Van audio mini jack naar usb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 16:54
Beste tweakers,

Ik ben nu al ruim een jaar in het bezit van een dell xps m1530 laptop. Sinds ik er windows 7 op heb gezet kan ik niet meer fatsoenlijk opnemen met een externe microfoon. Oude kek-drivers van realtek die blijkbaar niet werken onder windows7 maar die ook al problemen gaven bij vista.

Regelmatig doe ik audio opnemen van bijv. mijn gitaar via een kabel. Deze deed ik eerst dus direct in de computer want ik heb een verloopstekker van midi jack naar mini jack. Nu moet ik een andere oplossing gaan zoeken maar ik heb erg weinig kaas gegeten van dit soort dingen. Een idee wat in me opkwam was om het via de USB te gaan doen.

Dit kwam ik tegen:
http://elektronicadirect....n=article&aid=269&lang=NL

Kan ik hier gewoon out of the box een normale mini-jack (microfoon dus) in stoppen en gaat dit wel werken onder windows 7? Het staat niet bij ondersteunde OS-sen maar misschien is dit wel zo basic dat het onder WOS7 ook zeker te weten gaat werken (in principe is het plug-and-play want dat staat erbij vermeld).

Eventueel nog andere goedkope oplossingen?

Sorry voor het geval dit niet het juiste forumgedeelte is geplaatst. Het heeft namelijk van alles wat; audio, usb, drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Over Plug'n'Play... Dat ding in je laptop is ook gewoon plug'n'play. Sterker nog. Plug'n'play betekend eigenlijk: Je hoeft niet meer te kloten met jumpers, niets meer, niets minder.

Of Windows 7 dus dat ding herkend, is dus nog maar de vraag. Er worden in iedergeval (gezien de info op die site, wat overigens dus niet de fabrikant is) geen drivers voor Windows 7 bijgeleverd.

Als je dus wil weten of dat ding in Win7 ook werkt, kan je het beste de specs van de fabrikant opzoeken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:58

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Je zoekt een externe geluidskaart. Weet je zeker dat je niet gewoon de goeie drivers kan vinden voor je huidige geluidskaart? Dat zou een stuk handiger zijn namelijk. Probeer eens via Windows Update drivers te zoeken, meestal vindt 'ie ze daar wel. Anders kan je op de site van de fabrikant van je laptop zoeken.

Er bestaan speciale externe geluidskaarten voor gitaristen. Deze ondersteunen vaak ook gemodelleerde versterkers (Marshall, Orange, Fender, whatever). Daar betaal je wel wat meer geld voor, maar als je een mooi geluid zoekt is het dat zeker waard. Bekijk dit ding eens en zoek verder in deze categorie.

Andere optie is om een "gewone" externe geluidskaart te kopen. Die zal het zelfde werken al dat je gewend was, maar dan via de USB. Er zijn simpele kastjes van Sweex voor €20 te vinden. Ook hier kan je beter geluid krijgen als je meer investeert.

Zo'n USB-stick-geluidskaart uit China is niets. Rotzooi, niet kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 16:54
Kan op de König website niets vinden.. Zal al wel uit productie zijn.

Deze website (en nog meer hits op google) vermelden wel windows 7: http://www.kobucom.nl/ind...ct=viewProd&productId=916
Mr.Qips schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:01:
Je zoekt een externe geluidskaart. Weet je zeker dat je niet gewoon de goeie drivers kan vinden voor je huidige geluidskaart? Dat zou een stuk handiger zijn namelijk. Probeer eens via Windows Update drivers te zoeken, meestal vindt 'ie ze daar wel. Anders kan je op de site van de fabrikant van je laptop zoeken.
Al via wos update geprobeerd, van originele cd, van website van DELL. Geen van allen werkte.
Er bestaan speciale externe geluidskaarten voor gitaristen. Deze ondersteunen vaak ook gemodelleerde versterkers (Marshall, Orange, Fender, whatever). Daar betaal je wel wat meer geld voor, maar als je een mooi geluid zoekt is het dat zeker waard. Bekijk dit ding eens en zoek verder in deze categorie.
Haha.. ik kan eens kijken. Het hoeft op het moment niet beter dan youtube kwaliteit dus dat is niet zo'n hoge eis xD
Andere optie is om een "gewone" externe geluidskaart te kopen. Die zal het zelfde werken al dat je gewend was, maar dan via de USB. Er zijn simpele kastjes van Sweex voor €20 te vinden. Ook hier kan je beter geluid krijgen als je meer investeert.

Zo'n USB-stick-geluidskaart uit China is niets. Rotzooi, niet kopen dus.
Oke, ik voelde er al niet zoveel voor nee.

edit:
Als ik naar zo'n ding kijk ( http://line6.com/podstudiogx/specifications.html ) dan zie ik daar nog steeds geen windows 7 ondersteuning bij staan O-)

[ Voor 84% gewijzigd door Gersomvg op 11-05-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Als je gitarist bent zijn de line6 kastjes geweldig. Ik heb een duurdere maar ken ook de oude modellen.

Windows 7 werkt wel voor de nieuwere line6 modellen. Ook de GX.
http://bx.line6.com/software/index.html