html#tab:info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

je link is in ieder geval leeg :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 21:26

Haan

dotnetter

pricewatch: Toshiba Satellite L500-1ZR
Dat is hem, hij ziet er inderdaad erg goed uit qua specs. Toevallig ben ik ook op zoek naar een laptop voor rond de 500 euro en dit is wel een goede kandidaat zo te zien!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 10:57
Let op: er zit een Pentium Dual Core in, niet een Core 2 Duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Altijd beter dan een Celeron dual core ;) Maar wel goed opgemerkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52
PatrickH89 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:08:
Let op: er zit een Pentium Dual Core in, niet een Core 2 Duo.
Dat is maar een naampje, onderhuids is het gewoon dezelfde core als een C2D. Enigste verschil met bv de Core 2 Duo T6600 is dat er 2MB ipv 1MB cache inzit. Je merkt 't misschien wel maar verschil zal niet dramatisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb enkele maanden geleden met ongeveer dezelfde uitgangspunten als de topicstarter de Toshiba L450 uitgekozen. En geen seconde teleurgesteld geweest: prima spul voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
Mooi dat jullie zo positief zijn:) net als ik alleen daarom vond ik het zo apart dat er nagenoeg geen reviews zijn en dat de laptops bijna niet Getest is en niet voorkomt in best buy guids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb hem gewoon maar besteld, hij is net binnen en nu aan het installeren :*)

Ergens eind deze maand zal ik denk ik wel een product review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
Alvast bedankt, ik ben benieuwd. Alvast een kleine indruk? ben zeer nieuwschierig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Alles voelt lekker vlot aan, stukken beter dan de laptop die ik eind vorig jaar voor m'n ouders kocht (met Celeron T3000 processor).

Uitgangen: slechts 2 x USB (of ik moet de rest nog vinden)*, rest wel netjes: e-sata, HDMI, VGA.
Design is helemaal zilverkleurig, ook de acterkant van de klep, dat had van mij persoonlijk wel wat 'zwarter' gemogen.

Tot zover een eerste snelle indruk.

*zo te zien echt maar 2x USB, dat is wel ouderwets..

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 18-05-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52
1 (Links) x eSATA/USB 2.0
2 (Rechts 2) x USB 2.0
Eentje is gecombineerd met de eSATA aansluiting zodat bv externe 2.5" schijfjes de voeding via USB en de data via eSata kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
Ik heb hem nu ook besteld:) Laat jullie ook weten wat ik ervan vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kan ik vragen hoeveel batterijduur je hebt met je laptop? En bij welke shop heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374766

bij welke levenrancier hebben jullie hem gekocht en hoelang duurde het voordat je hem in huis had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Hé, welkom op GoT thijs1995. Je hebt echter wel een oud topic te pakken uit juli. Als ik in de pricewatch kijk dan lijkt het er op dat de laptop al uit productie is genomen en niet meer te koop is.

Als je hulp nodig hebt met het zoeken van een geschikte notebook dan wil ik je adviseren even dit door te lezen: *LET OP* - Wat moet ik kopen
Daar staat alles in over waar en hoe advies te krijgen omtrent de aanschaf van een laptop hier op GoT :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374766

Bedankt ;-)
Pagina: 1