Continue BSOD's, maar telkens verschillende?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Hallo,

Een vriend van mij al geruime tijd een nieuwe computer. Nu heeft hij het probleem dat hij zo nu en dan een blauw scherm op bezoek heeft, helaas heb ik de reden nog niet kunnen traceren. Wel heb ik een opsomming van de blauwe schermen.

Op deze afbeelding valt te zien welke blauwe schermen hij zoal heeft gehad. Het komt voor als hij niets doet, Windows afsluit.. of aan het gamen is. Een echte directe oorzaak valt niet aan te wijzen.

Hij heeft de volgende onderdelen in zijn computer zitten:

ASUS M4A785-M
AMD Phenom II 965 3.2 GHz
Kingston ValueRAM 1333 MHz (2x2 GB)
ASUS EAH5750 Formula 1 GB
WD Caviar Blue WD5000AAKS
OCZ StealthXStream 500 Watt

Wat hebben wij zoal gedaan?

- Nieuwe videokaart driver
- Laatste BIOS opgezocht en er in geplaatst
- BIOS reset

Het probleem is dat hij zelf niet zeer technisch is, hij weet zijn weg wel te vinden.. zijn computer staat vol met steam en enorm veel spellen.. hetinstalleren is leuk om te proberen maar dan maak ik hem niet blij.

Als ik een idee heb dan moet ik dus bij hem langs, om die reden dat er nog niet enorm veel geprobeerd is.

Ik zelf sta met een bek vol tanden en wil mijn vriend natuurlijk graag helpen.. maar het is allemaal ongelovelijk random. Zelf sta ik wel achter zijn hardware, alhoewel er iets goed rot kan zijn natuurlijk.

Een export naar TXT van alle BSOD's

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!

Vriendelijke groeten,
Red-Front

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Als zoveel verschillende Windows kern componenten fouten "veroorzaken" zou ik een memtest86(+) voor een paar uur draaien. Wordt het systeem niet te warm en zijn de voltages wel hoog en stabiel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelet op dat het de BSOD telkens op een ander punt optreed en ook het soort BSOD per keer anders is, is een indicatie dat er probleem is met de hardware. Welke hardware? Tsja, dat is lastig, het zou het geheugen kunnen zijn, de voeding, het moederbord...etc. Je zou eens kunnen beginnen met memtest te draaien en kijken wat dat oplevert. Ik neem aan dat het systeem niet overclocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Het systeem draait op stock en de temperaturen zijn in orde. De laatste keer dat ik er was heb ik dit nog even gecontroleerd. Ook crashed hij vaak genoeg als hij even beneden zit of niet achter zijn computer.

De volgende keer dat ik bij hem ben zal ik memtest gaan draaien, de processor geruime tijd vol belasten en de harde schijf op fouten controleren.

[ Voor 37% gewijzigd door Red-Front op 11-05-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red-Front schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:07:
* Ik merk nu op dat ik het telkens 'mijn vriend' noem, je mag het opvatten zoals je wilt mensen :F
Ach, als jij maar gelukkig bent vind ik het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
Het is iedere keer hetzelfde bestand dat de fout veroorzaakt, met iedere keer ook het zelfde versie nummer van het bestand.

Het bestand is onderdeel van NT Kernel & System, dus onderdeel van Windows, dus ik zou Windows eens volledig updaten en zoeken op virussen, spyware die mogelijk dat bestand geinfecteerd hebben

Dat is dus
ntoskrnl.exe (onderdeel van de NT Kernel > Windows)
hall.dll (??)
Rt64win7.sys (Realtek driver?)
dxgmms1.sys (??)
atikmdag.sys (onderdeel van ATI driver, videokaart drivers al geupdate volgens TS)
NTFS.sys (hardeschijf dood aan het gaan?)
atipmdag.sys (onderdeel van ATI driver, videokaart drivers al geupdate volgens TS)
dxgkrnl.sys (krnl = kernel = onderdeel van Windows)

Nu ik dat lijstje zo doorkijk, het zijn altijd verschillende bestanden die allemaal verschillende BSOD's kunnen veroorzaken als er met zo'n individueel bestand iets mis gaat. Toch eens de hardeschijf en het geheugen checken op fouten, dat is in dit geval het meest waarschijnlijke ;)

Wanneer heeft hij de computer gekocht? Als dat op 22-2-2010 was en daar de eerste BSOD al kwam, en er vanuit gaande dat de Windows 7 installatie toen schoon was, is het dus zeker iets hardwarematigs

[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 11-05-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Super bedankt voor je reactie FastFred. Daar kan ik ook wat mee. Als virusscanner heeft hij NOD32 wat in principe wel prima zou moeten werken, maar ik zal er ook wat andere software over heen laten gaan. Ik zal komende vrijdag bij hem langs gaan.

