Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:02
Berichten afgesplitst van Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39.

even een tussendoor vraag, mijn broertje wil een flatscreen, en zag eeen 42 inch scherm met 4*hdmi, internet op de tv en en CI+ voor ziggo..

wat moet ik me voorstellen bij dat internet op tv?

de tv was 1000 euro bij de harense smid volgens mij.

in de folder van ,ediamarkt staat ook een 42 inch tv, met 2 hdmi sloten en zonder internet en geen ci+ maar die kost ook maar 499

er staat ook een 47 inch in, voor 750, waar dan geen internet op zit. en nog een van 40 inch, met ci+ en 4X hdmi, maar ook geen internet..
nu denkt mijn broertje dat dat internet zo geweldig zal zijn, maar is dat niet eigenlijk alleen Youtube filmpjes en zo? kun je hem bijvoorbeeld met een draadloos toetsenbord gebruiken? en alleen internet, dat is nog geen IE9, chrome, firefox, of MSN...?

iemand die daar iets over kan zeggen? of betekent het meer dat het ding een HDMI 1.4 aansluiting heeft?

ik weet niet wat voor tv het is, en ik krijg zelf geen foldertjes van de harense smid.

persoonlijk denk ik dat die dure tv van 1000 euro dus 250 tot 500 te duur is voor wat ie er mee wil doen, en voor de wow factor een 47 inch leuker is dan 42 inch en internet... er zit tenslotte gewoon wel een vga aansluiting op die tv's....

volgens mij klinkt dat internet leuk, maar kan hij beter een van die tv's bij de MM halen...moet ie wel precies op t goeie uur bij de MM staan. en ik vraag me ook af of ze dan ook gaan zeuren "sorry, uitverkocht"?

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 11-05-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Geloof dat het inderdaad basic dingen als YouTube, weerbericht enzo is.

Echt lekker browsen zal het vast niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou eerder 400 euro voor een scherm uitgeven en dan 600 euro voor een mediacenter of iets, dan kan je voor 1000 euro zeker te weter internetten op je scherm, en je kan nog veel meer.

Over formaat kan ik niks zeggen, heb zelf 32" FullHD van Philips en deze is eigenlijk groot zat. Ik denk zelfs dat groter te groot zou zijn, maar wil het nog wel een keer proberen als ik toevallig een 42" of groter voor een leuke prijs tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
miijn broertje heeft best wel een diepe kamer, en je kan dus best ver van het scherm zitten. als je dan toch iets met internet wilt oen is een groot scherm wel ok. of bij een kleiner scherm dichterbij gaan zitten, maar dat is natuurlijk net niet het idee ;)

maar goed. zoiets heb ik ook. ik zou zelf ook voor 40of 42 gaan en t liefst plasma. maar dan zijn ze mij nog een stuk te duur.
dus voorlopig denk ik nog maar ff op de ouderwetse beeldbuis kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

raymonvdm schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 02:18:
Ik zou eerder 400 euro voor een scherm uitgeven en dan 600 euro voor een mediacenter of iets, dan kan je voor 1000 euro zeker te weter internetten op je scherm, en je kan nog veel meer.
Inderdaad. Of 700 euro voor een scherm en voor 300 euro een PS3 erbij waarop je ook kunt internetten (met toetsenbord en muis), gamen, blu ray en media streamen :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08

Arfman

Drome!

engelbertus schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:15:
miijn broertje heeft best wel een diepe kamer, en je kan dus best ver van het scherm zitten. als je dan toch iets met internet wilt oen is een groot scherm wel ok. of bij een kleiner scherm dichterbij gaan zitten, maar dat is natuurlijk net niet het idee ;)
Ik heb een 40" waar ik +/- 4 meter vanaf zit. Niet alleen vind ik het kijkoppervlak te klein, internet op 1080P resolutie is vrijwel onleesbaar en zeer vermoeiend. Dus je gebruikt altijd dat vergrootglas, maar dat werkt ook niet ideaal.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:08
engelbertus schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 01:13:
even een tussendoor vraag, mijn broertje wil een flatscreen, en zag eeen 42 inch scherm met 4*hdmi, internet op de tv en en CI+ voor ziggo..

wat moet ik me voorstellen bij dat internet op tv?

de tv was 1000 euro bij de harense smid volgens mij.

