[Ziggo] nieuwsgroep uploads onbereikbaar van buiten ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:04
sinds 2 weken zijn bestanden die ik upload niet te vinden met de zoekmachines en niet te downloaden als je geen Ziggo abonnee bent.
het uploaden zelf gaat prima, geen errors en na openen .nzb gaat ie hier thuis gewoon downloaden en komt alles weer binnen, lijkt dus allemaal prima.

maar ga je zoeken met 4 verschillende zoekengines, niets, nada, ook niet na 3 dagen wachten.
ga je downloaden met bijv eweka of astraweb, niets, nada.
blijkbaar synchroniseert Ziggo de a.b.boneless nieuwgroep dus NIET met de rest van de wereld.
ze houden er dus een eigen ziggo a.b.boneless newsgroep op na.
( en dat is uiteraard niet volgens het usenet protocol RFC1036)

dit speelt ook blijkens deze link nu zo'n 2 weken : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25489.

ik ben een klachtenprocedure gestart, vooralsnog komen er onzin antwoorden, maar ik moet nog even doordringen tot een hogere supportlaag voor zover dat gaat lukken.

"meneer, welk programma gebruikt u voor het uploaden ?"

zucht, dat soort vragen ....

enfin, er is een melding gemaakt naar level 2, volgens die pipo aan de lijn althans.

dus ik vraag : " en waar kan ik dat ticket volgen dan ? "

"daar kunt u niet bij meneer"
" maar hoe weet ik dan wat de uitkomst is"
"gaat u er maar vanuit dat we het oplossen"

ik zal t af en toe eens proberen, maar volgens mij is dit het begin en gaan ze het straks gewoon op meer groepen toepassen.

uploaden naar a.b.nl of a.b.misc gaat wel goed, dus daar ben ik naar overgestapt.

iemand soortgelijke ervaringen ?

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je die laatste drie posts ook gelezen (van CeeS)? Ik weet ook niet wat jij upload, maar als het muziek en films zijn, zou ik dat wel in overweging nemen. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Wel een interessant kijkje in de keuken van Ziggo. Ze bieden hun nieuwsgroepen wel aan als service van je internetabonnement en het is al een 'beperkte' vorm van usenet. Een verdere beperking vind ik persoonlijk niet vreemd.

Ik zou het ook niet echt fijn vinden om te discussiëren met je provider over (waarschijnlijk) twijfelachtig materiaal wat je het internet op aan het slingeren bent. Als ik jou was zou ik lekker een apart usenet-abonnement nemen om dit soort ongemakkelijke momenten uit de weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:04
het maakt op zich niet uit wat het voor data is, twijfelachtig, minder legaal of niet.

de discussie gaat niet over de data zelf, maar over het selectief en ongeducumenteerd aanbieden van nieuwgroepen waarvan Ziggo zelf zegt dat het usenet is, maar niet is zoals usenet bedoeld is...

dit hoort gewoon niet.

specs : wil je niet weten