tele2 ADSL storing, VERPLICHT overstappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happylex
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2020
Sinds vorige week is er een storing in het ADSL systeem van Tele2. Als de storing vannacht niet kan worden opgelost zal deze nooit meer worden opgelost. Vervolgens duurt het een MAAND voor we verplicht een ander abonnement aangesloten krijgen. Onze dure nieuw aangeschafte ADSL modem/nas/printerserver mogen we niet meer gebruiken omdat er ook telefoon via de modem gaat komen.

De fout die we krijgen, "authentication failure", doet mij sterk vermoeden dat dit een trucje is om ons verplicht over te laten stappen naar een andere abonnement.

Wie heeft dit probleem ook? en kunnen ze dit zomaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Lees de algemene voorwaarden door zou ik zeggen; met mijn gezonde verstand zeg ik dat dat mag mits de klant er niet op achteruit gaat en geen extra kosten hoeft te maken.
In jouw geval zou ik zeker even contact opnemen aangezien je een apparaat hebt staan wat je dan niet meer kan gebruiken (kan wel, maar dat supporten ze zelf niet eens.. een router achter een router).
Aan de andere kant mag je er vanuit gaan dat Tele2 alleen verbindingen met een modem van hunzelf ondersteund (ik ga er vanuit dat zij ook modems leveren en jij er ooit een gehad hebt).

[ Voor 20% gewijzigd door Mental op 11-05-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

happylex schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:51:
Sinds vorige week is er een storing in het ADSL systeem van Tele2. Als de storing vannacht niet kan worden opgelost zal deze nooit meer worden opgelost. Vervolgens duurt het een MAAND voor we verplicht een ander abonnement aangesloten krijgen. Onze dure nieuw aangeschafte ADSL modem/nas/printerserver mogen we niet meer gebruiken omdat er ook telefoon via de modem gaat komen.

De fout die we krijgen, "authentication failure", doet mij sterk vermoeden dat dit een trucje is om ons verplicht over te laten stappen naar een andere abonnement.

Volgens mij is er wat meer aan de hand dan wat hier staat.
Storingen worden meestal opgelost, helaas kan het bij Tele2 wat langer duren vanwege de toegang tot wijkcentrale's etc.

En sowieso, krijg je geen gratis modem van Tele2 die moet werken? Authentication failure lijkt mij dat of je modem niet herkent wordt of je abonnement niet op actief staat.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nare ervaring. Lijkt me een wijze les over waarom het niet zo handig is om apparatuur te kopen die infrastructuur-afhankelijk is. Liever NAS/printserver dat via Ethernet werkt met losse modem.

Ben bang dat je gevolgschade tgv storing en (verplicht?) andere modem niet kunt verhalen. Wel zou je je af kunnen vragen of je klant wilt blijven bij een bedrijf die je zoiets flikt. Er zijn meer vissen in de zee - allicht dat het bij een andere ADSL provider wel mogelijk is om je dure apparaat in te zetten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Breng je het niet heel ongenuanceerd nu?

Ik kan me prima voorstellen dat je nu bijvoorbeeld bent aangesloten via apparatuur A of netwerk AA en straks via apparatuur B of netwerk BB. Dat het nu mogelijk is om een ander (zelf aangeschaft) modem te gebruiken is geen recht lijkt me. Dat dit nu mogelijk werkt zegt niet dat bij een aanpassing het nog moet werken.

Vervelend is het wel, maar je draait nu wel de wereld op zijn kop lijkt het.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
happylex schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:51:

Tele2 verplicht je om hun routers te gebruiken i.c.m met telefonie. Dit is 'algemeen bekend', je mag ook wel van te voren wat onderzoek doen voor je zomaar over storingen gaat roepen.
Gewoon hun meegeleverde router gebruiken, en het zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 15:49
Heel raar verhaal.
Dat komt volgens mij dat TS niet het complete verhaal verteld.

Uit OP kan je concluderen dat alle aansluitingen van Tele2 niet werken. Verkeerde geformuleerd, dus.
Verder is dat 'verplicht' overstappen wel erg summier uitgelegd.
Welk abo heb je nu en wat zou dan moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:42
Als ik alles goed lees kan in niet anders concluderen dat er 2 verschillende problemen zijn:

1. Storing in de adsl lijn
Deze storing zal gewoon opgelost moeten worden, geef het bedrijf wel een redelijke termijn om dit probleem ook daadwerkelijk op te lossen.
2. Omdat er door jou zelf een telefonie abonnement aangegaan is zal je om gebruik te moeten maken van de telefonie het modem geleverd door tele2 moeten gebruiken.

Punt 1 is natuurlijk vervelend maar niet onoverkomelijk. Inhoudelijk heeft dit helemaal niets met punt 2 te maken. Zelf sluit je telefonie af zonder te informeren hoe dat in elkaar steekt. Probeer telefonie te cancelen en maak gebruik van een van de vele provider onafhankelijke voip-providers zoals bv budgetphone.nl (heb ik zelf goede ervaringen mee).

Hopelijk is het nu voor jou ook duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik denk niet dat de TS een storing heeft in de xDSL verbinding, maar dat de problemen in het inloggen zitten. Misschien een account wat fubar is of per ongeluk is opgezegd oid.
Pagina: 1