Celeron 333@500 sneller

Pagina: 1
Acties:

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik heb mijn celeron 333 @ 500 Mhz lopen.
Met een FSB van 66 en multiplier van 7,5.

Als ik de FSB op 100 zet doet ie het helemaal niet :? het maakt niet uit als ik de multiplier op het laagst zet (3).

Kan dit wel door het voltage omhoog te gooien en hoe doe ik dat?

Ik heb een PCChips M747 :r mobo
In het boekje daarvan staat wel dat het moederbord een FSB van 100 ondersteund.

wie kan mij helpen?

bvb

• StaticZ
Iemand?

• StaticZ
IS er niemand die me kan helpen?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Multiplier is locked, doe even een search ... Je kunt alleen spelen met de FSB en als je geen FSBs kunt selecteren tussen de 66 en 100 dan kun je beter stoppen met je overclock gebeuren ...

Succes !

-

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 22:43 schreef Eminem het volgende:
Ik heb mijn celeron 333 @ 500 Mhz lopen.
Met een FSB van 66 en multiplier van 7,5.

Als ik de FSB op 100 zet doet ie het helemaal niet :? het maakt niet uit als ik de multiplier op het laagst zet (3).
volgens mij heb je de laatste der unlocked intels! (ik ook... alleen een p2-333)

maar je hebt em al op 500 lopen dus :)..

er is een pin die je moet afplakken op je celeron voordat ie 100Mhz aankan..
b21 ofzo??
want dat hebben ze wel gelockt namelijk.

zoek es bij www.tomshardware.com.. daar staat die mod zeker op..

trouwens dat is bij mij ook hoor... ik moet alleen een jumpertje op mijn slotket (ver)zetten voordat ik em op 100Mhz en alle andere smaken kan zetten.

• StaticZ
Aha ik snap het maar op 100 mhz loopt alles toch veel sneller? (videokaart etc.)

Verwijderd

yep...

Verwijderd

sommige moederbord ondersteunt voltage switch met jumpers of via bios. Ondersteunt jouwe niet? Heb je een slot 1 of een PPGA Celeron 333? Als je een slot 1 heb check deze link dan: http://fermi.ruc.dk/~hkt/p2volt/ (hierin staat dat je met tape over een paar pinnen plakt om bepaalde voltages te krijgen)
Voor PPGA weet ik niet hoe het gaat maar gebruik ff de search van t.net of kijk naar www.hardocp.com

Succ6
pss: als je een PPGA Celeron 333 hebt, dan heb je meer kans naar 500. Ik heb zelf mijne celeron333@500(slot1) met 2.4v.

Verwijderd

bij mijn weten is de celly altijd gelocked geweest

• StaticZ
pss: als je een PPGA Celeron 333 hebt, dan heb je meer kans naar 500. Ik heb zelf mijne celeron333@500(slot1) met 2.4v.
Hij draait wel op 500 mhz maar met een FSB van 66 en multiplier van 7,5 maar ik wil een hem op een FSB van 100 en multiplier van 5 Omdat een hogere FSB nog meer snelheids winst is :)
Pagina: 1