Macbook Pro Airport problemen

Pagina: 1
Acties:

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik heb een Macbook Pro early 2008 waarvan Airport niet goed werkt. Hij maakt verbinding met een netwerk. Dit werkt heel even en daarna blijft hij wel verbinding houden maar heb ik geen internet meer.

Ik heb dit op verschillende locaties geprobeert. Soms vind hij ook het hele netwerk niet meer en zegt hij dat het wachtwoord niet geldig is.

Af en toe krijg ik ook de melding dat Airport geen IP adres heeft. Als ik ga pingen zijn de eerste paar keren vaak goed, daarna krijg ik veel vertraging en vervolgens bijna alleen maar time-outs. Zelfs als ik vanaf de CD opstart heb ik dit probleem.

Als ik op miracaleuze wel verbinding heb blijft deze ook goed totdat ik de klep dicht doe en deze weer heropen. Dan begint het gezeur weer openieuw.

Ik heb al geprobeert om de huidige Airport op inactief te zetten een een nieuwe aan te maken. Alle netwerk herinneringen te wissen. Een compleet nieuwe netwerk omgeving aan te maken met nieuwe Airport etc. en om mijn PRAM en SRC te clearen. Dit heeft allemaal niet gewerkt.

Iemand enig idee?

Trust me, never trust trust.

• Auctore
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb de MBP 2010 en eenzelfde probleem. Hij maakt wel verbinding met het netwerk, maar soms doet de internet verbinding het niet meer.

Ik krijg geen melding van IP-adres of dat hij het wachtwoord niet meer vind, maar soms wil hij simpelweg geen goede verbinding meer tot stand brengen.

Als ik m'n MB opnieuw opstart of de airport aan en uit zet doet hij het wel weer, maar hij klapt er ook gewoon weer uit.

• jgxworker
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-12-2022
Ik heb nu een herinstal geprobeert maar mocht ook niet baten. Als ik af en toe wel internetverbinding heb is deze vaak ook heel traag. Nog geen 100kbs op een 800 lijn. Ik denk dat de airport kaart gewoon stuk is. Binnenkort toch maar eens langs de winkel gaan dan.

Trust me, never trust trust.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Was van plan om een topic hier over te openen maar iemand is me voor.
Heb een MacBook Pro 2009 en elke keer na het opstarten werkt mn airport prima. Echter na enkele minuten daalt de snelheid (tijdens downloaden) naar ongeveer 0,3Mbit p/s terwijl mijn maximale download snelheid zo rond de 12Mbit per seconde ligt of te wel 1,5MB per sec. Hetzelfde heb ik als ik onder bootcamp met windows 7 download. Overigens blijft de verbinding met de router op alle streepjes staan.

Zojuist maar de kabel erin gehangen en alles werkt perfect maar zou graag normale snelheden willen bereiken met mn wifi/airport.

[ Voor 6% gewijzigd door RSD1982 op 14-05-2010 16:53 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik ben er inmiddels aan uit.
Het blijkt dat de wifi (airport) kaartjes in de Macbook pro's gek kunnen reageren op een WEP beveiligde draadloze omgeving. Ik heb 'm veranderd naar WPA2 PSK o.i.d. en via Google erachter gekomen dat je 'm op AES moet zetten dus niet op TKIP of AES+TKIP. Ik heb nu geen drops meer en de downloadsnelheid is nu altijd constant op het normale niveau wat ik eerst altijd had. Dit verklaard ook dat Windows dezelfde slome snelheid behaalde. Het is dus een wisselwerking van de router met airport kaartjes in de Macbook (Pro) in mijn geval. Hoop dat dit voor jullie ook kan helpen.

• Rafael69
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Wat je kunt proberen is de /Library/Preferences/SystemConfiguration/preferences.plist, de /Library/Preferences/SystemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist en de /Library/Preferences/SystemConfiguration/NetworkInterfaces.plist naar het bureaublad slepen. Daarna de Macbook herstarten en dan opnieuw verbinding te maken met je netwerk. Zorg er ook inderdaad voor dat je draadloze beveiliging op WPA2 staat, omdat een Apple hier beter op reageert.
Pagina: 1