Marktplaats/Paypal scam? mail van payteam@financier.com

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
hoi ik heb mijn ps2 op internet staan en nu is er iemand uit canada die mijn ps2 wil kopen
hij stuurde mij 150 euro naar mijn paypal account en nu krijg ik een bericht van paypal dat ik mijn ps2 naar die ene man moet sturen en dan krijg ik een "tracking number" en die tracking number moet ik weer naar paypal sturen om mijn geld te krijgen

weet iemand of dit een scam is of als dit echt zo moet want dit is de eerste keer dat ik dit doe dus wil ik graag 100% zeker zijn dat dit geen scam is

hier is de bericht van paypal:( wel in het engels)

This PayPal® payment has been deducted from the buyer's account and has been "APPROVED" but will not be credited to your account until the shipment tracking number is sent to us for shipment verification so as to secure both the buyer and the seller. Below are the necessary information requested before your account will be credited. Send tracking number to us or email us through this mail payteam@financier.com and our customer service care will attend to you. As soon as you send us the shipment's tracking number to us for security purposes and the safety of the buyer and the seller,the money will be credited to your account.

**PLEASE NOTE**
Once shipment has been verified and the tracking number sent to us,
You will receive a "CONFIRMATION EMAIL " from PayPal® informing you that the Money has been credited.
Thank you for using PayPal!
The PayPal Team

(graag voor vrijdag antwoorden want dan stuur ik mijn ps2 naar canada)

en o ja het zou fijn zijn als iemand me wat meer info kan geven over dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Google eens naar 'payteam@financier.com' ;) Is een scam. Het is ook geen bericht van paypal, hun adressen zullen eindigen in @paypal.com/nl ofzo.

[ Voor 44% gewijzigd door Chester op 11-05-2010 22:15 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Scam.

Log in op je paypal en kijk of de betaling binnen is. Zo ja, dan opsturen, maar wel met UPS oid. Paypal schijnt een TNT tracktrace NIET te accepteren als bewijs van verzending, dus als ie beroep doet op de paypal kopersbescherming ben je alsnog je geld kwijt.

Daarnaast is het erg onlogisch om een pakket als een PS2 per post naar canada te sturen, alsof ze die daar niet verkopen.

En als je de headers van die zgn paypal mail bekijkt zul je zien dat dat NIET van paypal afkomstig is.

En ook het adres 'payteam@financier.com' is natuurlijk logisch 8)7

niet dus.. kortom scam en je geld + ps2 kwijt als je erin trapt.

[ Voor 62% gewijzigd door DJSmiley op 11-05-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Nee niet doen, PayPal vraagt alleen om tracking nummers als de koper zijn betaling terug-claimt als hij het pakket niet ontvangen heeft.
Zolang jij je geld niet hebt is er niet betaald.

PayPal is al sinds jaren Nederlands, dus dat dit Engels is vind ik al heel verdacht...

Een No-Go for me

[ Voor 3% gewijzigd door crack_en_hack op 11-05-2010 22:17 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
Paypal werkt zo niet, en als je de emailheaders goed bekijkt, zal je dit ook kunnen achterhalen.
Gewoon negeren, tenzij het geld op je PP account staat.

Mocht je dan toch tot verzending overgaan, doe dit alleen met "registerred tracking".
Als men onverhoopt straks zegt niks te hebben ontvangen, kan je dit weerleggen.
Wordt het pakket geweigerd, of is het niet af te leveren, dan zal de vervoerder of contact met je opnemen, of het pakket retourneren.

ps: denk nou is logisch na, waarom zou iemand 150 USD/EUR of w/e bieden op een product waar nieuw minder kost. Tevens is het een veilingsite, dus om gelijk zo hoog in te zetten is alleen maar stom.

Hoogstwaarschijnlijk wordt iemand anders zijn eBay account gebruikt.

ps2: stuur het bericht ook door naar Paypal support en/of eBay support team, die kunnen dan stappen ondernemen, ook al is het dweilen met de kraan open.

[ Voor 31% gewijzigd door Yippie op 11-05-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:45
Jeetje, als ik zo de reactie en de terechte vraag van de TS lees, wij als tweakers zien gelijk of iets spam is, maar VEEL mensen niet.
Blijft lastig dit soort zaken voor wat onbenullere personen m.b.t. the internetz..@!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb een keer een soortgelijk iets gehad maar dit was met The Bank of Scotland.
Die mail was erg overtuigend en wat beter gemaakt naar mijn idee.

