Garantie en service Dell

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om een Dell 1564 laptop te kopen, alleen ik twijfel over de service en garantie bij Dell.

Ik heb hiervoor 2,5 jaar een Acer gehad (bagger!) en de service van Acer is ronduit verschrikkelijk, hij heeft het nooit goed gedaan en hij is 4 keer opgestuurd geweest, maar werd nooit (goed) gerepareerd.

Dit soort dingen wil ik dus niet meer hebben dus ik ben benieuwd wat de ervaringen van mensen zijn met de service en reparatie dienst van Dell.

Standaard krijg je bij Dell 1 jaar garantie, maar ik ben niet van plan extra garantie te kopen, aangezien dit best duur is en je wettelijke garantie hebt van 3 jaar, dus al die extra pakketten zijn een beetje onzin.
Maar, als je bij Dell bestelt heb je natuurlijk geen winkel waar je naartoe kan en die het voor je kan regelen als de fabrikant moeilijk doet.
Hierover bellen met Dell had niet echt zin, ik krijg geen nuttig antwoord op mijn vraag.
Heeft er iemand hier misschien ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die wettelijke garantie waar je overspreekt ligt niet zo zwart op wit. Er zijn wel richtlijnen, maar helaas is het nog steeds zo dat gelijk hebben en gelijk krijgen nogal een verschil is.

Mijn ervaring met de support van Dell (op een notebook en een aantal monitoren) is dat ze in de regel vrij vlot zijn. Ik heb alleen flink pech gehad met mijn monitoren waardoor ik iets van 17 RMA's heb gehad op 3 monitoren, maar het werd wel iedere keer netjes en snel geregeld.

Wat kwaliteit betreft was het zo dat er vroeger nogal wat verschil was tussen de zakelijke en consumenten notebooks. Maar geen idee of dat nu nog zo is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:00:
Standaard krijg je bij Dell 1 jaar garantie, maar ik ben niet van plan extra garantie te kopen, aangezien dit best duur is en je wettelijke garantie hebt van 3 jaar, dus al die extra pakketten zijn een beetje onzin.
Dream on; je hebt helemaal geen 3 jaar garantie, de Europese richtlijn heeft het over 2 jaar. Het ligt echt niet zo simpel, en zelfs al heb je gelijk, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

Ga eens op zoek naar ervaringen, er zijn genoeg Dell ervaringen topics als je de zoekfunctie gebruikt. Voor meer informatie over garantie kun je op zoek gaan in het Shopping Forum

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 12-05-2010 01:49 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben altijd tevreden geweest van dell maar als je hier een beetje opzoekingen verricht zal je andere verhalen vinden. Je kan volgens mij dus maar beter een uitbreiding op de garantie nemen. Heb je meer in je handen als er ooit discussie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Als je zakelijk iets bij Dell aanschaft krijg je echt de garantie die je koopt.
Als je als particulier iets bij Dell aanschaft krijg je tot 2 (of zelfs 3?) jaar gratis hardware ondersteuning (ook als je maar 1 jaar garantie bij je systeem koopt).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een kick richting Shopping Forum, daar hoort deze thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:31
Ik heb zelf ook goede ervaring met Dell. Een desktop pc met goedkoopste garantie (die waar je zelf de pc moet opsturen) ging kapot, (wel binnen het eerste jaar), maar daar kwam gewoon even een monteur voor langs met een nieuw mobo, ondanks dat ik eigenlijk de "opstuur garantie" had.

Maar zoals eerder gezegd, waarschijnlijk hoor je ook een hoop negatieve verhalen, maar dat heb je bij iedere fabrikant/leverancier wel.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

gambieter schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 01:47:
Dream on; je hebt helemaal geen 3 jaar garantie, de Europese richtlijn heeft het over 2 jaar. Het ligt echt niet zo simpel, en zelfs al heb je gelijk, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Je hebt twee jaar garantie inderdaad. Daarna heb je tót de economische levensduur ook recht op kosteloos herstel, tenzij het een levensverlengende reparatie betreft. Dan is het redelijk om mee te betalen. Het bedrag hangt dan af van het aantal maanden tot de economische levensduur.

Zakelijke aankopen hebben alleen de standaard geboden garantie. Vaak 1 jaar.

Maar gelijk krijgen is inderdaad een totaal ander punt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 12-05-2010 09:36 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Onlangs heb ik een Dell workstation RMA gedaan.
Na drie weken niets gehoord te hebben, toch maar even gebeld en niemand wist waar het systeem was.
6 weken daarna telefoon uit Duitsland dat het systeem klaar stond om terug gestuurd te worden, dit was echter nog 4 telefoontjes naar Dell later.
Het verhaal is nog ingewikkelder, maar heb ff geen zin om het helemaal uit te typen :P

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Op het zakelijk deel na klopt ook jou bewering niet, de Nederlandse wet noemt geen vaste termijn. Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging gedurende de verwachte levensduur van het product. Voor computers mag je uit kunnen gaan van een levensduur van minimaal 3 jaar.

Mijn broer had overigens een defecte harddisk in een Dell laptop na ongeveer 1,5 jaar zonder bijgekochte garantie. Hij heeft gratis een nieuwe hd opgestuurd gekregen, dus blijkbaar biedt Dell wel garantie na het 1ste jaar. Maar wil je het risico niet nemen: koop je Dell bij Dynabyte, Zij zijn op de vingers getikt door de consumentenautoriteit en hebben hun garantievoorwaarden nu helemaal volgens de wet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

croxz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:06:
[...]

Maar wil je het risico niet nemen: koop je Dell bij Dynabyte, Zij zijn op de vingers getikt door de consumentenautoriteit en hebben hun garantievoorwaarden nu helemaal volgens de wet in orde.
Als het goed is Dell ook, die heeft wat akkefietjes met de HCC gehad:
http://www.rechtspraak.nl...l+van+consumentenkoop.htm

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 13-05-2010 10:52 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

croxz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:06:
Op het zakelijk deel na klopt ook jou bewering niet, de Nederlandse wet noemt geen vaste termijn. Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging gedurende de verwachte levensduur van het product. Voor computers mag je uit kunnen gaan van een levensduur van minimaal 3 jaar.
De consumenten-autoriteit heeft die regels die ik net postte goed gekeurd. Ze zijn dus niet strijdig met de wet lijkt me. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1