[Outlook 2010 RTM] Max file size van OST file

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op m'n werk hebben we een paar gebruikers met extreem grote Exchange 2007 mailboxen; tot nu toe hebben we een quota van 20GB op elke mailbox met als gevolg dat deze mensen soms 2 mailboxen nodig hebben om alle mail kwijt te kunnen (don't ask.. ;)). Reden van deze quota was dat de OST file maar 20GB kon worden.

Anyway, ze gebruiken deze 2 mailbox dus binnen 1 Outlook profiel en sinds ze Outlook 2010 (RTM) gebruiken lijkt deze OST size limit verdwenen; ik zag zojuist dus een OST file van 42GB! Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden - weet iemand misschien waar ik de 'officiele' nieuwe mbt OST/PST gedrag kan bekijken? Zijn er nu uberhaubt nog limieten aanwezig?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn god... +20GB mailboxen? Misschien dat een goed CRM systeem wat kan oplossen?

Maar nee, ik weet niets van een limiet of dat die er niet meer zou zijn. Ik zal eens zoeken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
Ook schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:46:
Op m'n werk hebben we een paar gebruikers met extreem grote Exchange 2007 mailboxen; tot nu toe hebben we een quota van 20GB op elke mailbox met als gevolg dat deze mensen soms 2 mailboxen nodig hebben om alle mail kwijt te kunnen (don't ask.. ;)). Reden van deze quota was dat de OST file maar 20GB kon worden.

Anyway, ze gebruiken deze 2 mailbox dus binnen 1 Outlook profiel en sinds ze Outlook 2010 (RTM) gebruiken lijkt deze OST size limit verdwenen; ik zag zojuist dus een OST file van 42GB! Ik heb gezocht maar niets kunnen vinden - weet iemand misschien waar ik de 'officiele' nieuwe mbt OST/PST gedrag kan bekijken? Zijn er nu uberhaubt nog limieten aanwezig?
When Cached Exchange Mode first creates a local copy of a user's mailbox, the user's current .ost file, if one exists, is updated. If users currently have non-Unicode ANSI-formatted .ost files, we recommend that you upgrade their .ost files to Unicode. Non-Unicode (ANSI) Outlook files have a limit of 2 gigabytes (GB) of data storage. The maximum size for Unicode .ost files is configurable, with the default being 50 GB of data storage

Link : http://technet.microsoft..../cc179067(office.14).aspx

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Super - bedankt thc982 (en beetje jammer dat ik dat zelf niet had kunnen vinden.. :/)
En ja, die mailboxen zijn idd extreem - we hebben wel een archiving solution voor de normale gebruikers maar deze seniors willen daar niet aan en dan is dit het gevolg.

Anyway, zit nu dus te overwegen om die 20GB quota op te heffen; als ze toch 50GB OST files aan kunnen maken, is het uiteindelijk makkelijker om alles op 1 plek te hebben?!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 14:52
Mocht je ook Exchange 2010 gebruiken zou ik gaan voor de archiveringsoptie in 2010. Dan kun je bijvoorbeeld automatisch instellen dat mail ouder dan 5 jaar naar de archiveringsbox gaat. De mapjes die ze hebben aangemaakt maakt exchange ook automatisch aan in de archiveringsbox.
Op deze manier houd je de OSTs een stuk kleiner.
Zometeen met SP1 kun je deze zelfs ook op een tragere server zetten zodat de snelle server geen tijd kwijt is aan veel oude mail indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
nilisvw schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:15:
Mocht je ook Exchange 2010 gebruiken zou ik gaan voor de archiveringsoptie in 2010. Dan kun je bijvoorbeeld automatisch instellen dat mail ouder dan 5 jaar naar de archiveringsbox gaat. De mapjes die ze hebben aangemaakt maakt exchange ook automatisch aan in de archiveringsbox.
Op deze manier houd je de OSTs een stuk kleiner.
Zometeen met SP1 kun je deze zelfs ook op een tragere server zetten zodat de snelle server geen tijd kwijt is aan veel oude mail indexeren.
In Exchange 2010 SP1 kan je inderdaad een archief op een andere storage group zetten,maar om dat ineens op een andere server te zetten vind ik wel wat zot. Best gewoon een RAID 1 met sata schijven er aan hangen of een iSCSI target en zet deze storage group daar maar.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1