in de folder van ,ediamarkt staat ook een 42 inch tv, met 2 hdmi sloten en zonder internet en geen ci+ maar die kost ook maar 499

er staat ook een 47 inch in, voor 750, waar dan geen internet op zit. en nog een van 40 inch, met ci+ en 4X hdmi, maar ook geen internet..
nu denkt mijn broertje dat dat internet zo geweldig zal zijn, maar is dat niet eigenlijk alleen Youtube filmpjes en zo? kun je hem bijvoorbeeld met een draadloos toetsenbord gebruiken? en alleen internet, dat is nog geen IE9, chrome, firefox, of MSN...?

iemand die daar iets over kan zeggen? of betekent het meer dat het ding een HDMI 1.4 aansluiting heeft?

ik weet niet wat voor tv het is, en ik krijg zelf geen foldertjes van de harense smid.

persoonlijk denk ik dat die dure tv van 1000 euro dus 250 tot 500 te duur is voor wat ie er mee wil doen, en voor de wow factor een 47 inch leuker is dan 42 inch en internet... er zit tenslotte gewoon wel een vga aansluiting op die tv's....

volgens mij klinkt dat internet leuk, maar kan hij beter een van die tv's bij de MM halen...moet ie wel precies op t goeie uur bij de MM staan. en ik vraag me ook af of ze dan ook gaan zeuren "sorry, uitverkocht"?
Het klinkt een hoop leuker dan dat het daadwerkelijk is. Internet op TV betekend dat je een paar in geprogrameerde sites kan bezoeken. Beslist niet dat je zelf kan lopen gaan surfen,
Bij de wat meer geavanceerde TV's kan je natuurlijk gewoon vrij makkelijk updaten dus ik denk dat surfen in de toekomst wel mogelijk moet zijn.

Kijk uit voor de grote. In de winkel lijken schermen al snel heel wat kleiner. Zelf hanteer ik de regel : Plak een 0 achter het aantal Inch en dat is de hoeveelheid centimeter die je er vandaan moet zitten.

32'' = 3,2 meter
37'' = 3,7 meter
42'' = 4,2 meter
enz.....

[ Voor 6% gewijzigd door Roderiktweaker op 11-05-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
mijn broertje wil echt zijn tv ook gebruiken voor computerscherm heb ik het idee. dan is die regel ( er een nul achter plakken) wellicht iets te veel van het goede en zit je snel te ver weg om iets te kunnen lezen.

en de WOW factor speelt ook mee natuurlijk, en je wilt ook niet ene te kleinekopen, want die dingen zijn al zo duur. dus hij moet wel behoorlijkw wat jaren blijven voldoen :)

hij zit er nu al 4 meter vanaf, dus ik denk dat 42 inch voor tv en films wel ok is. en voor computerbeeldscherm al krap.
ik heb zelf een beamer, 1280*720.. dat is niet echt ruim voor een beeldscherm, dus qua funtionaliteit is het al niet erg hoog. bij een beeld doorsnede van een meter of drie eb je dan wel een prachtig beeld, maar krijg je het idee van live tennis kijken, maar dan in de kwaliteit van het eerste "pong" spelletje dat er op tv's te spelen was.
dat is nu niet meer erg cool natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:25
Roderiktweaker schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:54:
[...]

Kijk uit voor de grote. In de winkel lijken schermen al snel heel wat kleiner. Zelf hanteer ik de regel : Plak een 0 achter het aantal Inch en dat is de hoeveelheid centimeter die je er vandaan moet zitten.

32'' = 3,2 meter
37'' = 3,7 meter
42'' = 4,2 meter
enz.....
Dit kwam ik tegen op de site van Sony:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/res/images/image/07/1241686019007.jpg

Link:
http://www.sony.nl/hub/bravia-lcd-televisies/4/1

(Formaatkiezer voor afstand, klik hiervoor op het "plusje" in het kader "Hoe groot wilt u het hebben?" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
en waar baseert sony dat op? onderscheidend/oplossend vermogen van de ogen, of meer op kijkgemak?

ik gok ht eerste..?
;3
ik heb nog maar een sd en zit nu op een scherm van 71cm (4:3) te kijken naar letterbox (crt dus, SD kwaliteit, vanaf een meter of 3.

dat is dus vergelijkbaar met een 52 inch Full HD scherm? beetje raar.. ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Laatst online: 14:46
Internet op TV betekend dat je een paar in geprogrameerde sites kan bezoeken. Beslist niet dat je zelf kan lopen gaan surfen
.