I'll keep you guys posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik kan Malwarebytes Anti-malware en Spyware Doctor aanraden, met die 2 heb ik altijd met succes pc's van spyware verlost. Wel in veilige modus laten draaien ;) En meerdere keren natuurlijk mocht een van de programma's of beiden iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
FastFred schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:29:
Ik kan Malwarebytes Anti-malware en Spyware Doctor aanraden, met die 2 heb ik altijd met succes pc's van spyware verlost. Wel in veilige modus laten draaien ;) En meerdere keren natuurlijk mocht een van de programma's of beiden iets vinden
Daar wilde ik ook mee gaan werken, werk zelf ook vaak met mbam. Heb even remote meegekeken om uit te zoeken wat de install datum is en dat is 31-1-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Red-Front schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:38:
[...]

Daar wilde ik ook mee gaan werken, werk zelf ook vaak met mbam. Heb even remote meegekeken om uit te zoeken wat de install datum is en dat is 31-1-2010.
Hmm, ligt eraan, maar is dat de datum dat hij 'm gekocht heeft of de datum dat hij in de winkel geinstalleerd is.

Dan nog, een Windows installatie verneuken in 23 dagen is best knap (als de oorzaak inderdaad in de software ligt)

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 11-05-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Beiden. (Korter kan niet?)

En waarom hij dan naar mij toe komt.. de winkel wilt hem wel helpen maar dan herinstalleren ze de hele rambam.. daar kan je ook niet vrolijk van worden. Bovendien geeft de winkel hem eerder de schuld. Ik snap dat het niet helemaal eerlijk is maar ik werk zelf ook in een winkel en acht mezelf prima in staat om het probleem op te lossen, waarom niet.. kom ik weer een paar keer bij 'm langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik snap niet wat je bedoelt met 'korter kan niet' ?

En dat klopt hoor, ik heb stage gelopen bij bedrijven die voor een herinstallatie incl. backup € 100,- durven te vragen. € 60,- zonder backup.

Als hij een 2e partitie heeft waar hij al zijn data op slaat dan is een herinstallatie best makkelijk, dan ga je d'r vrijdag heen, goed voorbereid, alle up to date drivers op een usb-stick, windows cd enzo. En dan ga je er een avondje goed voor zitten, biertje d'r bij.

Doe ik ook altijd als ik kennisen help met pc's, aan 't eind van de avond krijg ik dan een tientje of 2 mee :) Voor mijn leeftijd (bijna 20 :D) is dat snel verdiend in 2 a 3 uurtjes werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke BSOD ik ook vaak tegen kom is PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA toen ik hier last van had kwam dit door een haperende verbinding met de HD (scsi overigens), Misschien ook iets om even naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardo1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 19:50
je kunt ook gewoon zelf een lege hardeschrijf voor installeren met windows,
Inderdaad op een usb stick de drivers mee nemen (zoals fastfred ook zei)

Je knalt m er in. en ga dan alle onderdelen testen. Ik ben er nu zelf ook mee bezig in mijn pc.
kijg telkens zelfde Bsod dus is wel makkelijker.

Werkgeheugen testen ben ik wel een voorstander van om dat in een andere computer te doen.
Puur omdat je dan weet dat het alleen dat kan zijn.

Als er een losse grafische kaart o.i.d. in zit, haal die eruit en je kunt ook die onderdelen wegstrepen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
Mijn excuses voor de late reactie, was het even vergeten!

Het probleem zat hem in de harde schijf, 7 unstable sectors en 1 damaged sector.

Opgestuurd voor RMA.
Pagina: 1