Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 23:52
Hallo ik wil graag jpg's in lage kwaliteit over een wifinetwerk sturen (ik heb een oude generatie EYE-fi pro 4gb kaartje met mijn Canon 40d en een cf2 adapter.

Mijn pc ontvangt de fotos keurig via het wifinetwerk in een mapje (e:\fotos\eyefi )

Nu zoek ik een viewer die de fotos laat zien. Echter moet deze viewer blijven verversen. Windows viewer doet dit niet, picassa ook niet, irfanview ook niet naar mijn eigen onderzoek. Iemand een voorstel?

Het is een prachtig systeem maar ik wil graag mensen bij een feest in slideshow/fullscreen fotos laten zien die ik NET geschoten heb.

(OFFTOPIC Ik heb ook nog een 8gb EYE-FI x2 PRO versie maar die doet het niet met de 40d met cf2 iemand sterk interesse?)

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07

Nic

Vrij

http://www.fastpictureviewer.com/ kan dat heel goed (de basisversie is voldoende, die is gratis). Is razendsnel bovendien. (opstarten, map uitkiezen, en dan de 'T' toets voor tracking mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miggle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 11:13
Kun je de foto's niet uploaden naar een (virtuele) server, waarna via een html/php-script in een browser continu de 'website' laat vernieuwen en waarbij je in het script de opdracht geeft om random foto's te laten zien van de server? Of je geeft opdracht één van de laatste vijf of tien genomen foto's te laten zien. Het exacte script gaat mij wat te ver, maar er zijn hier vast mensen die je hierbij kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 23:52
Miggle schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:35:
Kun je de foto's niet uploaden naar een (virtuele) server, waarna via een html/php-script in een browser continu de 'website' laat vernieuwen en waarbij je in het script de opdracht geeft om random foto's te laten zien van de server? Of je geeft opdracht één van de laatste vijf of tien genomen foto's te laten zien. Het exacte script gaat mij wat te ver, maar er zijn hier vast mensen die je hierbij kunnen helpen :)
goed idee iemand hier een script idee voor? Fast pictureviewer werkt trouwens ook goed maar ik mis een slideshowfunctie is die er ook? laatst geschoten fotos (laatste 5) zou een mooie functie zijn.

erg bedankt voor jullie reacties misschien nog iemand wat input over een mogelijke script/programma

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:50
Spanjard, ik kan je niet PMen, maar ik heb wel een lichte interesse in die EYE-FI kaartje als het een SDHC formaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Ik heb zelf een Applicatie geschreven voor het laten tonen van dit soort foto's.
ik gebruik hem zelf in combinatie met mijn Canon 7D en WFT-E5.

PM mij maar even over hoe of wat, aangezien ik hem nog niet openbaar heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Lightroom 3 kan dat ook. Zo heb ik met Canon Remote Shooting (usb-kabeltje op mac) foto's gemaakt, die dan door Lightroom direct worden geimporteerd. Als je dan je balkjes weggooit en de dimming op zwart zet, dan krijg je bijna fullscreen foto's te zien.

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
Zou je wat meer over die Eyefi kunnen vertellen? :)
Ik zit ook al een tijdje naar zo'n ding te kijken, maar ik vind ze te duur om 'zomaar' te proberen (ik wil natuurlijk de versie die ook RAWs doet)... ben wel benieuwd!

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Pagina: 1