Het is mij nog steeds niet duidelijk over wat voor type TV het gaat, maar als het over de Philips TV's gaat (met NetTV) kun je er wel degelijk mee browsen. Verwacht hier niet teveel van, want je gebruikt je afstandbediening als toetsenbord (net zoiets als SMS). Hij bewaard ook de laatst bezochte sites, dus het tikwerk wordt steeds minder.

Het idee is echter prima: Bij het starten van NetTV krijg je een aantal sites te zien, (waaronder Nu.nl, youtube etc.) Vooral rtlgemist is een prima vervanging van je HD recorder...

Let er wel op dat je lang niet alle sites kunt bezoeken. Volgens mij geen flash, en je kunt niks installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 14:25
engelbertus schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:11:
en waar baseert sony dat op? onderscheidend/oplossend vermogen van de ogen, of meer op kijkgemak?

ik gok ht eerste..?
;3
ik heb nog maar een sd en zit nu op een scherm van 71cm (4:3) te kijken naar letterbox (crt dus, SD kwaliteit, vanaf een meter of 3.

dat is dus vergelijkbaar met een 52 inch Full HD scherm? beetje raar.. ;P
Ik weet wel om HD te onderscheiden van SD, je niet te ver van de tv moet afzitten. Is de afstand te groot, zie je geen verschil tussen een goed digitaal signaal, of een echt HD signaal. Ik denk dus dat Sony dit mee genomen heeft in hun tabel.

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

PoweRoy

funky!

internet op TV is wat het zegt internetten op je TV. De fabrikanten bieden hier verschillende mogelijkheden in: bv Philips heeft NetTV, een portal met sites speciaal voor de TV, maar je kan ook op OpenInternet waardoor je alle sites kan bezoeken. Andere merken hebben geloof ik alleen een portal.

Wil je altijd alles kunnen doen zou ik de feature niet laten mee beslissen en daarvoor een MediaCenter aanschaffen. Nadelen zijn bv trager dan een pc, geen Flash (niet handig als je online spelletjes of filmpjes wil kijken), geen tabbladen etc.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploppetou
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-06 22:23
Hallo,
Zijn jullie al op de hoogte van een nieuwe gadget de SmartTvAppStick (STAS) te vinden op http://www.smarttvappstick.com/
Hebben jullie die inmiddels in de review behandeling?
Wanneer zijn er de eerste resultaten van bekend?
Lijkt me een geweldig makkelijk te hanteren stickje. Vooral voor bejaarden.
Lekker internetten op de flatscreen TV van uit de stoel.
De meeste bejaarden hebben al een flatscreen en voor weinig geld kunnen ze de wereld makkelijk veroveren! Inpluggen in de HDMI ingang en router code erin en internetten.
Ben inmiddels de eerste kortingen ook al tegen gekomen.
Wanneer je deze invoert krijg je gelijk €5 korting op de prijs. code: jpwar01

Ik hoop binnenkort een review van jullie te mogen lezen.

Groetjes, Jan.

[ Voor 0% gewijzigd door Ploppetou op 26-07-2012 08:44 . Reden: Review van nieuwe HDMI Stick voor Internetten op TV. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Bij mij thuis staat een nieuwe samsung smart TV, dit browsed niet erg prettig, maar een simpel draadloos toetsenbord en muis setje met 1 usb stickje als reciever werkt al een stuk prettiger. Dit is tot nu toe bij geen van alle TV's waar ik op gewerkt heb een probleem geweest!

Ook kan je een infrarood universeel toetsenbord aaanschaffen, deze zijn vaak wel wat prijzig. Maar als je echt veel gebruik van het internet wil maken op je TV scherm, dan raad ik ook een media centertje aan. Op mijn slaapkamer heb ik namelijk een netbookje staan, waarvan het scherm defect is, deze hangt achter de kast, en die zit gewoon aangesloten op mijn TV!

Kijk dus gewoon ff hoeveel je het denkt te gaan gebruiken! Het voordeel van een PC erachter hangen is wel dat je oneindige mogelijkheden hebt. dus bijvoorbeeld om te skypen ff een goedkoop webcammetje aansluiten etc. Dat is met een internet TV vaak niet mogelijk, als dat wel mogelijk is, is het vaak een dure cam.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Pagina: 1