Maar verder is dit een scam. Gewoon niet opsturen tot jij ook maar 1 cent hebt gezien. Geen geld = geen PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Yippie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:17:
tenzij het geld op je PP account staat.
En dan zou ik het nog eerst even overboeken naar je bank rekening voordat ze het er weer af halen, Die gasten van PayPal zijn vaak nog grotere dieven dan de criminelen die er gebruik van maken...

Ik had het ook een keer dan het bijna fout ging, heb toen snel mijn bankrekening en credit-card van mijn account afgehaald zodat ze daar niks van af kunnen halen.
Want in de voorwaarden staat dat jij PayPal machtigd om negatief balans van je rekening/credit-card te plukken/verrekenen maar bijna niemand weet dit.

Ik was toen net optijd en jahoor, 3 dagen later wilde ze de 1800 Euro weer terug maar dat ging niet :9
toen maar op een 2e e-mail adres een anders account geopend 8) en die 1800 Euro hebben ze nooit gehad.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tomino schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:18:
Blijft lastig dit soort zaken voor wat onbenullere personen m.b.t. the internetz..@!
http://statisch.marktplaats.nl/help/veilighandelen.html
En verder:
DJSmiley schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:16:
Daarnaast is het erg onlogisch om een pakket als een PS2 per post naar canada te sturen, alsof ze die daar niet verkopen.
Iedereen met een beetje boerenverstand stinkt daar niet in; ongeacht email headers en andere zaken die hier aangehaald worden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Paypal zal je ook altijd met je eigen naam aanspreken en in je eigen taal.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
oke hier wat meer info:
http://i295.photobucket.c...inosisgood/naamloos-2.jpg
http://i295.photobucket.c...ninosisgood/naamloos1.jpg

en o ja DJsmily ik keek net op paypal maar ik heb geen geld ontvangen
die ene man zij tegen mij dit:
What you need to do now is to get the item packaged and get it shipped immediately via TNT Registered Airmail and reply the notification mail from PayPal with the barcode so that they can believe that you have shipped the item and they will now credit the funds into your account without wasting time. That is how it works for security purpose.
Below is the shipping address:

Name: Festus Olushegun
Address: No.. 11 Okeola side street of the Way Adeleke
State: Osun
Postcode: 232001
Country: Nigeria

Thanks and God bless.

Pastor Alexi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
srry voor double post maar mischien nog iets wat jullie moeten weten: ik ben toen 3 berichtjes achter elkaar gekregen allebei hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Beetje verdacht he, iemand uit Canada die een playstation in Nederland koopt om hem vervolgens naar Nigeria te laten sturen? En is 150 euro ook niet een beetje veel voor een 2e handse PS2? If it looks to good be true, it probably is...

Mooi negeren die koper en wachten op een degelijke Nederlandse koper. Succes verder met je verkoop.

[ Voor 19% gewijzigd door navlim op 11-05-2010 22:44 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gewoon kappen. Stoppen. Afhaken. Laten liggen. Laten gaan. Next. Doei doei. Bye bye. Zwaai zwaai.
Elke seconde die je hier nog meer in steekt is een seconde dichter bij in de scam stinken. Word nou vooral niet hebberig en probeer die centen niet van 'm te krijgen; dat gaat je geheid mislukken. Die hebberigheid daar vertrouwen die lui juist op. Echt. STOP.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
oke bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ninosm1 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:42:
srry voor double post maar mischien nog iets wat jullie moeten weten: ik ben toen 3 berichtjes achter elkaar gekregen allebei hetzelfde
Klinkt toch geloofwaardig?
Gewoon doen, kost je je ps2 maar je leert er meer van dan van al die spelletjes die je op dat ding gespeeld hebt :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
fsfikke schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:43:
[...]

Klinkt toch geloofwaardig?
Gewoon doen, kost je je ps2 maar je leert er meer van dan van al die spelletjes die je op dat ding gespeeld hebt :Y)
lol ok

bedankt voor jullie hulp
ik stuur nu een email naar die ene gast dat het niet doorgaat

( oooo wat zal hij toch balen >:) >:) >:) >:) :+ :+ >:) )

kan iemand deze topic sluiten
ik weet genoeg ;)
nogmaals bedankt voor jullie hulp ;) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ninosm1 op 11-05-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ninosm1 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:48:
ik stuur nu een email naar die ene gast dat het niet doorgaat
:N
Laat 'm nou links liggen. Niet meer mailen. Niets meer mee doen. Afkappen. Stoppen. Eindigen. Finito.
( oooo wat zal hij toch balen >:) >:) >:) >:) :+ :+ >:) )
:D Geloof je het zelf? _O- Denk je dat je de enige bent die 'ie probeert op te lichten? Zo'n knakker heeft easy 250 van die 'zaakjes' tegelijkertijd lopen. Je hebt al 100x meer tijd in hem gestoken dan andersom.
kan iemand deze topic sluiten
Een slotje is niet nodig op een topic als je je "oplossing" hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 11-05-2010 22:56 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 07:53
Dus, nog even voor de mensen die hier komen voor een soortgelijke situatie:

Dit was dus een scammer.

Als je transacties maakt met PayPal, krijg je ook alleen mailtjes van PayPal(.com/.nl) en kom je alleen op sites van PayPal. Let ook altijd op de tricky domeinnamen zoals bijvoorbeeld PayPa1.com en PayPal-Transactions.com.

Makkelijkste manier om het te controleren is nog altijd om zelf naar PayPal.com te gaan, even in te loggen op je account en kijken wat daar staat. PayPal heeft soms wel wat gekke situaties met Credit Cards, maar je zult er ALTIJD iets van terugvinden in je account. Ook al is het pending, of wat voor smoes de scammer ook gebruikt. Staat er niets? Dan is er ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
crack_en_hack schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:22:
En dan zou ik het nog eerst even overboeken naar je bank rekening voordat ze het er weer af halen, Die gasten van PayPal zijn vaak nog grotere dieven dan de criminelen die er gebruik van maken...
Slecht plan. Leuk dat jij ermee weg bent gekomen, maar ik heb meer dan eens gelezen dat men dan een negatief saldo krijgt (jij blijkbaar ook, gezien het verzoek van PayPal om even terug te betalen) en dat ze vervolgens gewoon een deurwaarder sturen om te vragen waar het geld blijft.

Gewoon je gezonde verstand gebruiken, en "if it looks too good to be true.." in het achterhoofd houden.

Overigens merkte iemand hierboven op dat PayPal een TNT verzendbewijs niet (altijd) accepteert al geldig bewijs van verzending. Ik weet er het fijne niet meer van, maar vertrouw niet al te hard op de bescherming die ze zeggen te bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog maar even een titelchange er tegenaan gegooid. Misschien dat het iemand in de toekomst helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Verbaast me toch weer dat er mensen zijn die hier (bijna) intrappen. Bij het woord Nigeria moeten toch op zijn minst 'alle' alarmbellen gaan rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:05
Jimster schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:12:
Verbaast me toch weer dat er mensen zijn die hier (bijna) intrappen. Bij het woord Nigeria moeten toch op zijn minst 'alle' alarmbellen gaan rinkelen.
Ook bij een email van paypal en het niet eindigt op paypal achter de @

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

lubbertkramer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:17:
[...]

Ook bij een email van paypal en het niet eindigt op paypal achter de @
Ook bij een bericht in steenkolen engels (zie copy/paste mail text in de TS) zouden je bellen moeten rinkelen
Ook bij een bod van 150 euro op een PS2 die je nieuw voor 90 euro koopt, zouden je bellen moeten rinkelen

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-05-2010 10:22 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
dit is ook de eerste keer en ook gelijk de laatste keer dat ik iets accepteer van iemand buiten nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
In Nederland lopen er evengoed oplichters rond, en niet elke buitenlander probeert je op te lichten. Ik koop ook wel eens iets op Marktplaats (als Belg), soms komt dat nu eenmaal voordeliger uit.

Gewoon je gezond verstand gebruiken. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat (meestal) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 16:37
Wat je wel al zoiezo kan doen is elke mail in het engels waar ze de volle prijs of zelfs meer willen betalen voor je product, gewoon verwijderen.

Ook als het nederlands zeer slecht is, dus als het letterlijk vertaald is uit het engels, gewoon verwijderen.
Pagina: 1